Hej,
jag hittade tyvärr ingen bättre kategori.
Tänkte bara höra om någon annan har erfarenhet med ovan säljare på tradera.
Jag har köpt en smaragd och en rubin för drygd 900kr. Rubinen har jag ingen tvivel på, däremot
smaragden är stor och så himla glasklar i grön färg att jag börjat tänka det måste vara glas.
Sådana helt klara smaragder brukar kosta flera tusen euro i vanlig fall i den storleken.
Fråga 1: Var kan jag testa en sådan sten?
Fråga 2: Om det visar sig att den är falsk, vad kan jag göra?
På fakturan står 15.33 CT enorm naturlig smaragd.
Jag vet inte hur man lägger upp bilder här på inlägg, annars hade jag gjort det.
Tack på förhand!
En smaragd på 15 ct som är slipad och felfri (som du framställer den) har ett värde över 50.000:-. Det är för övrigt ganska ovanligt med flawless clarity i den storleken.
Skulle ni inte vara 100% nöjda har ni rätt till ångervecka med full återbetalning exklusive fraktkostnader, eventuella tull/betalnings avgifter. Vi förbehåller oss också rättigheten att dra av nyuppläggningsavgift/administravitavgift på 10% av vinstbudet. Vid en potentiell retur var god kontakta oss innan ni skickar tillbaka eran produkt.
Gemsheaven är baserat i Thailand men vi följer givetvis alla Svenska lagar så ni har samma trygghet som att köpa i Sverige.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!