• 1
  • 2
2018-11-23, 23:32
Medlem
Något som jag är väldigt tacksam över att ha upplevt är psykedeliska droger. Närmare bestämt Svamp, Ayahuasca och DMT.
Citera
2018-11-23, 23:41
Medlem
Lobstrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollingStones
Vad är det man ska göra för att på ålderns höst kunna känna att man verkligen levde livet? När man på ålderdomshemmet sätter sig bredvid någon och säger jo du, nu ska jag berätta allt.. Och man lyssnar tillbaka på deras liv som varit och kan känna att man är färdig och nöjd med tiden som varit.. Vad är det man kanske borde göra snarast så att man kan titta tillbaka på livet och minnas tiden utan smärta eller sorg?

Jag känner nostalgi. Det känns som livet rinner mig ut händerna, så jag frågar i generella termer.. Vad är det man ska hinna göra och uppleva innan ålderdomen? Vad är ett lyckligt liv?
Det finns inget man SKA ha hunnit, mer än att sluta bry sig om vad andra tycker att man SKA göra.

Däremot finns det nog saker som många skulle lägga i sin bucket list. Typ som att gå på en live konsert, resa utomlands, åka en fin bil, skaffa familj, ett jobb man älskar, äta på någon väldigt fin restaurang osv. Själv har jag fått möjligheten att resa väldigt mycket och har nu slagit mig ned, nästan ingen jag träffar har rest så mycket så där kan jag kryssa av resa

Jobb man tycker om kan jag också pricka av.

Skulle nog vilja läsa mer än jag redan har, på universitet, kanske någon annan inrikting än teknisk, psykologi kanske?

Läsa mer böcker skulle jag vilja, läser knappt en sida innan jag somnar nu för tiden...

Umgås mer med vänner och bekanta säger många att dom vill också. Det kanske är något som borde stå med på listan :O
Citera
2018-11-24, 18:09
Medlem
När du är i total harmoni med dig själv och inte ångrar något i ditt liv, då har du åtstakommit det du velat i ditt liv. Det finns ingen lista. Du skapar din egen lista. Jaga det du vill tills du finner din inre frid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in