2018-11-16, 15:37
Medlem
KT83s avatar
Tradera särbehandlar sina medlemmar. Flera gånger har Tradera "avslutat" mina annonser, pga. av att de "bryter mot deras regler",.. exakt vilka dessa regler är, anger tradera dock inte. Förutom att skicka ett mail med väldigt vaga och omfattande "regel paragrafer" i sin policy, men när man frågar om det, eller vad som helst egentligen, så svarar dom bara inte. Några av deras större medlemmar (kunder/säljare) säljer exakt samma produkt som jag, men deras annonser låter tradera vara, även efter att man har påpekat att då även dessa bryter mot deras regler på samma sätt, och i vissa fall (vissa annonser) bryter mot ännu fler, o dessutom grövre brott. När jag tillfrågar/påpekar detta, så får jag inga som helst reaktioner från Traderas "kundservice", jag blir alltså totalt ignorerad av Tradera. DUBBELMORAL! Enligt Tradera ska man "anmäla" om en annons på "sidan" bryter mot reglerna, men när man mailar dem och förser dem med ett överflöd av bevismaterial, så blir man istället bara ignorerad. - innebär inte detta att Tradera, inte bara vägrar att förhindra "kriminell verksamhet" på sin sida, utan även då agerar som "medhjälp till brott".., för att det faktiskt förekommer sådant på Tradera, o inte minst enligt deras egna policy.
Så vad skall man då göra? Polisanmäla Tradera, eller? Och hur? Tack o Mvh! KT.
Senast redigerad av KT83 2018-11-16 kl. 15:40.
Citera
2018-11-16, 15:45
Medlem
Svårt att säga när man inte vet vad det är du försöker sälja. Men mina erfarenheter av Tradera blir allt sämre. Dom behöver rycka upp sig, för det känns som dom håller på att gå ner sig- i ett träsk..
Citera
2018-11-16, 15:47
Medlem
JohnJensens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Svårt att säga när man inte vet vad det är du försöker sälja. Men mina erfarenheter av Tradera blir allt sämre. Dom behöver rycka upp sig, för det känns som dom håller på att gå ner sig- i ett träsk..

Det påbörjades redan, 2008. Och dem är djupt nere.
Citera
2018-11-16, 16:49
Medlem
KT83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Säljer knivar från min kniv samling. Så, visst är det ett lite känsligt område, men mina knvar är helt lagliga att, som 21-årig+, innehava (hemma.. förstås), beställa samt importera. "Bra o Billigt", "Jakt giganten", o många andra, även privatpersoner, gör ju samma sak. Jag har de flesta annonser kvar, men vissa tar de bara ner, utan någon bra förklaring, eller logik för den delen. De stora "spelarna" i "kategorin" säljer allt, från "stulna design" till så kallade "spring stilleter", som ju absolut inte får säljas på Tradera, enligt dem själva. Men vissa får tydligen lov o göra lite vad de vill, skapar o följer sina egna regler o lagar. Det värsta är att Tradera inte ens tycker att man är värd ett svar, på någonting! När det gäller att ta betalt för sina tjänster dock, är de mycket mer motiverade...🤨
Tack o Mvh! KT83. ✌
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in