2018-11-24, 22:49
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quieenie
Ti*tio J*ah,har småbarn i vagn.Bor på Kungsholmen (Fridhemsplan) i Stockholm.
tvivlar på det, väldigt artig och lågmäld i restaurangsammanhang de gånger jag träffat henne. men kanske annorlunda med en hel familj med sig...
Citera
2018-11-24, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innocencia
Har lyssnat igenom programmet igen (hörde direktsändningen) och det sägs aldrig ”hennes”. Wikblad säger ”hens”.

Egen spekulation: har Håkan Hellström någon lägenhet i Stockholm?

Har druckit öl med Håkan backstage back in the days när jag frilansande. Enligt mig är han en genomsnäll herre som jag har svårt att se skulle vara otrevlig. Väldigt trevlig och avslappnad.

Men hur han är på restaurang kan jag inte svara på. Men jag tvekar på att det är han.
Citera
2018-11-24, 23:43
Medlem
Android2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Eftersom det tydligen är någon i musikbranschen så är jag fel ute, men jag hade sett den vidriga Katrin Zytomierska som en stark kandidat.

Hon är genomhemsk, men tyvärr inte involverad inom musiken.
Citera
2018-11-24, 23:50
Medlem
Wawawas avatar
Låter som Marie Srrneholt till 100%, bor centralt, väldigt känd, tvillingar och extremt otrevlig
Citera
2018-11-25, 00:00
Medlem
Android2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wawawa
Låter som Marie Srrneholt till 100%, bor centralt, väldigt känd, tvillingar och extremt otrevlig

Men hennes tvillingar ligger i sin vagn och springer inte omkring. Än.
Citera
2018-11-25, 00:02
Medlem
Wawawas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Android2000
Men hennes tvillingar ligger i sin vagn och springer inte omkring. Än.

Sant. Hon är bara sä vidrig. Har Pet*a Mar*klund barn i rätt ålder? Hon är också lite knepig
Citera
2018-11-25, 00:08
Medlem
Android2000s avatar
Citat:
Sant. Hon är bara sä vidrig. Har Pet*a Mar*klund barn i rätt ålder? Hon är också lite knepig

Hon har visst en son född 2016 och en relativt nyfödd om jag förstår det rätt, men bor väl inte centralt.
Citera
2018-11-25, 00:11
Medlem
Wawawas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Android2000
Hon har visst en son född 2016 och en relativt nyfödd om jag förstår det rätt, men bor väl inte centralt.

Bor inte hon söder om söder? Det är säkert på söder detta hänt med tanke på att källan är P3

Edit: hon bor i gamla Enskede och Linnéa Wikblad i Hägersten. Bägge söder om söder och har säkert stammisställena på söder.
Citera
2018-11-25, 00:13
Medlem
Android2000s avatar
Citat:
Bor inte hon söder om söder? Det är säkert på söder detta hänt med tanke på att källan är P3

Enskede tror jag.

Edit: såg ditt tillägg.
Senast redigerad av Android2000 2018-11-25 kl. 00:15. Anledning: Tillägg
Citera
2018-11-25, 10:24
Medlem
kevinhoflands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innocencia
Har lyssnat igenom programmet igen (hörde direktsändningen) och det sägs aldrig ”hennes”. Wikblad säger ”hens”.

Egen spekulation: har Håkan Hellström någon lägenhet i Stockholm?
Jocke Berg? Eller annan Kent medlem. Dock verkar han vara rätt trevlig de få sekunder jag träffat honom.
Citera
2018-11-25, 10:28
Medlem
Punchglasss avatar
Magdalena Graaf med entourage - noll koll på ungarna
Citera
2018-11-25, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Men jösses, vad är det du inte förstår? Du får inte neka personer tillträde. Du får göra ett envarsgripande om personen begår ett brott. Annars så har du ingen makt, även om det faktiskt är du som äger butiken.

Detta har blivit prövat i högsta domstolen.

Bara att googla, finns säkert en tråd om det på flashback då detta tydligen är någonting folk har väldigt svårt att förstå.

Brottet är Förargelseväckande beteende. Detta är ett brott som ger böter, vilket INTE rättfärdigar dig i att utöva din makt i.e envarsgripande. Du får ej göra ett envarsgripande när brottet inte kan ge ett fängelsestraff.
enl.
"Rättegångsbalkens 24 kap. 7 § lyder: "Om den som har begått brott, på vilket fängelse kan följa, påträffas på bar gärning eller flyende fot, får han gripas av envar. Envar får också gripa den som är efterlyst för brott. Den gripne skall skyndsamt överlämnas till närmaste polisman.""

Däremot är det otroligt enkelt att personen som begår brottet försäger sig och gör ett personangrepp eller hot, och vipps så finns det fängelse med på straffskalan och personen får gripas.

EDIT: Jag googlade det åt dig då jag tror det är för mycket begärt:
https://lagen.nu/dom/nja/1995s84

TINGSRÄTT:
TR:ns ordförande rådmannen Florby, med vilken nämndemannen Lekberg förenade sig, var av skiljaktig mening vad beträffar åtalen för olaga intrång och anförde: Konsumtionsföreningen Karlskoga har d 8 febr 1993 meddelat P.T. förbud att under en tid av ett år besöka bl a föreningens butiker. Förbudet har - såvitt nu är av intresse - följande lydelse "Med anledning av att Ni vid upprepade tillfällen uppträtt störande och på icke önskvärt sätt i varuhuset/butiken har vi beslutat att Ni ...... tills vidare är förbjuden att besöka varuhusets/butikens försäljningslokaler, restaurang eller andra lokaler. Därest Ni oaktat detta beslut ändå beträder dessa lokaler kommer det att betraktas som olaga intrång och polisanmälas". P.T. delgavs förbudet d 9 febr 1993.

Domslut

HOVRÄTT:
Mot bakgrund av vad som anförs i förarbetena och med beaktande av straffrättens legalitetsprincip kan inte stadgandet om olaga intrång tolkas på annat sätt än att det är avsett att utgöra ett skydd för lokaler och vissa andra utrymmen som inte är tillgängliga för allmänheten. Med hänsyn härtill kan inte en affärslokal, dit allmänheten har fritt tillträde under dess öppethållande, anses vara en sådan lokal som åsyftas i 4 kap 6 § 2 st BrB. P.T:s förfarande att gå in i affärslokalerna är därför, som TR:n funnit, inte att bedöma som olaga intrång. Vid denna bedömning föreligger ej skäl att pröva målet i övrigt.

HD:
Domslut. HD förklarar att P.T:s förfarande att gå in i affärslokalerna inte skall bedömas som olaga intrång.
HD prövar inte målet i övrigt. HovR:ns dom skall därför stå fast.
HD (JustR:n Vängby, Heuman, Lind, Nyström, referent, och Thorsson) beslöt dom i enlighet med betänkandet.
HD:s dom meddelades d 23 febr 1995 (nr DB 20).

Kan vi lämna det här nu? Är du nöjd nu?

Frågan HD prövade var om det kunde anses utgöra olaga intrång om en person som blivit "portförbjuden" ändå tog sig till butiken. Det är en annan fråga än om butiker/restauranger har rätt att neka personer inträde.

Läste du domen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in