För att jag är glad som fan över att jag inte gjorde det. Livet blev mer fantastiskt än vad jag hade kunnat ana, och jag hoppas att det fortsätter så.
Jag vill inte att du eller någon annan ska förlora den lycka som jag är bombsäker på att det går att ordna. Och varför jag inte vill det är för att jag vill att du (och andra) ska må bra och uppleva livet. Min personliga mening med livet är att uppleva, lära mig och njuta så mycket om universum som möjligt (fatta vad coolt när universum, alltet, förstår sig själv) och det gör ont att höra någon missa det. Jag vill helt enkelt inte det. Dessutom är du också mitt universum, om man får låta lite smörig.
Jag har och haft många närstående som dött i ung ålder, som jag satt och mådde piss med, när jag själv diskuterade självmord. Det är en tid i mitt liv jag aldrig kommer att glömma, ett rent helvete. Mina nära fick aldrig uppleva att livet blev bättre än vad man hade kunnat drömma om. Och den smärtan deras död har orsakat mig och alla nära anhöriga är helt obeskrivlig. De hade ångrat sig som in i helvete om de hade fått prata med mig nu. Så jag gör också detta å deras vägnar också, jag 
vet att de hade velat att jag försökte hjälpa människor att välja en bättre väg, jag är totalt bombsäker. Så du borde lägga extra vikt vid vad jag skriver

Jag försöker tala för flera som inte längre har en röst.
	Citat:

Har man inte mått bra sedan 15 års åldern och man nu är 21 lär det knappast bli bättre.

Bara detta är ju talande. Du är ju för fasen närmare ett barn än en vuxen i ålder.
Delen i hjärnan som hanterar konsekvenstänkande, känsloliv, sociala relationer och planering är inte färdigvuxen förrän åtminstone ~25-30-årsåldern ( 
https://mentalhealthdaily.com/2015/0...lly-developed/ )
Den åtgärden vi diskuterar är permanent, 100% oåterkallelig. Är det fel val så blev det verkligen det största misstaget man någonsin begått, så det är väldigt illa även ur den aspekten. Man kan väl åtminstone vänta tills hjärnan är färdigutvecklad.