Citat:
Ursprungligen postat av
V-rock
Jävla larvig tråd. Tycker inte den repliken behöver betyda något sexuellt heller. Snarare låter ju det som om hon menar sitt äktenskap över lag med den repliken.
Vi är många som är trötta på alla vänstermuppar som ska haka upp sig på skitdetaljer i kulturen och försöka göra politiska poänger då det, så varför börjar högerknäppgökar göra samma sak?
Ungefär som dom rädda dårar som klagar på att dom inte ens kan hissa svenska flaggan längre... Har alltid gjort det och bott i samma invandrartäta stad hela mitt liv. Inte en fan blir provocerad, istället ser folk att det är fest eller flaggdag och tycker det är kul!
Mindre gnäll om skitsaker är vad vi behöver, vi har nog som det är.
Det fetade har du helt rätt i; mindre gnäll om skitsaker alltså.
Jag "känner" inte trådskaparen så bra, men jag känner mig själv (tror jag) rätt bra, och att media riktar fokus på fel saker anser jag rejält! Jag är ingen "vänstermupp", och skit samma om trådskaparen är det, (verkar inte så vad jag tolkar), men frågan är hyfsat intressant:
När blir det "värre och värre" i media vad som är okej att sändas eller inte okej?
Mitt lilla exempel i tidigare inlägg var en scen från "tomteverkstaden" ur Kalles julafton.
Scenen visades i en jäkla massa år i SVT, utan att någon reagerade negativt. SEDAN (rätt nyligen historiskt sett) reagerade någon, drog igång ett "drev", PK-drev, och
den oskyldiga scenen censurerades/klipptes bort ifrån Kalles julafton. Så TS har nog inte helt fel i att en scen i "Svensson" om det TS tar upp, skulle kunna klippas bort i framtiden. -Knäppare saker har hänt förr i media..
(Tomten; en man, stämplar ju blonda flickdockan med "OK" i rumpan, det är inte PK det heller..)