2006-02-17, 12:12
Medlem
Sotarmurres avatar
Ja gott folk det är sant! Slösurfade lite i förmiddags när jag upptäckte det! Paradox Interactive ska släppa en uppföljare till Eu2!

Hooray!

Finns det några andra trogna fans månne?

http://www.gamespot.com/pc/strategy/europauniversalisiii/news.html?sid=6144284
Citera
2006-02-17, 12:20
Medlem
Carcasss avatar
Diggade EU2 starkt, så det här är en glädjande nyhet!
Citera
2006-02-17, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carcass
Diggade EU2 starkt, så det här är en glädjande nyhet!

Instämmer, EU 2 är ett kanonspel, mycket uppskattat med en uppföljare
Citera
2006-02-17, 18:30
Medlem
Boofs avatar
great news. Ska bli intressant vad i spelet de väljer att förbättra från 2an. 3d motor kanske? Synd att man måste vänta ända till 2007 bara...
Citera
2006-02-17, 19:39
Medlem
I mitt personliga speluniversum är detta som om Jesus återuppstod .

Det enda spelet jag någonsin har fastnat för och spelat mer än några månader är eu2. SÅ JÄVLA BRA!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2006-02-17, 19:48
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenMedMat
I mitt personliga speluniversum är detta som om Jesus återuppstod .

Det enda spelet jag någonsin har fastnat för och spelat mer än några månader är eu2. SÅ JÄVLA BRA!!!!!!!!!!!!!!
Japp, det är mitt favoritspel också, braukar spela det då och då och har så gjort dom senaste två åren. Det är klart det roligaste strategispelet klart roligare än CIV 3, exempelvis som jag tycker är överskattat...
Nån som vet vilka nyheter spelet har och vilken tidsperiod det spänner över?
Citera
2006-02-17, 20:15
Medlem
Boofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Japp, det är mitt favoritspel också, braukar spela det då och då och har så gjort dom senaste två åren. Det är klart det roligaste strategispelet klart roligare än CIV 3, exempelvis som jag tycker är överskattat...

Håller med att Civ är överskattat. Det känns så simpelt på nåt sätt... Vet inte vad som kommer vara nytt, men enligt artikeln så startar spelet 1453 och fortsätter till revolutionerna i frankrike o usa.
Citera
2006-02-18, 12:13
Medlem
Sotarmurres avatar
Helt klart det bästa spelet som gjorts är EU2. Nu får vi hoppas att Eu3 lyckas hålla måttet
Citera
2006-02-18, 23:25
Medlem
Citat:
Enda nackdelen är att multiplayerdelen av eu2, som har hållit sig vid liv ända sedan spelet kom ut och faktiskt har utökats den senaste tiden, möter en osäker framtid. Jag hoppas som satan på att eu3 är lika roligt i mp som dess föregångare.
Citera
2006-02-19, 16:36
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Härliga nyheter, hjärtat slog några extra slag när jag läste detta!! Sitter fortfarande och lirar tvåan av och till.
Citera
2006-02-19, 18:36
Medlem
Citat:
Från 1453 till 1789 verkar det som. Det betyder att vi missar Byzantium med någon månad .
Citera
2006-02-20, 01:59
Medlem
underbart har spelat 2:an sen det kom . Spelar det någon gång per vecka olika länder .....
MVH tintin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in