• 1
  • 2
2018-11-15, 09:02
Medlem
Någon som har namn på individerna eller mer info?

Citat:
Vid husrannsakan hittades mängder av kläder – totalt 4,4 ton. Det gifta paret som bodde på adressen greps, och häktades senare av domstol. De åtalades senare misstänkta för stöld alternativt häleri.

Mannen har nu dömts av tingsrätten för fyra fall av stöld. Även hans fru döms, men inte för stöld. Hustrun förnekade att hon deltagit i eller haft kännedom om brottsligheten. Och domstolen anser inte heller att det finns bevis för att kvinnan medverkat i stölderna. Däremot menar tingsrätten att hon måste ha känt till förvaringen av kläderna och att det rört sig om stöldgods, och att hon i vart fall varit delaktig i att ha förvarat kläderna på fastigheten. Hon döms därför för häleri.

http://www.bohuslaningen.se/nyheter/...der-1.10350810
Senast redigerad av zoddie 2018-11-15 kl. 09:04.
Citera
2018-11-15, 09:10
Medlem
FarbrorBerits avatar
Länk till annan artikel: http://www.stromstadstidning.se/nyhe...der-1.10352942
Citera
2018-11-15, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Länk till annan artikel: http://www.stromstadstidning.se/nyhe...der-1.10352942

Tack, men artiklarna var identiska... Hehe
Citera
2018-11-15, 10:52
Medlem
4,4 ton kläder inkluderande rester av kroppsvätskor, bakterier och kanske skadedjur. I bostaden. Urk.
Citera
2018-11-15, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
4,4 ton kläder inkluderande rester av kroppsvätskor, bakterier och kanske skadedjur. I bostaden. Urk.

Ja, det hela låter faktiskt som en impulsiv handling på något sätt.
Jag undrar hur han skulle ha sålt den mängden och få pengar som var mödan värd...
Citera
2018-11-15, 11:47
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoddie
Ja, det hela låter faktiskt som en impulsiv handling på något sätt.
Jag undrar hur han skulle ha sålt den mängden och få pengar som var mödan värd...

Låt mina fördomar slå ut i full blom - ziggisar! Ingen stöld är för liten, ingen 'kråna' i en mugg är att förakta och ingen lögn lämnas oanvänd.

Mina spekulationer naturligtvis...
Citera
2018-11-15, 11:53
Medlem
Citat:
Låt mina fördomar slå ut i full blom - ziggisar! Ingen stöld är för liten, ingen 'kråna' i en mugg är att förakta och ingen lögn lämnas oanvänd.

Mina spekulationer naturligtvis...

Jag tror inte det då det i artikeln står att mannen jobbade i norge och stal dem på vägen hem till sverige och det låter inte riktigt som zigenare för mig. Det där med att jobba alltså...
Citera
2018-11-15, 11:57
Medlem
Witkos avatar
Undrar om han planerade att sälja av allt på Tradera under en 20 års period?
Citera
2018-11-15, 12:03
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Jag tror inte det då det i artikeln står att mannen jobbade i norge och stal dem på vägen hem till sverige och det låter inte riktigt som zigenare för mig. Det där med att jobba alltså...

I artikeln står det ordagrant att:

Citat:
Han berättade att han jobbar i Norge och att han på väg hem till Sverige...

Så vad 'jobbet' bestod av, eller sanningshalten, framgår inte. Så jag återgår till mina fördomars trygga famn tills vidare - ziggisar!
Citera
2018-11-15, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Undrar om han planerade att sälja av allt på Tradera under en 20 års period?

Eller hur! Men varför skulle man göra så? Klädernas värde uppskattas vara 44 600, det känns som att det blir mycket möda för pengarna isf.
Citera
2018-11-15, 12:08
Medlem
Citat:
I artikeln står det ordagrant att:

Så vad 'jobbet' bestod av, eller sanningshalten, framgår inte. Så jag återgår till mina fördomars trygga famn tills vidare - ziggisar!

Fast tingsrätten bör väl ha kollat upp hans inkomst av skadeståndsskäl/dagsböter eller liknande och däri fått det bekräftat?
Citera
2018-11-15, 12:19
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Fast tingsrätten bör väl ha kollat upp hans inkomst av skadeståndsskäl/dagsböter eller liknande och däri fått det bekräftat?

Argh, jag tvingades läsa den jävla artikeln igen. Inga sådan belopp anges i artikeln. Det enda som talar emot ziggisar är ordet 'släp'. För avancerat för dem om inte husvagn avses.

Edit: typo.
Senast redigerad av FarbrorBerit 2018-11-15 kl. 12:24.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in