A group of strangers struggle for survival aboard a spaceship heading to a distant planet.
Frsta avsnittet gav sm frhoppningar. Bara vi slipper dras med flashbacks genom hela serien... japanen nu i frsta fr rcka lite kner jag, men det lutar vl t att vi ska g igenom varenda jvel p det dr skeppet vilket skulle irritera en.
Bra CGI i rymden tackar vl inte jag nej till direkt s ser fram emot att fortstta ventyret i deep space och
the thing eller vad fan det nu kan vara som r ombord p skeppet.
Frsta avsnittet gav sm frhoppningar. Bara vi slipper dras med flashbacks genom hela serien... japanen nu i frsta fr rcka lite kner jag, men det lutar vl t att vi ska g igenom varenda jvel p det dr skeppet vilket skulle irritera en.
Bra CGI i rymden tackar vl inte jag nej till direkt s ser fram emot att fortstta ventyret i deep space och
the thing eller vad fan det nu kan vara som r ombord p skeppet.
Tre avsnitt in och tycker det r sevrt. Youtubepremium verkar satsa serist p sina frsta serier. Impulse tyckte jag var riktigt bra, lite Fargo goes sci-fi.
Tre avsnitt in och tycker det r sevrt. Youtubepremium verkar satsa serist p sina frsta serier. Impulse tyckte jag var riktigt bra, lite Fargo goes sci-fi.
Jag gillade inte Fargo men kanske fr ge Impulse en chans nd. De lyckades med Cobra Kai som var jvligt underhllande s de kanske har knsla fr det hr med serier nd
1 provmnad gratis sen kostade det 120 kr/mn tydligen. Tycker man kan dra provmnaden nu och beta av denna plus Cobra Kai! Nu r det ju inte bara filmer/serier man fr med youtube, sen om man vill stdja dem r en annan femma och rejlt OT...
Kul att det fanns en trd om denna serie, upptckte den hromdagen och har sett tta av de tio avsnitt som finns i ssongen.
Det hr varit lite fr mycket med flashbacks frn deras liv innan resan till Thea. Det hade rckt med lite kortfattat bara om hur deras liv var tidigare.
Det r en skn atmosfr i serien och den r snyggt gjord, lite speciellt p ngot stt som jag inte kan stta fingret p riktigt eller frklara, samma som med dom andra youtubeserier jag sett.
Det mrks att dom satsar hrt p mngfald av karaktrerna bde vad gller balansen mellan kvinnor och mn samt sklart en person frn varje kontinent typ och sklart ocks lite homofili mixat med i serien.
Fattar dock inte en sak, alla evakuerade sina passagerare p sina vningar utan Ray som stannade kvar fr att rdda sin doctor boyfriend och drfr blev ocks hennes ring av passagerare kvar, allts gnget i serien. Men varfr kan dom inte evakuera efter att dom hittat Ray och rddat hennes liv och s d? Borde dom inte kunna evakuera d istllet?
En sak till som jag funderade p. Frsta gngen Ray och doctor Tayler trffades s var dom lite ovnliga mot varandra och doctor Tayler blev irriterad p henne och sa att det r vl inte fr mycket att be om att hon tar hand om resenren som hon r ansvarig fr medan hon tyckte att det var hans ansvar som lkare men iaf, efter den hndelsen dom emellan s skulle alla svas och ned p sina platser fr att ka i ljushastighet och nr doctor Tayler d hll p att frbereda Ray s var han lite skum och frgade henne om allt var ok osv och efter det s blev allt helt fel fr Ray som vaknade upp mitt under ljushastigheten och pga det blev tillflligt blind.
Av det fick jag knslan av att Dr. Tayler medvetet saboterade fr Ray pga deras frsta mte, ngon mer som uppfattade det p det hr viset eller r det bara jag?
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!