2018-11-20, 21:22
Medlem
Har haft ont i halsen i 5 veckor och bara ont i halsen utan något annat symptom som feber hosta eller liknande. Har en svag stickande/skärande känsla som sitter långt upp i halsen/gommen som jag bara känner av när jag pratar, sväljer och andas ut.

Det kändes som det höll på att släppa efter de första 12 dagarna men sen så halv sprang jag upp för en lång trappa och fick upp pulsen lite grann och då kom det tillbaka :/ samma dag så märkte jag att jag hade fått en knuta uppe i gommen som jag kan flytta på, och nu 3.5 veckor senare så har det inte avtagit/minskat alls. Hade exakt samma stickande känsla utan någon hosta, feber eller annat för 3 månader sen men det gick över efter 5 dagar.
Så vad kan detta vara, en lång envis förkylning?
Senast redigerad av albin967 2018-11-20 kl. 21:26.
Citera
2018-11-20, 21:25
Medlem
MartinStLouiss avatar
Kan det vara luftrörskatarr? https://www.1177.se/Stockholm/Fakta-...uftrorskatarr/
Citera
2018-11-20, 21:30
Medlem
Kanske en dum fråga men har du använt några typer av droger genom att snorta? Eller annan typ av medicin. För då kan det vara anledningen och ha gjort skada i halsgommen eller vad de nu heter
Citera
2018-11-20, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Kan det vara luftrörskatarr? https://www.1177.se/Stockholm/Fakta-...uftrorskatarr/
Tack för svar! Men kan man ha luftrörskatarr utan hosta, feber och slem i halsen?
Citera
2018-11-20, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexanderness1
Kanske en dum fråga men har du använt några typer av droger genom att snorta? Eller annan typ av medicin. För då kan det vara anledningen och ha gjort skada i halsgommen eller vad de nu heter
Nope inga droger, fan lite läskigt att jag har haft samma skit innan.
Citera
2018-11-20, 21:40
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albin967
Tack för svar! Men kan man ha luftrörskatarr utan hosta, feber och slem i halsen?

Jag tror det. Jag fick förut att jag vart som torr i halsen och började hosta på grund av det. Det satt i cirka två-tre veckor för mig. Ibland kunde jag hosta ut klibbigt slem, men det kan säkert variera. Det finns i alla fall medicin för luftrörskatarr på Apoteket, men jag vet inte om det är receptfritt. Se till så att du är varm om halsen när du är ute och inte sover med öppet fönster osv.
Citera
2018-11-20, 21:47
Medlem
Citat:
Jag tror det. Jag fick förut att jag vart som torr i halsen och började hosta på grund av det. Det satt i cirka två-tre veckor för mig. Ibland kunde jag hosta ut klibbigt slem, men det kan säkert variera. Det finns i alla fall medicin för luftrörskatarr på Apoteket, men jag vet inte om det är receptfritt. Se till så att du är varm om halsen när du är ute och inte sover med öppet fönster osv.
Amen där sa du något , för när jag var ute och gick förra veckan så gjorde det ont i hela halsen och en bit längre ner också. Hur kändes det i halsen när du var ute och promenerade? Ska man undvika kyla i sådana fall?
Citera
2018-11-20, 22:24
Medlem
Testa att fasta utan vatten så länge du klarar. Se om skiten försvinner.
Citera
2018-11-21, 06:53
Medlem
Hur är det med stress? Vanligt symptom på stress är en smärtsam klump i halsen som inte går att svälja bort.
Citera
2018-11-21, 12:23
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albin967
Amen där sa du något , för när jag var ute och gick förra veckan så gjorde det ont i hela halsen och en bit längre ner också. Hur kändes det i halsen när du var ute och promenerade? Ska man undvika kyla i sådana fall?

Jag kunde promenera o så men det är kanske för att jag har en ganska bra jacka, men kunde inte exempelvis inte jogga.
Citera
2018-11-25, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1
Testa att fasta utan vatten så länge du klarar. Se om skiten försvinner.
Tack för tipset, får la ge det ett försök
Citat:
Ursprungligen postat av vattenochis
Hur är det med stress? Vanligt symptom på stress är en smärtsam klump i halsen som inte går att svälja bort.
Jodå stress har man gott om, men det är bara direkt när jag vaknar som jag känner av det när jag sväljer och då är det en stickande känsla i gommen. Men hur ska man lyckas bli av med stressen? är det lite meditation som gäller då?
Citat:
Jag kunde promenera o så men det är kanske för att jag har en ganska bra jacka, men kunde inte exempelvis inte jogga.
Nice, okej
Citera
2019-01-07, 22:10
Medlem
Jag har något konstigt med halsen, det blir alldeles varmt i halsen och kan som snabbt sprida sig upp till gommen mot öronen eller ut i armarna. Som en värme som känns jätte obehaglig. Sen när den slutar ligger det och gunggar i halsen och minsta lilla stress grej gör att det kommer tillbaka. Har varit jätte stressad på slutet så har som kanske förstått att det har med det att göra. Men försöker hitta på Google mina symtom, fast det närmsta är att det kan vara något med sköldkörtel och stress, jag har inte ont på halsen och massa sånt. Eftersom jag även växlar med att frysa hela tiden och känna att febern är inte låååångt borta nu. Känns så jävla fånigt att va rädd för lite värme i halsen. Någon annan som känner igen det här?
Btw, va hos läkaren i går, han tyckte jag var årets löjligaste vårdsökare. Han sa att det nog bara var en vanlig förskylning och att jag skulle Ta en halstablett och vila lite. Hahah alltså jag dog. Har haft så här i två månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in