2018-11-13, 20:10
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Tunnelbanans reklamplatser tapetseras nu av brottsoffermyndighetens senaste kampanj ”av fri vilja”. De har en hemsida,

https://www.frivilligtsex.se

där man bland annat kan göra ett självtest för att se om man har koll på den nya samtyckeslagen och efter att ha läst frågorna blir jag lite fundersam kring hur man tänkt. Frågorna är av typen ”Trafficking, okej eller inte okej”, köra ner händerna i trosorna på festivalbesökare” okej eller inte okej samt ”knulla med någon som sover eller är minderårig” okej eller inte okej. (Läs själva om ni inte tror mig)

I mina ögon adresserar inte detta självtest kniviga situationer och besvärliga gränsdragningar en vanlig Svensson kan hamna i under sina sexuella äventyr utan fullständigt barocka och uteslutande importerade beteenden.
Frågan blir således, är brottsoffermyndigheten rasister?
Senast redigerad av Gregor-Samsa 2018-11-13 kl. 20:12.
Citera
2018-11-13, 20:24
Medlem
Rem-s avatar
Citat:
Jag blev lurad till Sverige, de sa att ett jobb väntade på mig här. När jag kom till Sverige fick jag höra att jag skulle betala av de kostnader som de haft för att ta mig hit genom att sälja sex. Om jag inte gjorde det, hotade de med att döda min familj i mitt hemland. Jag började därför sälja sex.

De andra personernas beteende var ...
Haha
Citera
2018-11-13, 20:56
Avstängd
puterealbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Tunnelbanans reklamplatser tapetseras nu av brottsoffermyndighetens senaste kampanj ”av fri vilja”. De har en hemsida,

där man bland annat kan göra ett självtest för att se om man har koll på den nya samtyckeslagen och efter att ha läst frågorna blir jag lite fundersam kring hur man tänkt. Frågorna är av typen ”Trafficking, okej eller inte okej”, köra ner händerna i trosorna på festivalbesökare” okej eller inte okej samt ”knulla med någon som sover eller är minderårig” okej eller inte okej. (Läs själva om ni inte tror mig)

I mina ögon adresserar inte detta självtest kniviga situationer och besvärliga gränsdragningar en vanlig Svensson kan hamna i under sina sexuella äventyr utan fullständigt barocka och uteslutande importerade beteenden.

Använder dom ordet "knulla"? Jävla horungar borde bli avrättade i så fall. Namn och adress på horungarna som kommit med denna undersökning! Och skicka namnet och adressen till närmaste moské!
Citera
2018-11-13, 21:14
Medlem
Europolitans avatar
Till majoritetsbefolkningen

Citat:

Kul vinkel.

Jag har inte gjort testet men det krävs ingen större ansträngning att föreställa sig efter alla dessa märkliga publikationer staten har producerat i linje med någon sorts sexualupplysning till olika grupper. Räknar man in allt som finansieras av staten (kommuner, RFSL, RFSU, FN-dekret*) så har man i närtid riktat in sig på barn, afghaner, MENA. Man har givit ut motbjudande och bisarra teckningar för att illustrera sexakter på alla möjliga sätt mellan alla tänkbara vuxna människor. Man har i en broschyr riktad till ungdomar som sexualupplysning illustrerat texten med bilder på nyförälskelse där man följer en mörkhyad yngling har sex med en vit tjej i samma ålder.
Varför verkar det så viktigt för staten att normalisera sex över rasgränserna? Varför utbildar man människor i homosexualitet och ordnar möten, workshops mm?

Jag vill hävda att det här är en uppfostran och ett exempel på ett aktivt styre av samhället i strävan att fostra oss till att acceptera en mångkultur där man bygger samhällsfunktioner för avarter i högre proportion till hur många de faktiskt utgör i samhället.
Ditt exempel med samtycke i reklamkampanjer är nästa steg i den ovan beskrivna uppfostran. Nu är det delvis majoritetsbefolkningen som reklamkampanjen riktar sig till. Människorna i kampanjen kan nästan sägas spegla ett tvärsnitt av vår befolkning då det är två européer och en arabliknande figur som avbildas. Detta är något som en stor del av den i vissa avseenden mentalt sovande delen av befolkningen inte reflekterar över utan tyst accepterar. Reklam är effektivt!

Dessa synpunkter kan låta överdrivna men är egentligen inte anmärkningsvärda då det den 1 januari 2011 skrevs in i grundlagen att Sverige ska vara ett mångkulturellt samhälle och medlem i EU. Dessa portalparagrafer är samtliga myndigheter och kommuner skyldiga att följa.

En bifunktion till det här fjättrande upplägget är att man producerar arbeten åt människor som inte är attraktiva på arbetsmarknaden. Den här sektorn kryllar av kulturtanter, överviktiga lesbianer, charlataner och annat löske. Se efter vad de har haft för folk på sina poster genom åren så ser ni människor som ni förmodligen inte skulle anställa eller ens ha i era lokaler. Feta förortssuggor med attitydproblem kan gömmas undan eller ges en plattform som Kakan Hermansson.
Det fina med upplägget är även att staten låter den närande delen av befolkningen betala för den här verksamheten. Skattetransfereringar kan ju vara bra men inte om man ska betala för sin egen undergång. Som det är nu betalar man allt mer för att få allt mindre av sina intressen tillgodosedda.
Vilken deal va?

Det här medför inget gott i längden för invandrare heller men jag väljer att stanna där.

*Sverige har alltid pumpat in mycket pengar i FN och gör så än.
Senast redigerad av Europolitan 2018-11-13 kl. 21:26.
Citera
2018-11-14, 11:22
Medlem
Jag svarade tamefan fel på en fråga! "Nej, det är inte okej."

Den verkar rikta sig till oerfarna personer och personer som inte tänker efter före, tycker jag. Kanske det kan få någon att tänka ett varv till, man kan ju alltid hoppas.
Citera
2018-11-14, 11:45
Medlem
Tror att den riktar sig till alla men kommer göra mest nytta hos nya invandrare från andra kulturer (om det görs på rätt sätt) och unga tjejer som inte riktigt vet var deras egen gräns går eller vad dom "måste" stå ut med.
Citera
2018-11-18, 02:27
Medlem
pansarbrittas avatar
Det är ju något extremt. Får dessa reklamer precis överallt. Blivit tvungen att blockera dem på youtube då det blivit väldigt repetitivt, men de kommer fortfarande fram till mig på något sätt.

För oss Svenskar så det en självklarhet att sex kräver samtycke. Det känns ungefär som att konstant bli påmind att jag skall torka mig när jag skiter. Nog finns det sjuka jävlar som kanske inte torkar sig, men nog fan vet de innerst inne att de borde torka sig i arslet..

Och jag ser inte vad denna lagstiftningen har förändrat, då det är en sån jävla uppståndelse helt plötsligt. Sex utan samtycke har väl alltid klassats som våldtäkt, och varit olagligt. Eller?

Förresten, känns väldigt konstigt att HeatoN är ett av ansiktena för denna kampanj?? Vilken verkan ger det? Är CS-nördar mer benägna att begå våldtäkt?

Edit:

Testet på hemsidan är skrattretande! Man ska då alltså avgöra om ett beteende är okej eller inte okej. Dock extremt jävla PK. Omvända könsroller, användadet av ordet "hen", och de drar upp exempel med homosexuella, och allt möjligt. Annars blir väl någon kränkt?

Ett par exempel. Det är 15 frågor totalt....

Citat:
Jag och min före detta tjej har gjort slut. När vi var ihop skickade jag nakenbilder på mig till henne. Nu hotar hon med att publicera bilderna om jag inte har sex med henne.

"Var den andra personens agerande okej eller inte okej?"

Citat:
Jag har flörtat med en tjej ett tag och vi brukar ses hemma hos mig för att fika och prata. Sist vi sågs började vi mysa i soffan och hon förde sin hand mot mina trosor men jag ville inte gå längre. Jag visste inte hur jag skulle säga eller visa det men då frågade hon ”vill du att jag fortsätter?"

Citat:
Jag blev lurad till Sverige, de sa att ett jobb väntade på mig här. När jag kom till Sverige fick jag höra att jag skulle betala av de kostnader som de haft för att ta mig hit genom att sälja sex. Om jag inte gjorde det, hotade de med att döda min familj i mitt hemland. Jag började därför sälja sex

Åh herregud. Skjut mig. Det enda jag har att säga är att om man misslyckas på detta testet så är man mentalt efterbliven.
Senast redigerad av pansarbritta 2018-11-18 kl. 03:01.
Citera
2018-11-18, 12:53
Medlem
fermions avatar
Men vad som är inte okej är att de fortsätter visa sidan fast jag inte samtyckt till cookies
Citera
2018-11-19, 00:41
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Men vad som är inte okej är att de fortsätter visa sidan fast jag inte samtyckt till cookies

Eller hur.. Jag har klickat att jag inte vill se reklamen 6 gånger på Youtube. Ska väl sluta visas första gången? Får upp den på Spotify också. Och alla andra medier. Går lixom inte att undvika. De verkar ha satsat en jävla massa skattepengar på detta
Citera
2018-11-19, 12:28
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Utomeuropéer så språket borde vara urban eller random arabspråk.
Citera
2018-11-24, 09:20
Medlem
Kapten-Booms avatar
Citat:

Ja, det kan man undra. De sexuella övergrepp de påpekar är förbjudna känns spontant som väldigt osvenska beteenden.

Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion

Det är ju inte bra för integrationen. Hur ska de då känna sig välkomna, om man från dag ett ska tuta i dem att det inte är ok att ha månggifte med 25 minderåriga flickor eller begå grova gruppvåldtäkter? Vår kultur är inte bättre än deras, sådana beteenden ska bli det nya normala här i Sverige.
Citera
2018-11-24, 12:11
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion

Faktist lite intressant att denna kampanj inte hade översättningar som andra reklamkampanjer har. Storföretag har idag kampanjer med olika språk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in