2018-11-20, 21:24
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Har sett en hel del reklam angående nya Subaru Outback. Den ser ut att vara rymlig samt normalstor för den vanluga svenskens behov tänker mig typ då barnvagn eller handla på ikea.

Hur är kvalitén ? -Är det japansk perfektionism eller en överskattad bil över lag??

Är det mycket bil för pengarna?
Tänker mig då,är den mer utrustad standard än en bmw audi eller volvo där allt kostar skjortan.

Är det världens bästa fyrhjulsdrift?
Ja/Nej ??
Motivera , gärna ni som äger samt vet om deras permanenta drivlina e bra.

Rost? Står den emot salt , snö slask väder o vind kyla värme bra i Sverige?

Serviceintervall, Dyra servicar?

260.000kr för en 2017 årsmodell

Vill gärna höra vad ni tycker som äger samt om det är bra investering i denna bil / tack på förhand
Citera
2018-11-20, 23:54
Medlem
Byter min v60 mot en outback 2018 om en vecka. Har aldrig haft Subaru tidigare, men jag har goda erfarenheter från dem från släkten. Den utstrålar inte samma kvalité invändigt som de andra märkena du nämner, men sen skiljer det sig rejält i pris också. Säkert 100-300 tkr. Kanske beror känslan på att bilen är japansk?

Vill du ha en praktisk bil som tar sig fram och kan dra, framför en statuspryl så blir du nöjd tror jag.
Citera
2018-11-21, 09:11
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sviskonboll
Byter min v60 mot en outback 2018 om en vecka. Har aldrig haft Subaru tidigare, men jag har goda erfarenheter från dem från släkten. Den utstrålar inte samma kvalité invändigt som de andra märkena du nämner, men sen skiljer det sig rejält i pris också. Säkert 100-300 tkr. Kanske beror känslan på att bilen är japansk?

Vill du ha en praktisk bil som tar sig fram och kan dra, framför en statuspryl så blir du nöjd tror jag.

https://youtu.be/l2blzbB14wk

Nu är detta en tidigare modell men, det var just detta som fick mina ögon att fastna för denna bil. Nog om det är sant eller påhitt men Outbacken klarar sig rädd bra i detta snödjup.

Jag vill bara ha en bil som är rymlig och man ska aldrig behöva oroa dig över väder och vind.

Jag får fundera tack för ditt svar. Vargör ville du byta v60 mot outback ?
Citera
2018-11-21, 14:28
Medlem
Skulle nog hellre köpa en XC70 för det priset, du lär ju få en nästan fullutrustad för det priset. Interiören på Outbacken är väl dessvärre inte den bästa, ska vara ganska plastig av det jag sett. XC70's AWD-system räcker nog såvida du inte bor långt uppe i skogen i norrland. Hur ofta kommer du vara ute och köra i det snödjupet som i videon?
Senast redigerad av UTbound 2018-11-21 kl. 14:31.
Citera
2018-11-21, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Hur är kvalitén ? -Är det japansk perfektionism eller en överskattad bil över lag??

Är det mycket bil för pengarna?
Tänker mig då,är den mer utrustad standard än en bmw audi eller volvo där allt kostar skjortan.

Är det världens bästa fyrhjulsdrift?
Ja/Nej ??
Motivera , gärna ni som äger samt vet om deras permanenta drivlina e bra.

Rost? Står den emot salt , snö slask väder o vind kyla värme bra i Sverige?

Serviceintervall, Dyra servicar?

260.000kr för en 2017 årsmodell

Vill gärna höra vad ni tycker som äger samt om det är bra investering i denna bil / tack på förhand

Hade en 2015 i summit utförande som jag nyligen bytte mot en mercedes all terrain.
- Kvalite: Hade inga problem med bilen alls. Sen är det ju ingen tysk premiumbil i inredningen men det vet du säkert redan
- Fyrhjulsdrift: Permanent istället för det vanligare Haldex systemen som driver på framhjulen och använder AWD bara när det behövs. Väldigt trygg och bra skulle jag säga!
- Den är som bäst på vintern! Skaffa gärna värmare så är den perfekt
- Serviceintervall: Årligen, gratis de 3 första åren så aldrig betalat.

Jag körde bensinaren och den drar ganska mycket tyckte jag. Men bra bil utan lull-lull som gör jobbet och ganska tyst och bekväm. Jag störde mig på stolarna som inte passade mig.

I det segmentent med A6 all road, E klass All terrain, Volvo cross country, All Track så är ju subarun mest på riktigt med bra AWD och rejäl markfrigång.
Citera
2018-11-21, 22:38
Medlem
Citat:
https://youtu.be/l2blzbB14wk

Nu är detta en tidigare modell men, det var just detta som fick mina ögon att fastna för denna bil. Nog om det är sant eller påhitt men Outbacken klarar sig rädd bra i detta snödjup.

Jag vill bara ha en bil som är rymlig och man ska aldrig behöva oroa dig över väder och vind.

Jag får fundera tack för ditt svar. Vargör ville du byta v60 mot outback ?

Jag hade gärna haft V60:n ett tag till (6,5 år/11500 mil), men vi behöver nåt lite större nu till våren. Valet var var först mellan V70 och Passat. AWD tänkte jag skippa eftersom det alltid drar iväg priset. Men sen började jag snegla på XC70 för komforten och frigången. Men då kunde jag lika gärna lägga in Outback i ekvationen. Jag är inte mycket för snofsiga bilar så t.ex. nyare Volvo går bort. På så sätt känns Outback helt rätt. En riktig bruksbil. Det ska bli spännande å se vad omdömet blir.

Nu fick vi ett bra pris på en demo-Active med drag, motorvärmare (el) och s/v-hjul. Så det var bara att slå till.
Citera
2018-11-22, 02:44
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Motorvärmare+kupevärmare
Nya 4st dubbdäck

10.500kr skulle de ha på Subaru där jag bor.

15.500kr med service + 4dubbdäk värmare.

Hmm vet inte
Citera
2018-11-22, 07:56
Medlem
Citat:
Motorvärmare+kupevärmare
Nya 4st dubbdäck

10.500kr skulle de ha på Subaru där jag bor.

15.500kr med service + 4dubbdäk värmare.

Hmm vet inte
Jag är allergisk mot tysk ingenjörskonst.
Men även dessa har sina guldkorn.
När det gäller fyrhjulsdrift så finns det två märken som sticker ut genom sin långvariga erfarenhet o det är just Subaru samt Audi.
Andra märken är säkert bra medan dessa två är bäst.
Sedan är inte VAG-koncernens rykte det allra bästa för tillfället av andra anledningar.

Nu ska du inte ta mitt inlägg som ett måste då min enda erfarenhet av fyrhjulsdrift är en Volvo V70 jag aldrig köpte efter provkörning. Men ta gärna med dig mitt inlägg till de sista pusselbitarna när du närmar dig köp.
Citera
2018-11-22, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
När det gäller fyrhjulsdrift så finns det två märken som sticker ut genom sin långvariga erfarenhet o det är just Subaru samt Audi.

Sedan är inte VAG-koncernens rykte det allra bästa för tillfället av andra anledningar.

Nu ska du inte ta mitt inlägg som ett måste då min enda erfarenhet av fyrhjulsdrift är en Volvo V70 jag aldrig köpte efter provkörning. Men ta gärna med dig mitt inlägg till de sista pusselbitarna när du närmar dig köp.
Så Jeeps fyrhjulsdrift sorterar du in bland de "andra"? Och Land Rover?
Citera
2018-11-22, 10:18
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0

https://youtu.be/hbqio0l0ins

Tack för dina tips. ^ kolla detta klipp det verkar ju som att Subarun bara ör lite lite bättre. Men dessa bilar är som du sa bäst på 4hjulsdrift.

Kan tro att Subarun är grynt bra i Sverige
Gropiga snåriga vägar skogen o snö.

Tror dessutom den passar bra i exempel africa att ta sig fram i sanddyner o dylikt.

Jag avvaktar tilld säljaren sänkdr priset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in