2018-11-22, 03:24
Bannlyst
Förstår mig inte på mig själv. Är så skeptiskt till allt och har svårt o lita på människor. Får känslan av att människor säger de man " vill höra " istället för de man vill få sagt . hur lär man sig lita på människor igen ? :/ .

Även extremt skeptisk till saker och ting . ska börja arb träna och ska få sitta med en arbetspsykolog på måndag. Samtidigt så behöver de inte betyda att jag är ute o jobb tränar på ytterligare 7- 8 månader 😞. O kryper nästan på väggarna här hemma. Några tips ?

Vill kunna lita på människor runt om mig och vara mindre skeptiskt till allt som sker runt om mig.
Citera
2018-11-22, 04:05
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jens86
Förstår mig inte på mig själv. Är så skeptiskt till allt och har svårt o lita på människor. Får känslan av att människor säger de man " vill höra " istället för de man vill få sagt . hur lär man sig lita på människor igen ? :/ .

Även extremt skeptisk till saker och ting . ska börja arb träna och ska få sitta med en arbetspsykolog på måndag. Samtidigt så behöver de inte betyda att jag är ute o jobb tränar på ytterligare 7- 8 månader 😞. O kryper nästan på väggarna här hemma. Några tips ?

Vill kunna lita på människor runt om mig och vara mindre skeptiskt till allt som sker runt om mig.

Jag tror man måste leta upp människor som man kan lita på. Har själv väldigt svårt för att lita på folk.
Citera
2018-11-22, 04:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EghtLegged
Jag tror man måste leta upp människor som man kan lita på. Har själv väldigt svårt för att lita på folk.

Men ibland måste man ju också vara sjävkritisk till sig själv också..eller ? .

Jag menar när de negativa bara tas emot ..de positiva kritiken går inte in. Förstå mig rätt jag hör ..men de går inte in
Citera
2018-11-22, 06:39
Medlem
Mitch-Moons avatar
Pissa på allt och alla. Du har ingen anledning att lita på någon.
Ignorera och må bättre!
Citera
2018-11-22, 08:57
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:

Jag tror inte man ska lita på andra hur som helst. Det är nog saker och ting du lär dig om du börjar jobba med att utveckla dig själv. Om du inte kan lita på dig själv så kan man nog inte lita på andra heller.
Citera
2018-11-22, 09:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Jag tror inte man ska lita på andra hur som helst. Det är nog saker och ting du lär dig om du börjar jobba med att utveckla dig själv. Om du inte kan lita på dig själv så kan man nog inte lita på andra heller.

Jo jag o min läkare hade diskussion om de sist på öppenpsyk sist ..men de e inte så lätt när man har en djävul på höger axel samtidigt som säger åt mig saker . Riktig elaking den där .
Citera
2018-11-22, 09:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mitch-Moon
Pissa på allt och alla. Du har ingen anledning att lita på någon.
Ignorera och må bättre!

Ja för de kommer ju verkligen lösa mitt delema ?
Citera
2018-11-22, 12:04
Medlem
Parasomnis avatar
Litar inte heller på någon runtom mig, som du skriver så säger ju dom flesta det man vill höra. Myndigheter litar jag minst på och det är väl lika bra.

Lita på dig själv och lyssna på dig själv istället. Ta inte allt så allvarligt, lyssna inte så mycket på folk om du bara tar in det negativa. Försök vara positiv mot dig själv istället och strunta i andra. Stå upp för dig själv för det kommer ingen annan att göra

Jag ser det inte som något negativ att vara skeptisk. Använd de till din fördel istället.
Jag försöker säga vad folk behöver höra istället för vad dom vill höra. Behövs fler såna..
Citera
2018-11-22, 15:49
Medlem
Mitch-Moons avatar
Citat:
Ja för de kommer ju verkligen lösa mitt delema ?
Alla människor vill dig inte väl.

Om människor behandlar dig som skit och får dig att må skit så ska du såklart vända dom ryggen.
Det var väl det jag försökte säga på mitt egna lilla sätt.
Citera
2018-11-22, 18:37
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
Men ibland måste man ju också vara sjävkritisk till sig själv också..eller ? .

Jag menar när de negativa bara tas emot ..de positiva kritiken går inte in. Förstå mig rätt jag hör ..men de går inte in

Man ska alltid lyssna mer på sina motståndare än sina vänner.
-Keep your friends close butt your enemies closer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in