2018-11-17, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knavius
Blir det inte en livsstil känns det meningslöst. Som en paus från det normala, hemska.

Ibland blir det normala hemska en trygghet och avkopplande om man utsätter sig för extrema situationer. Du kan också tvinga dig att utstå extremt spartanska livsstilar där du seriöst tvingas må dåligt ett tag...Sen uppskattar du plötsligt bekvämligheten... Människan funkar lite så.
Citera
2018-11-17, 19:59
Medlem
Knaviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
Du har vänner, familj och ett bra jobb men kan inte träffa kvinnor? Om du är så ful kanske plastkirurgi faktiskt kan vara svaret?
Efter alla dessa år har jag helt enkelt gett upp. Jag orkar inte springa efter kvinnor längre.

Citat:
Ursprungligen postat av algen84
Ibland blir det normala hemska en trygghet och avkopplande om man utsätter sig för extrema situationer. Du kan också tvinga dig att utstå extremt spartanska livsstilar där du seriöst tvingas må dåligt ett tag...Sen uppskattar du plötsligt bekvämligheten... Människan funkar lite så.
Hur skulle detta ske rent praktiskt? Jag blev intresserad av det du skrev.
Citera
2018-11-17, 20:03
Medlem
MrLevaLivets avatar
Känns som att du skulle kunna varit med i ett av Discoverys program om folk som bor ute i bushen i Alaska. De klarar inte heller av stadsliv säger dem. Hur lösa detta i Sverige då? Kanske söka jobb på en bondgård? Eller utbilda dig inom skogsnäring och köp ett billigt hus ute i bushen i typ Dalarna eller Värmland och åk runt och konsulta skogshantering, plantering etc.

Eller åk till Afrika eller nåt via någon organisation, jag har inte så bra koll men googla och sök på forum om du inte vill ha med samhällets dagliga stress och folk att göra, det måste finnas lösningar!
Bli dykinstruktör i Karibien, sätt upp ett mål och kör!
Senast redigerad av MrLevaLivet 2018-11-17 kl. 20:05. Anledning: Stavfel
Citera
2018-11-17, 20:12
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Jag ska försöka slänga ut termer på allt som får mig att må dåligt. Media, urbanism, kollegor som aldrig håller käften, främlingar överhuvudtaget som inte håller käften, trafik, ytlighet, stress, konsumtionssamhället.

Hur bryter jag ens dessa mönster? Att laga en jävla kalops kommer inte förändra någonting. Det låter mer som hjärntvättning att tvinga sig själv att gilla samhället.
Jag känner igen dina tankar, det här är min analys: När jag mår bra och är i en sjysst mental balans så spelar vad andra gör, hur samhället ser ut och hur de beter sig i trafiken, låter när de tuggar och vilka imbecilla musiker de gillar ingen roll. Ingen alls. När jag är i obalans tål jag inte att mitt barnbarn dricker O'boy och sörplar. Hajar du? Det är osunt att hänga upp sig till den mindra grad på vad andra pysslar med för skit.

Sen kan jag givetvis svära över sakernas tillstånd i världen även när jag är i hyfsad balans, men aldrig så att det inverkar menligt på mitt liv, min lycka, mitt engagemang.
Citera
2018-11-17, 20:13
Medlem
Citat:
Efter alla dessa år har jag helt enkelt gett upp. Jag orkar inte springa efter kvinnor längre.

Hur skulle detta ske rent praktiskt? Jag blev intresserad av det du skrev.

Är du vältränad finns ju alltid främlingslegionen. Där blir du nog testad till bristningsgränsen.
Gå i munkkloster är det många som gör.

Men du kan också åka till Indien och ta en Yoga utbildning hos en äldre Yogamästare. Alltså inte något Friskis och Svettis shit, utan mer som situationen i Kill Bill 2 med Pai Mei.

Åk till Afrika ett tag och hjälp till med volontärarbete.
Kanske dra till ett katastrofområde där det är riktigt jävligt och se skiten.

Svenska Afghankommiten har lite projekt i Kabul och städerna däromkring.

Eller signa upp dig på en världsomsegling på ett Old school skepp som paying crew, där man tvingas göra allt manuellt.
Citera
2018-11-17, 20:30
Medlem
Tjoflos avatar
Tja, du kan ju sätta dig in i hur det måste ha känts för de som hade mongolerna utanför murarna och du visste att alla i hela staden skulle dö efter de veckor ni suttit belägrade. Dagarna i ända flyger det ruttna kroppar över murarna avfyrade med katapulter.

Det kan vara värre.
Citera
2018-11-17, 20:42
Medlem
strecketss avatar
Sluta gnälla. Ni är en pest, ingen bryr sig. Det finns tusentals ensamma män som lever i utanförskap, men ingen av de är i närheten av lika patetiska som er. Ta er i kragen eller hållkäft.
Citera
2018-11-17, 20:44
Medlem
hrwdtjs avatar
Skaffa dig en hobby.
Citera
2018-11-17, 20:52
Medlem
Knaviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av streckets
Sluta gnälla. Ni är en pest, ingen bryr sig. Det finns tusentals ensamma män som lever i utanförskap, men ingen av de är i närheten av lika patetiska som er. Ta er i kragen eller hållkäft.

Alla människor är pest. Ska man automatiskt veta vad "ta er i kragen" innebär? Varför får man inte disktuera saken?
Citera
2018-11-17, 20:56
Medlem
Tycker det är ett sundhetstecken. Du trivs inte med att vara fast i ekorrhjulet och ytligheten men en hel del kan man välja bort. Folk här ger förslag på det ena och andra som kan göra livet mer meningsfullt och mindre ytligt och det är ju inte fel.
I slutändan är det dock du som ska bottna i dig själv och vad du behöver och inte behöver. Det är inget man gör över en dag men nånstans ska man börja.
Citera
2018-11-17, 21:09
Bannlyst
Jag fortsätter som vanligt.
Investerar och skaffar tillgångar.
Skiter i alla andra förutom familjen och mig själv.
Hade varit bra om man kunde ha en själsfrände som hatade samhället med passion lika mycket som jag. Men jag klarar mig. Vem fan vill låta barn växa upp i den här jävla mardrömmen?
Citera
2018-11-17, 21:09
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Jag har vänner, familj och ett bra jobb men behöver ett alternativ till det alla "normala" sysslar med. Det vill säga supa, köpa prylar och konsumera media. Det känns som vi män förlorat all mening med livet och det kan få stora konsekvenser.

Fast det är ju inte direkt s.k. incel... Att man inte kan få fitta som man vill säga.

Det verkar tala om något helt annat. Bristen på "mening".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in