2018-11-19, 21:31
Medlem
Christopher.s avatar
Verkligen inte, en kaxig förortsblatte som hade hamnat på kåken om han inte kunnat sparka boll.
Citera
2018-11-19, 21:33
Medlem
Mad monks avatar
Aldrig han har talang uppenbarligen men svensk är han inte.
Citera
2018-11-19, 21:51
Medlem
Paris24s avatar
Folkkär? Kan man bli folkkär i Sverige om det inte lyser helyllesvensk om en? Kan någon nämna en mörkhyad folkkär?

Jag beundrar Zlatan stort. Han är en av Sveriges största idrottsmän någonsin i paritet med Borg och Stenmark. Borg är också självisk som Zlatan, men det syns inte i tennis. Därför synd om Zlatan där hans attityd på fotbollsplanen, att inte jobba för laget, är så tydlig att det omöjliggör honom som Folkkär för mig. Borg är folkkär fast han är lika egotrippad.
Citera
2018-11-19, 22:03
Medlem
Nej, han är inte och kommer inte att bli folkkär. Det har nog mkt mer med hans personlighet än hans etnisitet att göra. Sörenstam var brutal stor i världen, blev inte heller folkkär. Björn Borg är väl inte folkkär med Stenmark är det. Zlatan hade kunnat vara hur svensk som helt, men inte blivit folkkär enligt mitt förmenande. Jag tror för övrigt att gruppen som gillar honom pga bakgrund, är fler; än gruppen som ogillar honom främst pga hans bakgrund.
Citera
2018-11-19, 22:26
Medlem
judisk-oligarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0LD13R777
Konstigt nog är han folkkär hos vissa men jag tror det är för att massmedia har gjort honom folkkär, han är en propaganda produkt precis som det mesta annat massmedia producerar.

För tittar man på hans attityder och hans stil så är det ett arrogant svin, skala bort fotbollstalangen, vad har du kvar?
Ett arrogant svin som vilken annan kriminell förortsblatte som helst.

Han kunde lika gärna ha slutat som någon gangster om inte Malmö FF sett till så han
fick sin talang utvecklad. Finns många talanger som slutat som skitiga kriminella, han hade
inte blivit den förste.

Man kan säga att han är folkkär hos idioterna.

Precis så. "Men invandringen har ju gett oss Zlatan" känns som ett argument från 2005.
Citera
2018-11-19, 22:26
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinguinen
Så mycket som guldklimpen Zlatan har gjort för Sverige inom idrotten skulle du säga att han blivit folkkär eller ser du som svensk fortfarande ner på guldundret Zlatan bara för att han har utländska rötter?
Guld och guld. Vad har nu blivit till guld som Zlatan vidrört?
Citera
2018-11-19, 22:38
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judisk-oligark
Precis så. "Men invandringen har ju gett oss Zlatan" känns som ett argument från 2005.

De slipar inte direkt på sina argument.
Mycket kebab, pizza och Zlatan.

Jag menar kebab, pizza och Zlatan innebär att tandlösa Fatima från Somalia på 57 år ska få leva gratis i Sverige. Jättebra argument för att importera minusposter som Fatima 57 år från Somalia och hennes familj på 20 personer som inte tillför annat än kriminalitet. De ska alla få leva gratis i Sverige för att vi fått in kebab, pizza och Zlatan.

Då lämnar jag nog iväg kebab, pizza och Zlatan om jag slipper dessa hundratusentals minusposter i landet. Hör ni det? Bra, så ta bort kebab, pizza, Zlatan och alla dessa minusposter.
Citera
2018-11-20, 00:13
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0LD13R777
Konstigt nog är han folkkär hos vissa men jag tror det är för att massmedia har gjort honom folkkär, han är en propaganda produkt precis som det mesta annat massmedia producerar.

För tittar man på hans attityder och hans stil så är det ett arrogant svin, skala bort fotbollstalangen, vad har du kvar?
Ett arrogant svin som vilken annan kriminell förortsblatte som helst.

Han kunde lika gärna ha slutat som någon gangster om inte Malmö FF sett till så han
fick sin talang utvecklad. Finns många talanger som slutat som skitiga kriminella, han hade
inte blivit den förste.

Man kan säga att han är folkkär hos idioterna.

Han fick inte en djävla millimeter av MFF, dom höll han tillbaka (cykeltjuven) tills dom märkte att han var ostoppbar. Sen blåste MFF honom på stålarna när han gick till AJAX, Borg en kuksugare.

ca 90 mille till MFF och Z fick sämsta lönen av alla spelare i Ajax, så dubbelknullad blev han av MFF, ändå så spelade han upp dem till Allsvenskan.
Citera
2018-11-20, 01:02
Medlem
Mullrets avatar
Zlatan saknar det som gör en person folkkär, nämligen ödmjukhet. Vara kaxig och blatte samtidigt fungerar inte i Sverige.

Skulle du själv bjuda hem Zlatan ifall han inte var ett geni med bollen? Vad skall ni prata om?
Senaste som hänt i Rosengård eller partikelfysik?
Senast redigerad av Mullret 2018-11-20 kl. 01:19.
Citera
2018-11-20, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinguinen
Så mycket som guldklimpen Zlatan har gjort för Sverige inom idrotten skulle du säga att han blivit folkkär eller ser du som svensk fortfarande ner på guldundret Zlatan bara för att han har utländska rötter?

Tycker du att Zlatan är svensk så länge han presterar bra och gör mål för Sverige och när sedan dammet lagt sig och övergår till det normala i vardagen, då plötsligt ser du ned på Zlatan bara för att han har blattegener i sig och beter sig osvenskt i media eller på fotbollsplan?

När blir Zlatan svensk för dig?

Jag kommer att tänka på turken Özil som ständigt mötte rasism i tyska landslaget.
Allt var okej sålänge han gjorde mål för tyskarna, men all övrig tid var han bara en simpel blatte och invandrad muslim från Turkiet .

Resonerar vi svenskar på samma sätt som tyskarna när det bara gynnar oss?

Alla främlingsovänliga här på FB får gärna komma med intressanta synpunkter på Zlatan och hans svenskhet eller icke svenskhet?

När det gäller fotboll är Zlatan ett geni. För övrigt verkar han ganska dum. Han vet inte hur han ska uppföra sig utanför gettot. Jag gillar honom inte alls.
Citera
2018-11-20, 01:30
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Varför måste han definieras som svensk? Man kan uppskatta honom ändå (om man nu gör det).

Vi lever i ett mångkulturellt samhälle, man måste inte vara svensk bara för att man bor eller är född här.
Citera
2018-11-20, 01:56
Medlem
Flytt-lasses avatar
Nej en stöddig jävla ziggis kan aldrig bli folkkär här, dra in medborgarskapet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in