Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-24, 11:02
  #1
Medlem
från wiki
The society's goals were to oppose superstition, obscurantism, religious influence over public life, and abuses of state power. "The order of the day," they wrote in their general statutes, "is to put an end to the machinations of the purveyors of injustice, to control them without dominating them

då religion bara styr oss mot antikristus, globalism och orättvisa samt en möjlighet att jesus eller mahdi(inom islam) inte kommer och räddar oss från antikristus efter han regerat 7 år.. hur kan man då anse illuminati som dåliga med detta som mål jag nyss citerat? inte mer dåliga en trump och stor del av folket som vill ta bort korruption, privata ägandet av federal reserve, alla banker osv som jag ser det
__________________
Senast redigerad av napster99 2018-11-24 kl. 11:34.
Citera
2018-11-24, 11:39
  #2
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av napster99
från wiki
The society's goals were to oppose superstition, obscurantism, religious influence over public life, and abuses of state power. "The order of the day," they wrote in their general statutes, "is to put an end to the machinations of the purveyors of injustice, to control them without dominating them

om religion bara styr oss mot antikristus, globalism och orättvisa samt en möjlighet att jesus eller mahdi(inom islam) inte kommer och räddar oss från antikristus efter han regerat 7 år.. hur kan man då anse illuminati som dåliga med detta som mål jag nyss citerat? inte mer dåliga en trump och stor del av folket som vill ta bort korruption, privata ägandet av federal reserve, alla banker osv som jag ser det

Det fetade:
Skrivningen är en reklamtext för illuminati. Det har inte så mycket med organisationens verkliga syfte som givetvis är att främja det egna särintresset på andras bekostnad.

Marxism och dess praktiska inkarnationer kommunism och socialdemokrati skall ju enligt sina egna propgandaskrifter leda till välstånd jämlikhet och broderskap för massorna, sanningen är ju att marxisism leder till motsatta dvs ökad fattigdom bland massorna och en orimligt rik överklass.
Citera
2018-11-24, 11:48
  #3
Medlem
var får du kopplingen till marxism ifrån..det behöver ju inte ske
visst det kanske är "reklam" som är falsk men man får ju utgå från fakta..

som jag ser det är illuminati vetenskapens uppror mot religionens möjliga utgång om jesus och mahdi ej kommer.. det hade ju även ej varit emot religion eller gud direkt då allt tyder på att gud inte vill att antikristus, sluttiderna och allt ska hända men även pushar globalisterna för det.. om man hade gjort uppror/revolution och lyckats som just nu håller på ske hade det inte varit ett uppror mot gud eller något då han ej vill endtimes ska ske och folk kommer fortfarande kunna komma till himlen/jannah även fast man stoppar möjligheten att jesus/mahdi kommer tidigare en planerat då det kommer ske naturligt och inte vara manipulerat om det är sant ens.. det enda globalisterna och eliten vinner är att behålla makten om antikristus regerar och ingen kommer.. men är det judar som sitter och drar trådarna behåller dem makten + får sin egen religion i princip bevisad som sann och dem andra falska precis som dem vill.. enda skillnaden
Citera
2018-11-24, 11:54
  #4
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av napster99
var får du kopplingen till marxism ifrån..det behöver ju inte ske
visst det kanske är "reklam" som är falsk men man får ju utgå från fakta..

som jag ser det är illuminati vetenskapens uppror mot religionens möjliga utgång om jesus och mahdi ej kommer.. det hade ju även ej varit emot religion eller gud direkt då allt tyder på att gud inte vill att antikristus, sluttiderna och allt ska hända men även pushar globalisterna för det.. om man hade gjort uppror/revolution och lyckats som just nu håller på ske hade det inte varit ett uppror mot gud eller något då han ej vill endtimes ska ske och folk kommer fortfarande kunna komma till himlen/jannah även fast man stoppar möjligheten att jesus/mahdi kommer tidigare en planerat då det kommer ske naturligt och inte vara manipulerat om det är sant ens.. det enda globalisterna och eliten vinner är att behålla makten om antikristus regerar och ingen kommer.. men är det judar som sitter och drar trådarna behåller dem makten + får sin egen religion i princip bevisad som sann och dem andra falska precis som dem vill.. enda skillnaden
Du missförstod honom, det var bara ett exempel.
Citera
2018-11-24, 11:56
  #5
Medlem
ja ok men jag tyckte det vilseledde tråden lite och försökte peka på att det måste hända
Citera
2018-11-24, 16:27
  #6
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av napster99
ja ok men jag tyckte det vilseledde tråden lite och försökte peka på att det måste hända
Tyckte inte jag. Var ganska tydligt att det var ett exempel och ett väldigt relevant sådant.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback