Citat:
Ursprungligen postat av Obeskrivlig
Jaha, ja. De har över 6 gånger så mycket manpower som jag. Tyckte att jag hade tillräckligt ända fram till det här kriget.
Det känns ju som att det är mer värt att sätta 50k gubbar på att kuva hela Asien än 500k på att spöa tyskjävlarna och få kanske 1-2 provinser som inte ens har hamn. Men är man hämndlysten så är man, de ska ha spö om jag så måste köra sedelpressarna i treskift.
Se det på den ljusa sidan, det behövs bara ett storkrig för att kollapsa en stormakt för gott!
offtopic: vår lilla tråd fyller 100 sidor
Edit: Förresten, jag har stött på ett problem som Tyskland. Jag började som Brandenburg (alltså en elector till HRE) och formade sedan Preussen, och till sist Tyskland (siktar ej på att forma HRE). Jag drev bort Böhmen och Österrike så de tappade sitt stöd, och så så blev jag kejsare. Jag lämnade HRE när jag fick mina cores, samma år som jag formade Tyskland, men jag är fortfarande en elector!
Efter min kung dog så blev Burgundy kejsaren, och Normandy efter jag gjorde Burgundy till min vassal. Hursomhelst, nu börjar Normandy skicka a formal request till mig hela tiden, och jag kan inte lämna HRE med de 3-5 provinser jag inte har cores på! Jag tittade på kraven att lämna HRE med specifika provinser och det krävdes att ha mindre än 0 i relationer med kejsaren och att huvudstaden inte skulle vara inom HRE, men eftersom jag är en elector så är ju alla provinser inom HRE! Vad gör jag? Det enda jag kan kommer att tänka på är att förklara krig mot Normandy, men det är endast en tillfällig lösning och jag skulle behöva vara i konstant krig för att undvika a formal request (då den inte kan skickas i krig). Krigen i sig är inga problem eftersom jag har alla tyska provinser, preussen, österrike, norditalien och danmark-skåne.