2018-11-20, 01:58
Medlem
M_A_Rs avatar
Jag har svårt att tänka mig att Zlatan är särskilt folkkär i Sverige. Möjligen bland blattarna och hos tidningsredaktionerna. Svenskar har av tradition alltid hatat kaxiga typer som framhäver jaget före laget. Zlatans attityd är tämligen osvensk och jag har aldrig hört någon av mina bekanta säga något gott om honom, utöver hans fotbollstalang. De är glada att han inte längre spelar i landslaget, då de inte gillar hans personlighet. Själv har jag aldrig förstått denna överdrivna hype kring en snubbe som sparkar boll. Men det handlar ju så klart om att blidka massorna med bröd och skådespel.
Citera
2018-11-20, 04:27
Medlem
Zlatan kunde allt blivit folkkär, det kan man påstå. Men hans introverta och stöddiga beteende lämnar honom ute i kylan. Sedan är han allt lite för mycket förort, något de flesta svenskar inte kan greppa sig runt.

För att bli folkkär bland svenskar så måste man också många gånger utöver glimten i ögat ha det där lilla speciella som gör att man blir riktigt omtyckt. Så nej, Zlatan är enligt mig inte folkkär.
Citera
2018-11-20, 04:38
Medlem
lersaters avatar
Ränderna går inte ur en tiger.... Zlatan är en äkta blatte som jag hatar
Citera
2018-11-20, 05:17
Bannlyst
Zlatan är en kaxxig och otrevlig blatte. Hade han inte hittat fotbollen hade han säkerligen sprungit runt och rånat/misshandlat/våldtagit/skjutit folk i malmö idag.

Sparka boll kan han dock.
Senast redigerad av PenisOchPung 2018-11-20 kl. 05:44.
Citera
2018-11-20, 05:45
Medlem
Rotschildjugends avatar
Aldrig. Han är en buse från Balkan. Arrogant. Självbelåten. Tror sig vara någon gåva.

Hur långt tog han Sverige i vm/em? Hur långt tog sig Sverige utan hen? Han är duktig på fotboll.

Han är en pajas.
Citera
2018-11-20, 05:50
Bannlyst
Representerar landslaget men står och kniper käft?
Sen så gör han nu reklam för spelbolag den "fattiglappen" och det är för mig för mycket ego på honom fast han kan ge ett schysst och gediget intryck.

Vet inte hur jag ska förhålla mig till honom eftersom han har en fantastisk fotbolls karriär nu bakom sig men får fett med minus poäng ifrån mig då om man kan spela i landslaget men plötsligt har en attityd eller nåt när landet ska hyllas i sig och besjungas.

Zlatan show och jag har stor respekt för han med vissa förbehåll.

Citat:
Ursprungligen postat av PenisOchPung
Zlatan är en kaxxig och otrevlig blatte. Hade han inte hittat fotbollen hade han säkerligen sprungit runt och rånat/misshandlat/våldtagit/skjutit folk i malmö idag.

Sparka boll kan han dock.
Kanske det hehe. Ord och inga visor där!
Citera
2018-11-20, 06:12
Medlem
rikastistorstans avatar
Han är ju för fan direkt osympatisk. Dahlin och Henke är två negrer som jag tycker om. Som uträttat bra saker för Sverige och kunde bete sig som folk samtidigt.
Citera
2018-11-20, 06:28
Medlem
Bra på att sparka på en boll, dålig på att vara en sympatisk person. Inte vare sig folkkär eller svensk.
Skulle i så fall säga att den negroide Henrik Larsson är/var betydligt mera folkkär, detta trots att han var en sämre bollsparkare.
Senast redigerad av Periodic 2018-11-20 kl. 06:30.
Citera
2018-11-20, 06:32
Medlem
Alessia.Osvensks avatar
Citat:
Så mycket som guldklimpen Zlatan har gjort för Sverige inom idrotten skulle du säga att han blivit folkkär eller ser du som svensk fortfarande ner på guldundret Zlatan bara för att han har utländska rötter?
Är frågan rätt ställd? De flesta som skrivit i tråden verkar ha bedömt hans karriär och personlighet utan att lägga vikt vid hans härkomst.

Han har väl också gett ett mer sympatiskt intryck senare i karriären?
Citera
2018-11-20, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Folkkär? Kan man bli folkkär i Sverige om det inte lyser helyllesvensk om en? Kan någon nämna en mörkhyad folkkär?

Är så gammal så att jag kommer ihåg Floyd Patterson på 1960-talet. Nu var han ju aldrig svensk, men folkkär i Sverige var han, trots att han gav Ingo på truten. Men sen....nej inte många mörkhyade folkkära.

Att vara folkkär innebär att man inte sticker ut åt nåt enda litet håll. Om man jämför med musik så är det ju den tråkigaste och tristaste musiken som svensken identifierar sig med (läs dansband). Folkkära människor är sällan eller aldrig intressanta personligheter.
Citera
2018-11-20, 08:12
Medlem
godhetsapostelns avatar
Naturligtvis är inte Zlatan folkkär med den attityden. Det är en journalistisk skapelse....ungefär som när media utmålade den fuskande löparen ludmilla som folkkär bara för vi inte hade egna os-favoriter.
Zlatan må vara en rolig färgklick i den svenska "medelmåttigheten" men folkkär är han inte. Han är inte ens en hjälte för kackerlackerna i Rosengård som stal hans fälgar sist han var på besök.
Citera
2018-11-20, 08:46
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Zlatan påminner nog lite för mycket om en klassisk "spännblatte" för att kunna uppfattas som en riktig svensk... För mig är han en simpel blatteligist, inget annat...

Men mer sofistikerade och välanpassade invandrare som t.ex. Kodjo Akolor, David Batra, Tino Sanandaji, Sakine Madon, Alice Teodorescu, Hanif Bali och Mustafa Mohamed accepterar jag fullt ut...
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2018-11-20 kl. 09:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in