• 2
  • 3
2018-11-28, 18:15
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
har han egentligen levt så emot hårt Keith ? Eller tror man det mest pga utseendet?

Tror stress bekymmer fattigdom tär extra på dom som missbrukar

Keith har hela sitt vuxna liv haft pengar , världens bästa läkare , fans, en aldrig sinande ström av målbilder, dietister, uppassning och bekymmerslöst liv. Då klarar man nog mer sprit än en fattigpensionär får Mölndal

Precis, så är det ju med de flesta rockstjärnorna. De har pengar och på så vis så klarar de sig bättre än vanliga svenssonpundare som inte har tillgång rehab och läkare när de behagar.
Citera
2018-12-02, 15:01
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja
För ca 25år sedan så sades det att snittlivslängden för en sprutnarkoman, från det att han satt sprutan i armen första gången var ca 14år.
Dödsorsak var ganska jämnt fördelat, vanligtvis överdos, olycka, hiv/hepatit eller brott.

Tycker det låter ganska rimligt.

Citat:
Ursprungligen postat av zrtx
Min kontakt på beroendemottagningen sa att den förväntade livslängden för heroinmissbrukare låg runt 30 år men det tog jag med en nypa salt iaf.

Var nog mest för att skrämma upp mig kan jag tänka mig ;P

Nu blir det givetvis anekdotiskt för er eftersom jag har något svårt att bevisa det i efterhand, men på sprututbytet i Malmö, i de gamla lokalerna, fanns ett anslag med statistik och inte helt oväntat var jonkare i särklass mest kortlivade (27), tjackisarna blev nästan tio år äldre.

Man kan ju inte direkt dö i en amfetaminöverdos, så det känns rätt rimligt. Jag fick själv sepsis och höll på att kola som 26-åring, så jag var väl ändå före min tid.

Under min karriär fick jag inte intrycket av att det var särskilt vanligt med IV-missbrukare som både pundade och var jonkare, alla har väl mer eller mindre ett sidospår eller två (benso etc)...
Senast redigerad av polsek 2018-12-02 kl. 15:05.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in