• 1
  • 2
2018-11-14, 15:31
Medlem
Denoms avatar
Ja, är det att skaffa barn och "föra generna vidare", att göra någonting för att bli ihågkommen länge efter man dött eller någonting annat? Vad skulle det vara och varför då i så fall tänker du?
Citera
2018-11-14, 15:42
Medlem
RollingStoness avatar
Att föra sina egna gener vidare maximalt till nästa generation och sen dö värdigt utan fruktan eller smärta. Så mycket mer mening än så finns väl knappast... Men den största bedriften för andra vore kanske att eliminera och slutligen helt likvidera alla religioner för all framtid.
Citera
2018-11-14, 15:43
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Den största bedriften man kan åstadkomma är att dö nöjd, dör man nöjd utan ågren har man levt ett dugligt liv.
Citera
2018-11-14, 15:46
Medlem
puterealbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollingStones
Att föra sina egna gener vidare maximalt till nästa generation och sen dö värdigt utan fruktan eller smärta. Så mycket mer mening än så finns väl knappast... Men den största bedriften för andra vore kanske att eliminera och slutligen helt likvidera alla religioner för all framtid.

Särskilt judarna! Att bekämpa Juden är alla ariers plikt och om man lyckas väl är det en stor bedrift.
Citera
2018-11-14, 15:53
Medlem
Att må bra .
Men det är omöjligt
Citera
2018-11-14, 16:04
Medlem
Idealisten.s avatar
Att släppa taget om arrogansen i alla dess former. Alla känslor av överlägsenhet kan bara underhållas av falska idéer. Men det kan vara oerhört svårt att släppa taget om dessa idéer men också kanske framförallt vanan att agera destruktivt. De flesta människor är arroganta i olika nivåer och det verkar ofta som att dessa drag leder till en stor del av de relationsproblem som existerar oavsett om det är på familjenivå eller samhällsnivå.

Att inse att allt som händer i livet sker helt spontant, att nästa tanke eller aktion bara ploppar upp som om det kom från ingenstans. Man bör ta detta seriöst. Det kan vara överväldigande för psyket men det är sanning man bör söka om man vill göra både sig själv och andra en tjänst.
Senast redigerad av Idealisten. 2018-11-14 kl. 16:14.
Citera
2018-11-14, 16:05
Medlem
Må bra.

Hur smart / rik /snygg / framgångsrik man än är är man ändå en loser bredvid den som mår bra.
Citera
2018-11-14, 16:08
Bannlyst
att rädda någon annans liv , anser jag
Citera
2018-11-14, 16:11
Medlem
puterealbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacefun
att rädda någon annans liv , anser jag

Så om jag binder fast en kvinna på tågspåret och räddar henne i sista stund, så har jag gjort en stor bedrift?
Citera
2018-11-14, 16:15
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Att frivilligt välja att förminska sitt ego för att få en större känsla av frihet, livskvalitet och värdighet...
Citera
2018-11-14, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av puterealba
Så om jag binder fast en kvinna på tågspåret och räddar henne i sista stund, så har jag gjort en stor bedrift?
både ja och nej , sök hjälp och rädda dej själv
Citera
2018-11-14, 16:26
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Ja, är det att skaffa barn och "föra generna vidare", att göra någonting för att bli ihågkommen länge efter man dött eller någonting annat? Vad skulle det vara och varför då i så fall tänker du?
Är det inte att ge sitt liv för andra?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in