Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-19, 12:31
  #1
Medlem
Hej! Nyligen installerat en ny hårddisk i min dator. Trodde allt var frid och fröjd tills jag skulle flytta över en fil som jag laddade ner på hårddisken till ett bärbart USB-minne.

Överföringen gick ungefär halvvägs innan den avslutades och texten "Går inte att läsa från källfilen eller källdisken" kom upp.

Kan inte ens flytta filen från hårddisken till SSD:n på samma dator.

Dock går det utmärkt att spela upp filen från hårddisken, så på så sätt är den inte trasig.

Är det någon som vet om det är någon inställning eller liknande jag kan ha missat som kan lösa detta?

Stort tack på förhand!
Citera
2018-11-21, 14:04
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Operativsystem?
Citera
2018-11-22, 09:04
  #3
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uniqed
Hej! Nyligen installerat en ny hårddisk i min dator. Trodde allt var frid och fröjd tills jag skulle flytta över en fil som jag laddade ner på hårddisken till ett bärbart USB-minne.

Överföringen gick ungefär halvvägs innan den avslutades och texten "Går inte att läsa från källfilen eller källdisken" kom upp.

Kan inte ens flytta filen från hårddisken till SSD:n på samma dator.

Dock går det utmärkt att spela upp filen från hårddisken, så på så sätt är den inte trasig.

Är det någon som vet om det är någon inställning eller liknande jag kan ha missat som kan lösa detta?

Stort tack på förhand!

Har du högerklickat på filen, valt egenskaper, i flik: Allmänt klickat på "AVBLOCKERA"
Det tror jag löser problemet, MEN jag hade valt att avsöka filen med mitt virusskydd innan jag öppnar filen.
Citera
2018-12-10, 00:51
  #4
Medlem
Detta fel brukar ofta orsakas av skadade sektorer på disken, disken du kopierar från i detta fall. Testa att köra en diskkontroll och se om den hittar något.
Citera
2023-03-26, 19:22
  #5
Medlem
400Bens avatar
Lånar tråden. Jag har köpt en 8 TB EH och ska flytta allt till den men det kommer upp detta meddelande. Disken jag kopierar ifrån är inte skadad och när jag googlar att jag ska högerklickar - egenskaper och sedan väljer altenativ som inte finns.

Vet nån hur jag kan lösa så det går att kopiera över?
__________________
Senast redigerad av 400Ben 2023-03-26 kl. 19:25.
Citera
2023-03-26, 20:14
  #6
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Lånar tråden. Jag har köpt en 8 TB EH och ska flytta allt till den men det kommer upp detta meddelande. Disken jag kopierar ifrån är inte skadad och när jag googlar att jag ska högerklickar - egenskaper och sedan väljer altenativ som inte finns.

Vet nån hur jag kan lösa så det går att kopiera över?


Har du inte provat detta - https://4ddig.tenorshare.com/hard-dr...e-or-disk.html
Citera
2023-03-27, 16:33
  #7
Medlem
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Har du inte provat detta - https://4ddig.tenorshare.com/hard-dr...e-or-disk.html

Jag testar det efter att jag formeterat om den där jag ändrar filsystem.

Ska 8 TB ta över 20 timmar att formatera om?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback