2009-01-08, 15:16
Medlem
X-Fusions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pizzaface
Förband till Front 242 såg jag nu
10nde och 9onde i malmö och göteborg, passa på imorgon

Varför i helvete ska alla bra konserter vara i malmö och göteborg för?,,, Kan de inte komma till stockholm!
Citera
2009-01-08, 23:17
Medlem
Jimmy Hjorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-Fusion
Varför i helvete ska alla bra konserter vara i malmö och göteborg för?,,, Kan de inte komma till stockholm!

Detta kanske kan vara något som intresserar herrn(?)?

http://tinitus.com/index.php
Citera
2009-01-08, 23:29
Medlem
X-Fusions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmy Hjort
Detta kanske kan vara något som intresserar herrn(?)?

http://tinitus.com/index.php

Tackar som fan fredagen är den mest intresserade med Combichrist, Noisuf-X & Suicide Commando
Citera
2009-02-03, 14:46
Medlem
slashindexs avatar
Behöver lite hjälp här. Står helt still i huvudet. Söker en låt av ett band jag inte kommer ihåg namnet på. Det enda jag minns är musikvideon i svartvitt med stridsflygplan. Jävlig tunt jag vet men om någon har en aning kan ni ju hojta till.
Citera
2009-02-03, 16:13
Medlem
skallepaer_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slashindex
Behöver lite hjälp här. Står helt still i huvudet. Söker en låt av ett band jag inte kommer ihåg namnet på. Det enda jag minns är musikvideon i svartvitt med stridsflygplan. Jävlig tunt jag vet men om någon har en aning kan ni ju hojta till.

welle erdball - starfighter F-104g kasnke?

http://se.youtube.com/watch?v=Wn5pIY-j2To

Annars så av det jag lyssnar på i synthväg just nu så gäller:

- And One (såg dem i somras i arvika, jävligt skön spelning)
- front line assembly (caustic grip)
- skinny puppy (tröttnar aldrig på bites & remission)
- Depeche Mode (band jag ALDRIG tröttnar på. Ser dem i sommar för första gången)
- elegant machinery (skön synthpop. Ser dem på storan i gbg snart och i arvika i sommar)
Senast redigerad av skallepaer_ 2009-02-03 kl. 16:40.
Citera
2009-02-03, 18:27
Medlem
slashindexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skallepaer_
welle erdball - starfighter F-104g kasnke?

http://se.youtube.com/watch?v=Wn5pIY-j2To

Tack! Har gått runt och tänk på det hela dagen
Citera
2009-02-07, 11:13
Medlem
Drullknulls avatar
Jag besökte en klubb i Malmö igår där ett band spelade i 25 minuter, Weapon var namnet. Väldigt dansant, möjligen lite för mycket trance(klarar inte av skiten -gör ont i öronen på riktigt), i vilket fall som helst en positiv upplevelse.
Citera
2009-02-11, 12:44
Medlem
hårdkårs avatar
Solitary experiments verkar fräna, lite som EBM möter Erasure. Nu vet jag inte om ni riktiga hårdingar gillar det.
Citera
2009-02-11, 20:11
Medlem
Diktaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hårdkår
Solitary experiments verkar fräna, lite som EBM möter Erasure. Nu vet jag inte om ni riktiga hårdingar gillar det.

Solitary Experiments är i mitt tycke rätt medelmåttiga och för mycket upplyftande melodier, däremot är deras remix av Torment Me med Suicide Commando inte illa.
Citera
2009-02-17, 22:35
Medlem
Hofmanns avatar
För alla futurepop-älskare kan jag tipsa om Angels & Agony från Holland. Första skivan rätt tråkig, med tanke på att den producerats av Ronan från VNV. Andra skivan, Avatar, är rätt skön, och 3:e, Unison, också skön. Finns även en hel del EP:s ute med "b-sidor" och mixar som är väldigt sköna.

För ett litet mer blandat sinne kan jag rekommendera i stort sett allt, allt, allt med Diorama. Men Diorama krävs en hel del för att lyssna sig igenom och uppskatta svängningarna. Sångaren Torben Wendt figurerar även i något tyskt Goth-band, så han har register på rösten.

Ett litet mer okänt tips, svenska Chinese Theatre, och framför allt låten "Leaving you Behind". Tyvärr verkar de ha fastnat i Statemachine-träsket, och gör mest en massa olika remixar av sina egna låtar. Resultatet är tyvärr välkänt... Helt plötsligt hette Statemachine "Mårten Kellerman and the replacements". Tråkigt, med tanke på att sista skivan, Short and Explosive, var riktigt bra.

Reguljär synthpop: Wolfsheim och De/Vision. Wolfsheims gamla dänga "The sparrows and the nightingales" sitter aldrig fel. De/Vision spelar på Arvikafestivalen i sommar, och det blir första gången jag ser dem.

Vad gäller de hårdare slagen av synthmusik (vilka egentligen inte går att kategorisera, eftersom nya namn på kategorierna verkar dyka upp för varje nytt band som kommer), så kan jag bara instämma i tidigare förslag. Hocico är i stort sett oslagbara, men Heimataerdes skiva Gotteskrieger är underbar. Jag skulle vilja se ett scenframträdande som inleds med låten Gibt es wirklich einen gott.

Men jag tycker det är sorligt att se att någon tidigare listade Rammstein... Det är sådan musik min pappa lyssnar på när han headbangar i bilen. Och han är skallig.
Citera
2009-02-18, 23:29
Medlem
Hofmanns avatar
Kom igen nu, syntharna. Låt inte den här tråden dö ut...

Jag behöver förslag på bra futurepop och body/EBM. Gärna något tyskt, for that matter
Citera
2009-02-19, 17:46
Medlem
dib0sss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hofmann
Kom igen nu, syntharna. Låt inte den här tråden dö ut...

Jag behöver förslag på bra futurepop och body/EBM. Gärna något tyskt, for that matter

A Split Second, Beborn Beton, The Neon Judgement, And One, Nitzer Ebb, Ministry, Spetsnaz, Pouppee Fabrikk, Cat Rapes Dog etc kanske nåt för dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in