2006-07-24, 20:20
Medlem
kroems avatar
Lo-Fi-Fnk kanske? Vet inte hur det klassas, men...det är väl synth, och pop...? JMYhaze beatbox med kanske.
Citera
2006-07-25, 12:47
Medlem
lemmels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ran
Men vafan, Synth OCH bitpop, inte Synth/bitpop!

Hur som helst, NES-klassiker är något du bör kolla upp. Mega Man, Ducktales, Excitebike osv. eller tidig Castlevaniamusik.

Det var ju jävligt oväntat att rubriken skulle anmärkas

Men anyway, har en del gamla NES-låtar. Visst är det bra men söker mer efter band som t.ex. slagsmålsklubben och 047. tack ändå
Citera
2006-07-25, 14:07
Medlem
Weejays avatar
Depeche Mode har ju massa synth/synthpop musik
Photographic
Just can't get enough
The Meaning of Love
Black Celebration
Enjoy the Silence
och mååånga fler
Citera
2006-09-07, 04:41
Medlem
Rauzs avatar
*bump*
Finns ju skitmycket nya band att upptäcka...eller borde man skapa en ny tråd som inte handlar om "de bästa" banden utan bara allmänt tipsa?

Lyssnar just i detta nu på Implants nya skiva Audio Blender - skitbra faktiskt.
Gästartister är bland annat Jean-Luc från F242, Erica från Unter Null, Ayria och Anne Clark.
Citera
2006-09-07, 08:08
Medlem
auto:erotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rauz
*bump*
Finns ju skitmycket nya band att upptäcka...eller borde man skapa en ny tråd som inte handlar om "de bästa" banden utan bara allmänt tipsa?

Gästartister är bland annat Jean-Luc från F242, Erica från Unter Null, Ayria och Anne Clark.
Och bland det nya, nu är den ju inte så ny längre iofs, får vi inte missa Cryo.
Citera
2006-09-07, 10:03
Medlem
Draugs Hargs avatar
Citat:
*bump*

Med "de bästa" menade jag de bästa EBM-grupperna just nu som går varma hemma hos varje person.

Förövrigt hade jag missat Unter Null tills jag lyssnade igenom deras album Sacrament och de var inte alls dumma.
Citera
2006-09-07, 11:50
Medlem
auto:erotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draugs Harg
Med "de bästa" menade jag de bästa EBM-grupperna just nu som går varma hemma hos varje person.

Förövrigt hade jag missat Unter Null tills jag lyssnade igenom deras album Sacrament och de var inte alls dumma.
Unter Null kan du se på årets tinitus.

Hemma lyssnar jag just nu mest på Digital Poodle vad gäller EBM, det känns ju dock inte särskilt nytt med tanke på att skivan som går varm, "Division!", släpptes redan 1994.
Citera
2006-09-07, 12:42
Medlem
Rauzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto:erotic
Och bland det nya, nu är den ju inte så ny längre iofs, får vi inte missa Cryo.
Cryo var helt ok, har lyssnat en hel del på In the Shadows.

Men vad sägs om att starta en ny, allmännare, tråd?
"Den officiella tråden om EBM/Synth/Dark electro/Industrial" eller så? Eller kanske be mod att döpa om denna?

Citat:
Unter Null är riktigt duktig, så djävla roligt med tjejer som gör sån här musik...det behövs.

Har hittat en massa halv-obskyr dark electro/EBM de senaste månaderna; Wynardtage, Obszön Geschöpf, Die Sektor(!), Life Cried, Eurocide, och Gaping Chasm t.ex.
Citera
2006-09-07, 17:14
Medlem
Draugs Hargs avatar
Citat:
Unter Null är riktigt duktig, så djävla roligt med tjejer som gör sån här musik...det behövs.

Har hittat en massa halv-obskyr dark electro/EBM de senaste månaderna; Wynardtage, Obszön Geschöpf, Die Sektor(!), Life Cried, Eurocide, och Gaping Chasm t.ex.

Faktiskt, L'âme Immortelle har kvinnlig sångare, och de är inte alls fy skam. Även Grendel brukar väl inflika kvinnlig sångare, eller är jag helt ute och cyklar nu?

Wynardtage var ju rätt så sköna, men gillade dem ändå inte. Ta en titt på gruppen Flak om du gillar sånt, i alla fall låten Shadow Death är det riktigt bra drag i
Citera
2006-09-07, 17:25
Medlem
Rauzs avatar
Citat:
Faktiskt, L'âme Immortelle har kvinnlig sångare, och de är inte alls fy skam. Även Grendel brukar väl inflika kvinnlig sångare, eller är jag helt ute och cyklar nu?

Wynardtage var ju rätt så sköna, men gillade dem ändå inte. Ta en titt på gruppen Flak om du gillar sånt, i alla fall låten Shadow Death är det riktigt bra drag i
L'âme gillade jag mycket förut, när dom var mer elektroniska och så...nu känns dom mer gothic rock. Gillar du deras gamla grejer så kolla in Heimataerde.

Jo, Grendel är en kille och en tjej.
Det finns faktiskt en grupp på Last.fm dedikerad till att samla ihop och diskutera band i genren med kvinnlig frontfigur om ni hänger där

Ska kolla upp Flak, det låter intressant.
Det senaste jag hörde med Wynardtage var samarbetet med Acylum på skivan Lords of Darkness, mycket bättre än soloskivan Waste of Time.
Citera
2006-09-07, 17:51
Medlem
Draugs Hargs avatar
Citat:
L'âme gillade jag mycket förut, när dom var mer elektroniska och så...nu känns dom mer gothic rock. Gillar du deras gamla grejer så kolla in Heimataerde.

Jo, Grendel är en kille och en tjej.
Det finns faktiskt en grupp på Last.fm dedikerad till att samla ihop och diskutera band i genren med kvinnlig frontfigur om ni hänger där

Ska kolla upp Flak, det låter intressant.
Det senaste jag hörde med Wynardtage var samarbetet med Acylum på skivan Lords of Darkness, mycket bättre än soloskivan Waste of Time.

Sant att L'âme har gått åt helvetet, men deras gamla låtar fungerar än.

Ah, ska ta och kika lite närmare på det där. Brukar inte hänga på last.fm så mycket som jag egentligen borde.

Vet att flak har en låt med på albumet Das Bunker: Fear of a Distorted Planet. Senaste från Wynartage (och Acylum) var väl lite sådär, låtarna lät rätt lika i min mening.

Förövrigt borde du (och alla andra) ta en titt på Schallfaktor (gärna låten Gezeugt In Hass) och gruppen DEN C T BUG (som fortfarande konstigt nog inte har skivkontrakt).
Citera
2006-09-07, 17:56
Medlem
Rauzs avatar
Citat:
Sant att L'âme har gått åt helvetet, men deras gamla låtar fungerar än.

Ah, ska ta och kika lite närmare på det där. Brukar inte hänga på last.fm så mycket som jag egentligen borde.

Vet att flak har en låt med på albumet Das Bunker: Fear of a Distorted Planet. Senaste från Wynartage (och Acylum) var väl lite sådär, låtarna lät rätt lika i min mening.

Förövrigt borde du (och alla andra) ta en titt på Schallfaktor (gärna låten Gezeugt In Hass) och gruppen DEN C T BUG (som fortfarande konstigt nog inte har skivkontrakt).
Helt klart, t.ex. så är ju Dann Habe Ich Umsonst Gelebt och Wenn Der Letzte Schatten Fällt grymma plattor.

Das Bunker samlingen har jag, ska kolla upp den.
Schallfaktor är också bra, roligt att se att vi har rätt liknande smak!

Hur var det med Die Sektor? Bland det bästa som släppts i genren i år tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in