Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-23, 16:59
  #1
Medlem
peppess avatar
Testar här eftersom jag inte riktigt vet vart frågan hör hemma.

Lördag 15 december ska jag åka med Silja Line på Rockklassikers kryssning. Jag kommer inte från Stockholm utan kommer till huvudstaden med bil. Jag behöver således parkera min bil i närheten av Värthamnen och behöver tips om så billig parkering som möjligt då bilen kommer stå i drygt ett dygn.
Kan självklart gå en bit om det behövs och det blir markant billigare.

Tips mottages tacksamt!
Citera
2018-11-23, 17:14
  #2
Medlem
ROPSTENS INFARTSPARKERING
445 obevakade parkeringsplatser
Norra kajvägen, 115 41 Stockholm
50:- /24h


https://www.tallinksilja.se/vartahamnen#tabs-content-3
Citera
2018-11-23, 17:25
  #3
Medlem
peppess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamerat
ROPSTENS INFARTSPARKERING
445 obevakade parkeringsplatser
Norra kajvägen, 115 41 Stockholm
50:- /24h


https://www.tallinksilja.se/vartahamnen#tabs-content-3

Det var en riktig kamrat Kamerat! ;-)
Tack för tipset!
Citera
2018-11-23, 21:18
  #4
Medlem
CygneRouges avatar
Tallink-Siljas site beskriver situationen bäst anser jag.

Parkering i Värtahamnen
Citera
2018-11-25, 19:54
  #5
Medlem
Parkera på den stora grusparkeringen på Norra Hamnvägen precis utanför Värtaterminalen, det är absolut bekvämast. Det finns (nästan) garanterat plats. 100 kr tror jag det kostar, men jag tycker det är värt bekvämligheten.

Det är smidigt att köra till Värtahamnen numera genom att köra tunneln Norra länken. Följ skyltning mot E20 från E4an, kör. genom den långa tunneln och ta därefter av där skylten säger att E20 svänger av, det borde stå Värtahamnen eller Frihamnen på skylten. Ta första vänster vid rödljuset och voilà - du är framme vid parkeringen och Tallinkterminalen.
Citera
2019-07-25, 17:25
  #6
Medlem
Liten Bump. Ska iväg imorn och undrar hur parkeringsmöjligheterna ser ut runt 06.00?

TIA
Citera
2022-12-21, 15:36
  #7
Avstängd
Mirko.Kostelics avatar
Jag bumpar jag också! Jag behöver parkera någonstans i närheten av Värtahamnen efter nyår. Parkeringarna nära hamnen kostar 110 kr/dygn och man får inte stå längre än fyra dygn på de flesta.

Någon som har koll på om det finns billig eller till och med gratis parkering någorlunda nära? Jag har för mig att förr kunde man stå gratis i Hjorthagen, men de verkar ha ändrat det.
Citera
2022-12-22, 18:31
  #8
Medlem
dayweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
Jag bumpar jag också! Jag behöver parkera någonstans i närheten av Värtahamnen efter nyår. Parkeringarna nära hamnen kostar 110 kr/dygn och man får inte stå längre än fyra dygn på de flesta.

Någon som har koll på om det finns billig eller till och med gratis parkering någorlunda nära? Jag har för mig att förr kunde man stå gratis i Hjorthagen, men de verkar ha ändrat det.
Enklast är väl att som sagt stå i Hjorthagen (kostar en slant per dag) alternativt söka på Stockholm parkering om närliggande platser. https://www.stockholmparkering.se/

Alternativ 2 är att parkera och strunta i att betala avgift - ta böterna istället.
__________________
Senast redigerad av dayweed 2022-12-22 kl. 18:33.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback