Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-17, 23:59
  #1
Medlem
Hej!
Någon som vet ungefär vad det kostar att ta färja till Visby under juli? Jag har kollat på nätet men det finns bara upplagt till juni än så länge.
Vi är två vuxna och två barn på 5 och 4 år, bilen ska med.
Citera
2018-11-18, 00:16
  #2
Medlem
Konstig fråga är ju ett antal månader till nästa sommar.
Kolla dagens priser och lägg till 10%.
Handlar inte om så många kronor hit och dit, varför så viktigt att veta exakt? Är ju ändå semester och spenderbyxor på dej. Eller?
Om du lyckades med att hitta nästa års junipriser så är väl julipriserna ungefär desamma.
__________________
Senast redigerad av SlowCooker 2018-11-18 kl. 00:19.
Citera
2018-11-18, 09:17
  #3
Medlem
Tycker inte det är en konstig fråga. Stugor bokas snabbt. Sparar jag 3-4000 på att åka i juni istället för juli så kan det vara värt att åka en, två veckor tidigare.
/ en inte så rik student.
Citera
2018-11-18, 10:05
  #4
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara8555
Tycker inte det är en konstig fråga. Stugor bokas snabbt. Sparar jag 3-4000 på att åka i juni istället för juli så kan det vara värt att åka en, två veckor tidigare.
/ en inte så rik student.

ALLT är väl billigare i Juni än Juli i detta rike då semestertiderna inte dragit igång på allvar än. "Industri-semestern"-tänket lever kvar trots att det i princip är ett dött begrepp.

Kan man åka innan midsommar är det alltid att föredra om man BARA siktar på pris.
Citera
2018-11-18, 10:07
  #5
Medlem
Ja så är det men jag vill veta hur mkt det kan tänkas skilja sig på färjpriset. Stugpriset har jag koll på 😊
Citera
2018-11-18, 11:07
  #6
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara8555
Hej!
Någon som vet ungefär vad det kostar att ta färja till Visby under juli? Jag har kollat på nätet men det finns bara upplagt till juni än så länge.
Vi är två vuxna och två barn på 5 och 4 år, bilen ska med.

Boka i tid så skiljer det inte så mycket. Har du tur så hittar du en "alla för en"-biljett också då kostar det typ 799 enkel resa för 5 personer + bil.
Citera
2018-11-18, 12:00
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Boka i tid så skiljer det inte så mycket. Har du tur så hittar du en "alla för en"-biljett också då kostar det typ 799 enkel resa för 5 personer + bil.

Tack snälla för svar 😊
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2994495

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback