2018-11-16, 21:26
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jouniboy
Hehe, ja jag gav en kompis två såna på fyllan och han svimmade

Kan i och för sig ha haft med fyllan att göra också, men...
Citera
2018-11-16, 21:59
Medlem
Neonights avatar
Siberia - Varför strula runt?
Citera
2018-11-16, 21:59
Medlem
Swedish matchs produkter har tappat något oerhört i kvalité sedan 80-talet, likaledes har sortimentet i sig blivit sämre.
Citera
2018-11-16, 22:19
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
Swedish matchs produkter har tappat något oerhört i kvalité sedan 80-talet, likaledes har sortimentet i sig blivit sämre.

Ja precis, byter prilla nästan var 5:e minut känns det som dom spätt ut med någon skit.
Citera
2018-11-16, 22:32
Medlem
LFCYNWAs avatar
Grov portion ligger på 8mg/g nikotinhalt. Starkare snus brukar ligga på mellan 12 till 16mg/g ex General extra stark. Annars har du Oden som ligger runt 20mg/g beroende på vilken sort och Sibera som har 43mg/g.

Börja med att pröva ett starkare snus innan du köper hem det starkaste.
Citera
2018-11-16, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Efter 13 års snusfrihet har jag börjat igen.

Mellan ca 1991 och 2005 snusade jag. Alltid Grov Portion.

Nu har jag i par veckor köpt Grov Portion och börjat igen.

Visst det är gott men det känns så djävla svagt. Ingen niko-kick känsla eller brännande känsla under läppen.

Efter 5 minuter känns det ingenting och inga rinnande goda starka safter. Känns typ inget. Så jag byter prilla efter 10-20 minuer. Vad jag minns hade jag en prilla minst en timme förr.

Har de gjort snuset svagare? Vilket kanske inte vore så konstigt med tanke på hur cigaretter blivit svagare samt att man vill få nya tobakinister.

Vilket snus är starkast idag om man vill köra portion?

Nu snusar jag bara grov lös men jag har nåt minne av att SM ändrade påsarna på portionssnuset för ett tag sen.

Det kanske har med det att göra att den inte rinner nåt längre?
Citera
2018-11-17, 01:40
Medlem
Hatans avatar
Citat:

Visst det är gott men det känns så djävla svagt. Ingen niko-kick känsla eller brännande känsla under läppen.

Efter 5 minuter känns det ingenting och inga rinnande goda starka safter. Känns typ inget. Så jag byter prilla efter 10-20 minuer. Vad jag minns hade jag en prilla minst en timme förr.

Har de gjort snuset svagare? Vilket kanske inte vore så konstigt med tanke på hur cigaretter blivit svagare samt att man vill få nya tobakinister.

Jag slutade snusa för ungefär ett halvår sedan.

Det finns garanterat folk i din närhet som bakar eget snus, hembakat är mycket godare!
Om du vill ha påsar så finns det att köpa "satser", garanterar att hemgjort är godare
Brukar finnas på turk-affärer.
Citera
2018-11-17, 03:02
Medlem
Citat:

Får jag fråga varför du snusar portion?

Är det bara snobberi och något du utan att reflekterat över bestämt dig för?

Du vill ju ha både mer nikotinkick OCH goda rinnande starka safter.

Låter i mina ögon som du bara byggt upp något mentalt hinder men att det egentligen är Ettan lös du ska snusa.

Vill du leka akademiker-hen på dagarna kan du ju snusa lös hemma på kvällen.

Lovar dig att du kommer vara mer än nöjd med ettan lös.

Köp en dosa och testa vettja.
Citera
2018-11-17, 03:05
Medlem
Blaobars avatar
Köp bra snus.
Citera
2018-11-17, 03:21
Medlem
Är du tjej?
Annars är det väl bara snusa grov, som en normal person.
Citera
2018-11-17, 05:47
Medlem
Nimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunbiff
Är du tjej?
Annars är det väl bara snusa grov, som en normal person.

Han kanske inte är en HEN som nyttjar svagsnus och hade du läst vad TS skrev så ville han ha nått starkare än grov.

Granit stark portion är rätt fin den ligger på 16 mg/g, dubbelt så mycket som grov.
Men att få en snus att riva till under läppen är nog svårt, sist det hände var när man gjorde egen snus men det är för mycket meck med det så det är för jobbigt.
Citera
2018-11-17, 06:41
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Grov portion ligger på 8mg/g nikotinhalt. Starkare snus brukar ligga på mellan 12 till 16mg/g ex General extra stark. Annars har du Oden som ligger runt 20mg/g beroende på vilken sort och Sibera som har 43mg/g.

Börja med att pröva ett starkare snus innan du köper hem det starkaste.

Jo där ligger skillnaden. Tror ärligt inte "de" direkt ändrat något åren efter den olyckliga TS blev snusfri tills denna åkte fast igen. Har snusat i närmare 20 år och testade just General extra stark. Blev snurrig direkt inte av den bättre sorten. Då fastän snusat Grov, General vanligt etc. Detta med Siberia skulle jag inte ens prova. Jag hört så många som gjort detta och deras reaktion är inte den bästa. Problemet där är om du kör på någon sådan extremvariant så kan din kropp vänja sig till det så inte ens extra stark känns något mera längre.

För Siberia är väl mer som sagt en fyllegrej och inget någon snusar på riktigt. Inte att förglömma är att nikotin faktiskt är ett gift så bättre att hålla sig till låga nummer där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in