Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-18, 00:18
  #49
Medlem
Jag fattar inte, varför lade du telefonen inne på toan? Varför räckte du inte bara upp handen och viskade till vakten att du glömde bort att du hade telefonen i fickan? Då hade det varit lättare att argumentera för att du var oskyldig.
Citera
2018-11-18, 00:30
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soda--Pop
På den mest grundläggande principen i ett rättsamhälle, att den som påstår nåt har bevisbördan.

Vad grundar DU på att de INTE måste bevisa nåt ?

De har ju bevisat att TS placerat sin telefon på toaletten under tentan.
Citera
2018-11-18, 01:33
  #51
Medlem
På universitetet i staden där jag bor är det INNEHAVET av otillåtet hjälpmedel som räknas som fusk.
Det spelar således inte någon roll om den använts eller ej.
Jämför med att ha en fusklapp på bordet under tentamen och komma undan med att "- Jag har inte läst på den."

Det är nog rökt för dig skulle jag gissa. Här kostade det fyra veckors avstängning för en telefon i fickan som inte hade använts.
Citera
2018-11-18, 08:46
  #52
Medlem
Soda--Pops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
De har ju bevisat att TS placerat sin telefon på toaletten under tentan.
Ja och Josef.K sa att de inte nåste bevisa någonting.
Citera
2018-11-18, 09:51
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soda--Pop
Ja och Josef.K sa att de inte nåste bevisa någonting.

Fel, jag motsa ditt ursprungliga påstående, alltså detta;

Citat:
Ursprungligen postat av Soda--Pop
TS Som jag sa ovan, de måste bevisa att du fuskat och att ha haft telefonen glömd på muggen är inte bevis. Det du skall göra är att inte prata med nån, rektor mm. utan hålla huvudet kallt.

Det jag citerar ovan är skitsnack därför att skolan inte behöver göra någonting mer än att visa att TS haft tillgång till telefonen du sa att skolan behövde visa att telefonen användes men detta är alltså hundra procent felaktigt.

Du verkar helt förvirrad, inte nog med att du inte kan ta till dig vad jag sagt, du har dessutom inte ens koll på vad du själv sagt.


Var god sluta involvera mig i dina vanföreställningar, jag orkar inte argumentera med folk som inte kan läsa.
__________________
Senast redigerad av Josef.K.33 2018-11-18 kl. 09:54.
Citera
2018-11-18, 10:29
  #54
Medlem
mjuk-kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josef.K.33
Fel, jag motsa ditt ursprungliga påstående, alltså detta;
du sa
Citat:
Ursprungligen postat av Josef.K.33
Jag tror inte ett skit på att dom måste bevisa någonting
det är du som kommer med syftfel ditt mongo, lär dig svenska.

De kan kalla det att man fuskat därför att man KAN ha fuskat iom att man haft telefonen nära, puckad byråkrati på dessa jävla skolor. Christer Petterson KAN likaså ha mördat Olof Palme för att han var nära brottplatsen.
Citera
2018-11-18, 10:46
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjuk-kuk
du sadet är du som kommer med syftfel ditt mongo, lär dig svenska

Om du läser efterföljande inlägg blir det glasklart vad jag menade då jag förtydligade att det räcker med att visa det som redan visats nämligen att personen haft tillgång till otillåtna hjälpmedel.

Om jag hade syftningsfel i det första inlägget så korrigerades det i inlägget / inläggen efter. Varken du eller soda-pop har lyckats läsa det jag skrivit så jag står fast vid ståndpunkten att ni förmodligen är svagbegåvade bägge två.

Om du ska citera mig igen så bör du först ha läst det jag skriver, det är faktiskt det minsta jag begär för annars måste jag skriva samma skit om och om och om och om och om igen.
__________________
Senast redigerad av Josef.K.33 2018-11-18 kl. 10:48.
Citera
2018-11-18, 12:01
  #56
Medlem
Stockmokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josef.K.33
Om du läser efterföljande inlägg blir det glasklart vad jag menade då jag förtydligade att det räcker med att visa det som redan visats nämligen att personen haft tillgång till otillåtna hjälpmedel.

Om jag hade syftningsfel i det första inlägget så korrigerades det i inlägget / inläggen efter. Varken du eller soda-pop har lyckats läsa det jag skrivit så jag står fast vid ståndpunkten att ni förmodligen är svagbegåvade bägge två.

Om du ska citera mig igen så bör du först ha läst det jag skriver, det är faktiskt det minsta jag begär för annars måste jag skriva samma skit om och om och om och om och om igen.
Är det så det ligger till ? Alla är svagbegåvade förutom du? låter som en narcissistisk störning.

OnT
Så här står det i Högskoleförordningen 10 kap. 1 §
Citat:
Disciplinära åtgärder får vidtas mot studenter som

1. med otillåtna hjälpmedel eller på annat sätt försöker vilseleda vid prov eller när en studieprestation annars ska bedömas,
Det är alltså vid de två orden försöker vilseleda som bedömningen huruvida det fuskats vilar på. I praktiken bedöms det individuellt av nämnderna hur mycket omständigheterna talar till att nån försökt vilseleda vid en tenta. Att endast ha tillgång till hjälpmedel är inte heller lika säkert att denna åker dit, min gissning är att ifall TS åker dit så stannar det vid en varning och även då kan man överklaga.
Citera
2018-11-18, 12:59
  #57
Medlem
mjuk-kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josef.K.33
Om du läser efterföljande inlägg blir det glasklart vad jag menade
Ja och när jag läser dina andra inlägg säger du att detta är ett tvistemål, du vet inte vad du snackar om. När parterna består av privatperson mot en myndighet är det inte tvistemål så gå och lägg dig igen.
Citera
2018-12-20, 14:26
  #58
Medlem
hej igen allihopa efter ett långt tag. Idag hade jag mötet med diciplinnämnden och
fick 3 veckor avstängning som följd. Tycker att det var ett alldeles för strängt beslut av dem
eftersom jag anser att omständigheterna säger att jag med största sannolikhet inte fuskat.
Fick också ett dåligt samvete efter dagens möte eftersom tentavakten och jag var inte överens om att
hon hade kollat på facebook messenger. Hon sade på mötet att hon gav mig telefonen direkt när jag ville
att hon skulle kolla igenom det och hade bara kollat på meddelanden, men sen så nämnde hon också att hon inte hade själv facebook och inte visste mycket om det. Under dagen när jag tänkte på detta så
antog jag att hon kanske också såg facebook messenger som vanliga meddelanden och därför inte gick med på att hon kickade igenom det. I alla fall så är det nu över och jag tänker kanske överklaga detta beslut, men vill få eran åsikt om ni tror att det finns en chans att förvaltningsnämnden kan ändra beslutet och hur stor den chansen är då.
Citera
2018-12-20, 16:46
  #59
Medlem
Vad innebär ens tre veckors avstängning? Får du betyg i kursen? Isåfall hade jag bara låtit det vara och fortsatt med studierna.
Citera
2018-12-20, 16:59
  #60
Medlem
Men vilken sopa du är TS, det står ju till och med explicit att man inte ENS FÅR HA PÅ SIG TELEFONEN, ÄN MINDRE ÄN ATT DEN INTE SKA VARA PÅSLAGEN. På försättsbladet finns det till och med en ruta där du får kryssa i att du har lagt ifrån dig all *avstängd* elektronik; tills du inte har kryssat i denna, när tentamen precis börjat, kan du i lugn och ro lägga ifrån dig telefonen.

Jösses, bara 3 veckor. Kanske en termin hade varit mer lämpligt i ditt fall.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback