2007-01-29, 06:03
Medlem
Goggens avatar
Men fy fan, precis när man lagt Norge under sig får de små fittorna i resten av min realm för sig att göra uppror och ställa till sattyg. Hur avväjjer man egentligen 5.0%+ chans för uppror i alla provincer? Och hur får man ombord sina krigare på båtar?
Citera
2007-01-29, 08:39
Medlem
Motvilligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goggen
Och hur får man ombord sina krigare på båtar?
I de andra versionerna kor man ut flottan och knallar ombord.
Citera
2007-01-29, 11:41
Medlem
Draugs Hargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goggen
Men fy fan, precis när man lagt Norge under sig får de små fittorna i resten av min realm för sig att göra uppror och ställa till sattyg. Hur avväjjer man egentligen 5.0%+ chans för uppror i alla provincer? Och hur får man ombord sina krigare på båtar?

Som Motvillig sa. Däremot hade jag lite problem i början att se vilka fartyg man kan lasta med folk. Det måste ju som sagt vara transport och det går på 1000 man per båt.
Citera
2007-01-29, 16:28
Medlem
Ostmackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig
I de andra versionerna kor man ut flottan och knallar ombord.

Du måste ha båt-typen Merchantmen, och varje båt rymmer ett regemente.
Citera
2007-01-29, 16:36
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hristo
*bump*

Spelet släpps den 27:e januari. Bör inte missas av någon

Felpost
Citera
2007-01-29, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Just i detta fallet skulle jag vilja säga att ett spel som jag inte kan spela är ett dåligt spel... Och om man bara ser till grafiken så är den på min dator riktigt usel dessutom, drar jag ner all grafik i botten så är det nästan spelbart men då är det så sanslöst fult så det inte är roligt. Mycket fulare än EU2..
Och med tanke på att dom antagligen betalade dyra pengar för att nån skulle sätta ihop denna fantastiska grafik så är jag rätt säker på att dom pengarna skulle ha kunnat gå till nått mycket bättre..

Jo, det ligger ju tyvärr nått i det men man kunde ju hoppas att åtminstone någon tillverkare av kvalitetsspel skulle motstå det och koncentrera sig på att göra bra spel istället för en massa blingbling. *host paradox host* *host bethesda host*
Om du inte märkt det, så har den nya motorn gjort det möjligt att totalt göra om kartan. Mycket väl värt övergången till 3D.
Citera
2007-01-29, 18:19
Medlem
slutagnälls avatar
Är det någon som vet hur man vänder en nedåtgående trend i relationer med andra länder?

Har nästan ändå sedan spelets början år 1500 både haft kungligt äktenskap och allians med Ryssland och ändå försämras vår relation varje år. Vi har varit bästa kompisar i hundra år nu, borde inte trenden vända då?

Samma sak med övriga länder (nåja, jag har inte kontrollerat alla) som också får försämrade relationer med mig varje år. Varför?
Citera
2007-01-29, 19:39
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutagnäll
Är det någon som vet hur man vänder en nedåtgående trend i relationer med andra länder?

Har nästan ändå sedan spelets början år 1500 både haft kungligt äktenskap och allians med Ryssland och ändå försämras vår relation varje år. Vi har varit bästa kompisar i hundra år nu, borde inte trenden vända då?

Samma sak med övriga länder (nåja, jag har inte kontrollerat alla) som också får försämrade relationer med mig varje år. Varför?
Hmm.. Borde ju finnas nån anledning.. Vad gör du för nått? Mycket krig? Annekterar andra länder? Det är väl den stora grejen som kan försämra..
Citera
2007-01-29, 19:40
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenMedMat
Om du inte märkt det, så har den nya motorn gjort det möjligt att totalt göra om kartan. Mycket väl värt övergången till 3D.
Uhmm.. Nej, eftersom det inte är spelbart för mig så har jag inte gjort så jättemycket precis... Totalt göra om den hur? Till 2-d så det går att spela?
Citera
2007-01-29, 20:25
Medlem
Lurken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutagnäll

I EU2 så försämrades relationen då man utkonkurrerade varandra i Centers of Trade.
Citera
2007-01-30, 10:19
Medlem
Ian Ss avatar
Jag har två frågor till de mera rutinerade spelarna =) den första är vad har man för nytta av kolonier ? Och då menar jag itne vad man hade för nytta av kolonier på riktigt utan vad är det för plus med dem i spelet ?
Den andra fråga lyder hur gör man för att forska snabbare ? Kör med frankrike och det går bra på alla områden, men forskningen ligger jag efter rejält med
Citera
2007-01-30, 10:38
Medlem
Draugs Hargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ian S
Jag har två frågor till de mera rutinerade spelarna =) den första är vad har man för nytta av kolonier ? Och då menar jag itne vad man hade för nytta av kolonier på riktigt utan vad är det för plus med dem i spelet ?
Den andra fråga lyder hur gör man för att forska snabbare ? Kör med frankrike och det går bra på alla områden, men forskningen ligger jag efter rejält med

Du drar in mer pengar och manpower på att ha kolonier, plus att du kan handla en massa med andra länder och få inte mer pengar ändå. Dessutom är det roligt att vara lite expansiv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in