Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-20, 22:41
  #1
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelse...steman-orebro/

Citat:
20 november 21.09, Våld/hot mot tjänsteman, Örebro

Tre personer som inte löst biljett på ett tåg kontrolleras av personal på tåget och en ur tågpersonalen blir misshandlad.

Två unga kvinnor och en ung man gör inte rätt för sig för en tågresa och skall avvisas från tåget. En av kvinnorna slår då kontrollanten i ansiktet. Samtliga lämnar sedan tåget.

Vet någon mer om händelsen?

Varför ville de inte betala för sin resa?
Citera
2018-11-20, 23:04
  #2
Medlem
Ejekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
https://polisen.se/aktuellt/handelse...steman-orebro/



Vet någon mer om händelsen?

Varför ville de inte betala för sin resa?

Vet inget om den specifika händelsen, men vill inflika att detta tyvärr är vardagsmat för en tågvärd i dagens samhälle.
Personer som vägrar lösa biljett, testar gränserna.
Får dessa mothugg eller blir avvisade, då kommer mordhoten, spottloskor och ibland våld.
Jag har hört om minst 4 incidenter på tåg i väst-Sverige, bara den senaste veckan.
Citera
2018-11-20, 23:04
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
https://polisen.se/aktuellt/handelse...steman-orebro/



Vet någon mer om händelsen?

Varför ville de inte betala för sin resa?



Det finns alltid parasiter.
Citera
2018-11-20, 23:05
  #4
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Afghaner?

Afghaner med två kvinnor med i sällskapet? Där kvinnorna dessutom får hantera situationen? Låter inte så troligt. Mina tankar går ju snarare till tiggare.
Citera
2018-11-20, 23:07
  #5
Medlem
Busschafförer är ju utsatta också inte konstigt väktare rör sig allt mer kring bussar/tåg

Sverige är kört finns ingen framtid pga politikerna
Citat:
Ursprungligen postat av Ejekt
Vet inget om den specifika händelsen, men vill inflika att detta tyvärr är vardagsmat för en tågvärd i dagens samhälle.
Personer som vägrar lösa biljett, testar gränserna.
Får dessa mothugg eller blir avvisade, då kommer mordhoten, spottloskor och ibland våld.
Jag har hört om minst 4 incidenter på tåg i väst-Sverige, bara den senaste veckan.
Citera
2018-11-20, 23:10
  #6
Medlem
Ejekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Busschafförer är ju utsatta också inte konstigt väktare rör sig allt mer kring bussar/tåg

Sverige är kört finns ingen framtid pga politikerna

Därför dom varken kan sälja eller visitera biljetter på bussarna i vissa städer längre.
Öppna alla dörrar, släpp på och hoppas på att inte bli störd.
På tågen måste personalen tyvärr ta pissiga diskussioner som ofta leder till hot.
Citera
2018-11-20, 23:17
  #7
Medlem
En närstående till mig känner några tågvärdar och de berättat att många nysvenskar inte vill betala, de säger faktiskt "svensken ska betala åt mig". Media ska naturligtvis inte ge spridning åt detta, det spär på rasismen.
Ideologiskt drivna grupper informerar redan innan inträdet i Sverige hur man ska ta dig fram, baserat på att "det är dags att dela med dig nu' och "nysvenskar är en del av nationalstatens nedbrytande".
Men håll med om att det är bra, här har vi suttit i rikedom och miljoner människor svälter ihjäl, klart att det är dags att dela med oss.
Det vi ska hålla hemligt är väl genomförda tester för familjer i Afrika tilldelat sig 5000 kr (till kvinnan, mannen har ofta drogproblem) hus har byggts, skola till barnen och mat, resultatet är väldigt positivt. Man har även gjort liknande med 1000 kr men inte alls nått samma resultat
Om det skulle spridas till rasisterna i SD, så skulle de börja gapa om "hjälp i hemländer" och göra beräkningar på hur många miljoner familjer vi skulle kunna hjälpa med de pengar som går till ensamkommande eller Bert Karlsson och hans assylindustrikompisar.
Citera
2018-11-20, 23:26
  #8
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Afghaner med två kvinnor med i sällskapet? Där kvinnorna dessutom får hantera situationen? Låter inte så troligt. Mina tankar går ju snarare till tiggare.

De brukar väl hålla låg profil.

Sätter min slant på:
Vänster radikala snorvalpar.
Allt till alla NU!

Garderar med:
Gängkidds från något utanförsområde.
Citera
2018-11-21, 03:09
  #9
Medlem
Kanske svenska feministiska 90talisttjejer som tror allt är gratis?

Väldigt bortskämda i vissa fall.
Snor nåt litet från butiken för att spara en liten slant och tjafsar om att få låna toalett i närbutiken för att de är så snåla och tycker att kexchokladen för 12kr gör att butiken måste låna ut sin privata toalett eftersom stora coop tydligen kunde låna ut toaletten.

De ville inte släppa fram mig i kön heller då skitungen ville tjafsa med butiken och tvinga till sig ett toalettbesök.

Glad att butiken inte gav efter för idioterna.
__________________
Senast redigerad av Blatteman 2018-11-21 kl. 03:13.
Citera
2018-11-21, 07:58
  #10
Medlem
Ingen gripen vad jag förstår?

Ok.
Citera
2018-11-21, 12:50
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Afghaner med två kvinnor med i sällskapet? Där kvinnorna dessutom får hantera situationen? Låter inte så troligt. Mina tankar går ju snarare till tiggare.

Helt enig. Zigenar-radarn blinkar rött.
Citera
2018-11-21, 12:52
  #12
Medlem
CarolusXIIs avatar
Garanterat kulturberikare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback