• 5
  • 6
2018-11-24, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Punkt 24 i NSDAP's partiprogram förklarar deras syn på religion:

Vi kräver frihet för alla religiösa trosriktningar i staten, såvitt deras bestånd inte sätt den germanska rasens sedlighets- och moralkänsla i fara. Partiet som sådant företräder en ståndpunkt av positiv kristendom, utan att binda sig konfessionellt till någon viss trosbekännelse. Det bekämpar den judisk-materialistiska anden inom och utom oss, och är övertygat om att ett varaktigt tillfrisknande hos vårt folk bara kan vara framgångsrikt på följande grund: Allmännytta före egennytta.

jag har ju gått efter detta när det gäller den delen här i tråden..NSDAP's partiprogram läste han ju minst sagt garanterat..
sen att han skulle kunnat analysera bibeln på samma sätt vi gjort här i tråden och kom fram till att svarta var judar och guds utvalda folk från början är bara en möjlighet men som ändå pekar på att han faktiskt gjorde det då han pratade ut till folket om just detta och lät svarta vara medborgare, soldater eller SS.

sen att han valde ha "God with us" på sina soldaters bälten stärker min teori med iallafall..
Senast redigerad av napster99 2018-11-24 kl. 11:20.
Citera
2018-11-24, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av napster99
jag har ju gått efter detta när det gäller den delen här i tråden..NSDAP's partiprogram läste han ju minst sagt garanterat..
sen att han skulle kunnat analysera bibeln på samma sätt vi gjort här i tråden och kom fram till att svarta var judar och guds utvalda folk från början är bara en möjlighet men som ändå pekar på att han faktiskt gjorde det då han pratade ut till folket om just detta och lät svarta vara medborgare, soldater eller SS.

sen att han valde ha "God with us" på sina soldaters bälten stärker min teori med iallafall..

I viss mån hade nazisterna och svarta gemensamma intressen i nordafrika, att slå ut de allierade, så det var bara naturligt att de bildade en gemensam front. Svarta ville ha bort kolonialmakten och nazisterna ville inte att de allierade skulle ha det strategiska närområdet.

Stärker det också din teori?
Citera
2018-11-26, 02:55
Medlem
Igor-Mortiss avatar
Hitler gjorde rätt.
Han började varje mening med stor bokstav och avslutade dem med en punkt.
Han kunde också skilja mellan de och dem och skulle aldrig skriva "väl" med två l.

/Grammatiknazisten
.

OnT: Adolf var ett barn av sin tid och synen på rätt/gott förändras.
Citera
2018-11-26, 11:53
Medlem
jaja hallå på dig med.. bibeln fanns ju på hans tid osv så sammanfattat hade hans val av rätt kunnat ses som rätt än idag då jag anser det rätt tex så din text känns bara helt flummig
Citera
2018-11-27, 05:37
Medlem
Hitler ansåg med all sannolikhet själv att hans idéer var bra, så för att svara på din fråga "ja, han ville nog göra rätt".
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in