2018-11-18, 03:27
Medlem
mjukmjukares avatar
I podden Edward Bloms Smörgårdsbord styr en mycket trevlig Mats Ryd upp hela podden.
Otroligt kunnig inom gastronomi, vinkunskap och branschen i allmänhet över i princip.... överallt.
Till detta tycks han känna A L L A som är någonting i branschen. Är sjukt berest och har provat "Allt".

Någon som vet var detta underbarn kommer från, hur han har samlat på sig all sin kunskap och alla sina kontakter. Lyssnar man så låter det som om denna yngre förmåga än E. Blom äger och tjänar flerdubbelt i inkomst samt känner till allt om allt och alla. Que?

´
Citera
2018-11-18, 05:33
Medlem
Mr. Flynns avatar
Känner inte till honom alls men visst verkar han belevad inom finsmakeri samt har goda kontakter. I varje fall om man skall tro det han säger och jag har ju inga belägg för misstro honom.

Det enda jag reagerat på är hans uttal på smoking som borde vara småking. Dock säger Mats smoking med lite engelskt uttal. Att Edward precis spelat Allan angående hur man uttalar arkitekt gör ju att det blir lite extra skrattretande.
Citera
2018-11-18, 07:52
Medlem
Mats Ryd driver en PR-byrå inom mat & dryck.

https://kitchenpr.se/
Citera
2018-11-18, 13:39
Medlem
mjukmjukares avatar
Jag misstror inte heller denne Mats Ryd.
Verkar ödmjuk och framförallt riktigt hög svansföring när det gäller livets goda.
Påläst, kunnig, sympatisk.
Men.
Hur i hela fridens namn har han råd med allt det han har gjort och gör. Även om han jobbar med sin PR-Byrå?
Han har besökt varenda vinhus -oavsett land eller vintyp, reser friskt i allmänhet, har ett privat leverne med mat och dryck som kostar mer än vad som är rimligt för de flesta högdjuren jag har hört om.

Känner "kändisar" som om att han borde ha varit en offentlig person i något känt sammanhang och umgås dessutom nära dem. Kändisar längs hela skalan och lite oavsett deras profession.

Småsaker som att äta, med hyfsat kort varsel hos Björn Frantzén fler gånger än en, där ett bord är stenhård valuta för vem som helst. Berättar dråpliga anekdoter om sin favoritrestaurang i Paris, en historia när t.ex. något lite tokigt om när han och Carl Ljung nattsuddade häromnatten, om sina favoriter i sin privata vinkällare mm mm. Gott o blandat.
Men jag gillar honom och hans lugna sätt att ändå inte framstå som skrytsam.

Sammantaget.
Plötsligt dök han bara upp med all denna samlade historia om sig själv.
Har bara jag missat honom innan han dök upp med Edward Blom?

Citera
2019-04-13, 09:29
Medlem
Dreyers avatar
Umgicks en del med herr Ryd i övre tonåren i Mölndal. Han var navet i våra fantastiska herrmiddagar. Det var rådjurssadel, skogsduva, älgkalvfilé, ostron, bra vin och cigarr. Oerhört kunnig och nyfiken redan då. En av de mest ödmjuka och socialt kompetenta människor jag har känt. Och så är han grym på munspel.
Citera
2019-04-26, 21:32
Medlem
Arne Bajses avatar
44 årig ogift man. Säkert duktig på sitt gebit. Tyvärr låter han bajsnödig och tillgjord när han pratar.
Citera
2019-04-26, 23:23
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
44 årig ogift man. Säkert duktig på sitt gebit. Tyvärr låter han bajsnödig och tillgjord när han pratar.
Känns som verklighetens Frasier Crane, eller kanske broder Niles.
Allt som är dyrt, exklusivt eller har en komplicerad tillverkningsprocess är alldeles fantastiskt.

Han har i alla fall en väldigt bra radioröst, men Edward känns mer jordnära och mindre tillgjord.
Citera
2019-04-27, 00:54
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Känns som verklighetens Frasier Crane, eller kanske broder Niles.
Allt som är dyrt, exklusivt eller har en komplicerad tillverkningsprocess är alldeles fantastiskt.

Han har i alla fall en väldigt bra radioröst, men Edward känns mer jordnära och mindre tillgjord.

Tja, det lustiga är att Edward med sin falsettröst och gammaldags manér känns 100% äkta. Han gör sig inte till. Mats Ryd däremot må vara en världsvan finsmakare, men han överdriver hela sin framtoning dvs bajsnödig, som lyssnare har jag svårt ta till mig det han pratar om. Mats verkar gilla att imponera medans Edward är bättre på att få fram sitt budskap.
Citera
2019-04-28, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Tja, det lustiga är att Edward med sin falsettröst och gammaldags manér känns 100% äkta. Han gör sig inte till. Mats Ryd däremot må vara en världsvan finsmakare, men han överdriver hela sin framtoning dvs bajsnödig, som lyssnare har jag svårt ta till mig det han pratar om. Mats verkar gilla att imponera medans Edward är bättre på att få fram sitt budskap.

För mig framstår Mats röst som mycket ödmjuk och lågmäld. Jag uppskattar den. Tror han är äkta också. Edward har ju begåvats med en röst som lätt kunde bli för mycket i de flesta situationer men som ändå funkar då han går upp i sitt unika historiaberättarmode.
Citera
2019-05-24, 03:41
Jag gillar Mats Ryd. Han är, som flera redan sagt, lågmäld och mjuk och självsäker utan att framstå som överlägsen eller skrytsam. Kunnig men inte näsvis. Charmig men inte slibbig. Påläst men inte mästrande. Skämtsam men inte hånfull. Dessutom har han verktygen att hantera Edward som ibland kan vara både vrång och divig bakom det fryntliga flinet.

Hade jag varit kvinna så skulle jag mycket väl kunna tänka mig att jag tilltalats av honom. Han har DET som kvinnor alltid hävdar att de letar efter. När till och med andra män ser det så är det verkligen tydligt. Ja, jag gillar Mats Ryd. Bästa parhästen Edward någonsin haft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in