Citat:
Ursprungligen postat av
Stygotius
Det hade förstås varit att föredra, men enligt TS beviljar hyresvärden inga avbetalningsplaner.
Det är ganska vanligt att bolaget inte tar i avbetalningsplaner (för deras ekonomisystem kan inte hantera det på ett smidigt sätt), men att de tillåter att inkassobolaget gör upp avbetalningsplaner. Det är dock sista alternativet i min lista, eftersom vi inte kan veta på förhand om inkassobolaget beviljas en sådan avbetalningsplan.
Som du skriver är det ju alltid uppdragsgivaren som har sista ordet i en avbetalningsplan, även om många inkassobolag själva kan lägga upp avbetalningsplaner som understiger ex 3 månader.
Ringde deras inkasso bolag idag.
Dom gör avbetalningsplaner,
Har ringt hyresgästföreningen.
Dom tyckte det lät aningen dyrt med 9000 kr i faktura för tapetsera om.
Beroende på vilken typ av parkettgolv det är så blir det olika summor enligt hyregästföreningen när det gäller byte av golv.
Dom tyckte det lät konstigt att slipa ner golvet inte var ett alternativ (hyresvärden sa det till mig att det inte gick på grund av golvet)
Så mina planer nu är låta min vän göra golvet för en billigare summa pengar.
Försöka hitta ett bra företag som kan tapetsera 2 rum för ett bättre pris än det hyresvärden tänkte fakturera för.
Men det känns väldigt konstigt så jag har dåliga vibbar av det här
Hyresgästföreningen sa flera gånger att hyresvärden inte får ta såna priser så dom går med vinst.