2018-11-19, 20:24
Medlem
Så mycket som guldklimpen Zlatan har gjort för Sverige inom idrotten skulle du säga att han blivit folkkär eller ser du som svensk fortfarande ner på guldundret Zlatan bara för att han har utländska rötter?

Tycker du att Zlatan är svensk så länge han presterar bra och gör mål för Sverige och när sedan dammet lagt sig och övergår till det normala i vardagen, då plötsligt ser du ned på Zlatan bara för att han har blattegener i sig och beter sig osvenskt i media eller på fotbollsplan?

När blir Zlatan svensk för dig?

Jag kommer att tänka på turken Özil som ständigt mötte rasism i tyska landslaget.
Allt var okej sålänge han gjorde mål för tyskarna, men all övrig tid var han bara en simpel blatte och invandrad muslim från Turkiet .

Resonerar vi svenskar på samma sätt som tyskarna när det bara gynnar oss?

Alla främlingsovänliga här på FB får gärna komma med intressanta synpunkter på Zlatan och hans svenskhet eller icke svenskhet?
Citera
2018-11-19, 20:33
Medlem
mensverkets avatar
Zlatan har fått samma kommentarer som Jimmy Durmaz fick efter Tysklandsmatchen i somras. Bara Durmaz som gjorde en grej av det inget annat. Kanske en slump att han lanserade en linje med H&M samtidigt?
Tror mer stör sig på hans reklamer än hans kommentarer under hans peak.
Citera
2018-11-19, 20:41
Medlem
Nej, han gör alla fel man kan. Vad var det senaste? "Jag är nya zvennen"? Snacka om att pissa på svenskens legacy. All heder till Zlatan som har skänkt oss otaliga konstmål, men det han håller på med utanför planen kommer aldrig göra honom "folkkär".

För stor vattendelare, helt enkelt.
Citera
2018-11-19, 20:44
Medlem
oldtimedrunks avatar
Personligen tycker jag han är stöddig, en mobbare och saknar ödmjukhet, jag gillar han inte. Det har ingenting med hans namn eller ursprung att göra.

Folkkär? I och med att Sverige numer är ett väldigt splittrad samhälle så är svaret: Hos vissa delar av befolkningen ja, av andra ogillad.

Är han svensk? Han är svensk medborgare född i Sverige av utländska föräldrar. Han sökte väl tidigare att spela för ett annat landslag än Sverige om jag inte minns fel.
Citera
2018-11-19, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4637
Nej, han gör alla fel man kan. Vad var det senaste? "Jag är nya zvennen"? Snacka om att pissa på svenskens legacy. All heder till Zlatan som har skänkt oss otaliga konstmål, men det han håller på med utanför planen kommer aldrig göra honom "folkkär".

Ha ha ha.
Det här hade jag aldrig kommit på "Jag är den nya Zvennen"
Citera
2018-11-19, 20:53
Medlem
NickSonnys avatar
Jag har aldrig gillat hans attityd, eller sett honom som svensk, men att han kan spela fotboll kan ingen ta ifrån honom.
Citera
2018-11-19, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinguinen
Så mycket som guldklimpen Zlatan har gjort för Sverige inom idrotten skulle du säga att han blivit folkkär eller ser du som svensk fortfarande ner på guldundret Zlatan bara för att han har utländska rötter?

Tycker du att Zlatan är svensk så länge han presterar bra och gör mål för Sverige och när sedan dammet lagt sig och övergår till det normala i vardagen, då plötsligt ser du ned på Zlatan bara för att han har blattegener i sig och beter sig osvenskt i media eller på fotbollsplan?

När blir Zlatan svensk för dig?

Jag kommer att tänka på turken Özil som ständigt mötte rasism i tyska landslaget.
Allt var okej sålänge han gjorde mål för tyskarna, men all övrig tid var han bara en simpel blatte och invandrad muslim från Turkiet .

Resonerar vi svenskar på samma sätt som tyskarna när det bara gynnar oss?

Alla främlingsovänliga här på FB får gärna komma med intressanta synpunkter på Zlatan och hans svenskhet eller icke svenskhet?
Folkkär känns lite alldagligt men Ja han är folkkär. Eller någon form utav GUD. Jag personligen har aldrig gillat honom.
Citera
2018-11-19, 21:00
Medlem
Gulleplutt1977s avatar
Vissa gillar honom eller till och med avgudar honom. Andra ogillar eller till och med hatar honom... Alldeles oavsett härkomst.

Folkkär tror jag ändå få skulle kalla honom, då ordet folkkär för de flesta nog har en djupare mening än att bara vara hyllad och omtyckt av väldigt många.
Citera
2018-11-19, 21:00
Medlem
Klassisk uppkäftig invandrarattityd. Blir aldrig Svensk i mitt tycke. Har aldrig riktigt förstått den sjukliga idoldyrkan av kroknäsan.
Citera
2018-11-19, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Zlatan har fått samma kommentarer som Jimmy Durmaz fick efter Tysklandsmatchen i somras. Bara Durmaz som gjorde en grej av det inget annat. Kanske en slump att han lanserade en linje med H&M samtidigt?
Tror mer stör sig på hans reklamer än hans kommentarer under hans peak.

Durmaz-grejen var ju fake news som jag förstår det.

Och som svar till TS:

Han är född och uppvuxen i Sverige och därmed svensk. Jag är stolt över att vårt land kunna fostra en spelare som Zlatan. Ja han är folkkär. Kanske inte här på forumet men ute i landet.
Citera
2018-11-19, 21:20
Medlem
S0LD13R777s avatar
Konstigt nog är han folkkär hos vissa men jag tror det är för att massmedia har gjort honom folkkär, han är en propaganda produkt precis som det mesta annat massmedia producerar.

För tittar man på hans attityder och hans stil så är det ett arrogant svin, skala bort fotbollstalangen, vad har du kvar?
Ett arrogant svin som vilken annan kriminell förortsblatte som helst.

Han kunde lika gärna ha slutat som någon gangster om inte Malmö FF sett till så han
fick sin talang utvecklad. Finns många talanger som slutat som skitiga kriminella, han hade
inte blivit den förste.

Man kan säga att han är folkkär hos idioterna.
Citera
2018-11-19, 21:31
Medlem
foxtrouts avatar
Nej så klart han inte är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in