Citat:
Ursprungligen postat av
mimimex
Man ska undvika bordeller i Favoriten d distriktet generellt har ett dligt rykte. Det r relativt ltt att ppna en bordell dr d det finns mnga tomma lokaler som fretag varken vill kpa eller hyra p grund av all gngkriminalitet, drogfrsljning och skjutningar som sker dr.
Tjejerna som jobbar p bordellerna i Favoriten r knda fr att erbjuda dlig service, de talar inte s bra tyska och mnga bordeller r slitna och gamla. Visst r priserna lgre, men det r ven kvaliteten p servicen. Ett exempel p en sdan lg status bordell r Studio6lady. Med s lga priser som 70 fr 30 min och 120 fr 1 h s kan frvnta sig att kvaliteten p servicen r begrnsad.
I de vriga distrikten har bordellerna hgre standard, precis som du nmner tex i Mariahilferstrae. Tjejerna r mer bengna att anstrnga sig fr att gra sina kunder njda nr bordellen har hg kvalitet och erbjuder bra arbetsvillkor.
Det str frvisso ofta i Wiens tidningar om nt kriminellt som har hnt i Favoriten, men jag tycker att man d br ha i tanke att det vl ven r det allra strsta bezirket,
Jag har varit en hel del i utkanterna av Favoriten (omrdet vid Laufhaus Vienna och i Oberlaa) och ven sent p kvllen, och det har inte varit ngot problem. Dremot har jag sett polisinsatser och ganska mycket misr i form av droger, tiggare och uteliggare i Margareten. Mariahilferstrae har det mesta och ven misren. Men ngon bordell har jag inte sett dr. Jag r dr fr andra inkp.
Det dr med gngkriminalitet, drogfrsljning och skjutningar har vi frvrigt vldigt mycket av i Sverige, och det verkar vara mer farligt att befinna sig i Sverige n i Favoriten.