2008-01-30, 22:46
Medlem
Pluviuss avatar
Jajjemen! SJUKT bra. Riktigt mycket bättre än första tycker jag, även om första är helt superbt. Trodde jag skulle tröttna på det efter ett tag, men icke...

Notera min fråga lite tidigare också och se om du eller någon anna som läser detta kan hjälpa mig
Citera
2008-02-04, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samwise
Hm, ska man cracka spelet?
Jag får fram introt, sedan står det out of reach och skärmen blir svart så jag måste starta om datorn, vet någon problemet?

Hade också det problemet, trots att jag har orginalet. Jag gick in i setup-filen och ändrade skärmupplösningen, då funkade det fint.
Citera
2008-02-04, 12:22
Medlem
Krösus Sorks avatar
Är det någon som kan bekräfta min misstanke att det inte går att annektera en nation med en annan religion som man har vassaliserat i ett krig?
Följdfrågan är om det går att gå runt detta genom att välja den där idén som tar bort alla effekter av religion (NA), eller gäller detta bara för revoltrisk och annat bjäfs?
Citera
2008-02-10, 17:06
Medlem
Defenestrations avatar
HAr lirat EU3 ett tag nu och börjar tröttna lite, även om det är ett superbt spel - undrade om någon har ett tips på nått liknande som man kunde testa? Total War serien är sedan länge sönderspelad =)
Citera
2008-02-10, 20:32
Medlem
The_Underdogs avatar
Har lirat en hel del Hearts of Iron 2 det senaste men tröttnat lite grann nu. Spelade EU1 eller om det var 2 för ett par år sen men har för mig att jag tyckte det var lite väl komplicerat, däremot fastnade jag rätt hårt på HoI som sagt. Hur är svårighetsgraden/detaljstyrningen på EU3 jämfört med Hearts of Iron? Är det mycket krångligare, eller minns jag fel och var det bara jag som inte var mogen för det?
Citera
2008-02-24, 01:05
Medlem
Vädurs avatar
Jag försöker och jag försöker dra mig igenom som Sverige från 1453.
Det går rent åt helvete varenda gång. Vad har ni för strategier i inledningsåren?

För att enbart se till att få behålla mina provinser, skickar jag ned huvudtruppen att mota Dansken som alltid inleder med att gå in med 7-8 000 soldater från söder. Samtidigt får jag direkt ta lån för att kunna köpa in infanteri att stoppa norrmännen som dräller in med småtrupper utmed hela norska gränsen.

Efter en massa jagande av trupper som hoppar mellan länen varje gång de får pisk (medan nya 1000-manna grupper smiter förbi och norpar obefästa län), brukar jag lyckas förmå danmark att gå med på en "white peace".

Äntligen andrum.

För att konstatera att min ekonomi är piss. Om jag kickar i princip alla arméer som jag har, sänker mina båtar, och drar ned forskningen till väldigt lågt, så slutar jag gå minus varje runda. Nu senaste försöket lyckades jag till och med få iväg ett par handelsmän till Lübeck, som började dra in slantar till min sorgliga nation.

Lånen som jag tog för att köpa soldater betalades av, och jag började plötsligt kunna dra upp forskningen igen.

...tills danmark gör krav på min tron, och skickar in en fet armé från söder, och en massa skittrupper väller in från väster. Plus att någon allierad till Danmark landsätter en massa småtrupper runtom i Finland.

Pang. Ingen armé, de trasor till legosoldater som jag hann skramla ihop var visserligen fler än danska trupperna, men deras låga moral gjorde att de retirerade vad man än skickade dem mot.

Så... efter sju försök med samma nedslående resultat:
Hur startar man Sverige-kampanjen i EU3 utan att bli utplånad innan det ens blir 1500-tal? Hur har ni andra gått tillväga?
Citera
2008-02-24, 01:15
Medlem
He-man fans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vädur
Så... efter sju försök med samma nedslående resultat:
Hur startar man Sverige-kampanjen i EU3 utan att bli utplånad innan det ens blir 1500-tal? Hur har ni andra gått tillväga?

Jag skickar ner ALLA truper ner till skåne och jagar ut dansken ur sverige, sen tar jag alla trupper förutom 1000man som jag lämnar kvar och skyndar mig med ILLFART till Stockholm i hopp om att norskarna inte tagit över staden.
Efter det, så jagar jag mark till värmland där jag väntar med större delen av armen, därefter tar jag upp alla län som inte har hittills en fästning och sen tar jag stora ytor av norge.
Ett litet lån skadar inte nästan behövligt

Resultat Man erövrar Skåne/blekinge halland av dansken, av norge alla nordliga delarna bohuslän och kanske kan norpa något sydligt län av dom
Senast redigerad av He-man fan 2008-02-24 kl. 01:18.
Citera
2008-02-24, 10:29
Medlem
Vädurs avatar
Ah... Det var en strategi som jag inte testat ännu.
Tack för rådet, nästa gång skall jag låta bli att splitta mina styrkor till fyrtiotolv småtrupper som far omkring och jagar norrbaggar.
Citera
2008-02-26, 02:12
Medlem
KeanoManus avatar
Vad krävs egentligen för att man ska diplo-annexera ett land?
190+ i relation samt haft dom som vassal i 10 år står det när man håller pekaren för alternativet men Danskjävlarna nekade trots att jag hade 200 i relation med dom.
Citera
2008-02-26, 13:39
Medlem
He-man fans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeanoManu
Vad krävs egentligen för att man ska diplo-annexera ett land?
190+ i relation samt haft dom som vassal i 10 år står det när man håller pekaren för alternativet men Danskjävlarna nekade trots att jag hade 200 i relation med dom.

Gör allt som bevös och alltid ha 200+ relation till dom. Och oftast när där "stora" länder som danmark så måste man oftast vänta mer än 10år för att få dom, så ta över polackerna medans du väntar :P
Citera
2008-02-26, 14:26
Medlem
George Wittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defenestration
HAr lirat EU3 ett tag nu och börjar tröttna lite, även om det är ett superbt spel - undrade om någon har ett tips på nått liknande som man kunde testa?

Är personligen väldigt förtjust i Ageod's American Civil War: The Blue and the Grey.

Hemsida: http://www.a-acw.com/
Recensioner: http://www.armchairgeneral.com/ageods-american-civil-war-review.htm
http://jaguarusf.blogspot.com/2007/05/ageods-american-civil-war-review.html
Citera
2008-02-26, 14:35
Medlem
KeanoManus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av He-man fan
Gör allt som bevös och alltid ha 200+ relation till dom. Och oftast när där "stora" länder som danmark så måste man oftast vänta mer än 10år för att få dom, så ta över polackerna medans du väntar :P

Hur mycket längre brukar det handla om? 5, 10, 20 år?
Jobbigt också att dom helt plötsligt förklarade nytt krig mot mig så att jag nu måste vänta ytterligare 10 år för att ens ha chansen att annexera dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in