Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-24, 12:35
  #13
Medlem
Denoms avatar
Jag tror inte på konceptet fri vilja så jag förstår inte riktigt vad de menar.
Citera
2018-11-26, 07:37
  #14
Medlem
Tyckte jag såg nånstans (möjligtvis i en av reklamfilmerna) att den riktar sig till ungdomar mellan 18-25 år. Hur nu ungdom och 18-25 år passar ihop. I mina ögon är man vuxen vid 18 år då man är myndig.

Men då reklamen är på svenska så lär den ju först och främst rikta sig till svenska "ungdomar" och inte till den/dom grupperna det verkligen berör.

Om jag ska vara ärlig så förstår jag verkligen inte vad dessa reklamfilmer kommer att göra för nytta mer än att reta upp folk.
När man får se den 50 gånger per dag och visas 3-4 gånger på raken. För inte kan det bara spelas upp en gång.
Varje gång detta händer när jag är på Youtube så får jag lust att kasta mobilen åt helvete.

Jag och dom flesta svenskar som är normalt funtade i huvudet vet att våldtäkt är dåligt och skulle aldrig utsätta en annan människa för något så hemskt.

Som jag skrev tidigare så borde dom rikta den mot berörda målgrupper istället för att få Svennson att skämmas för något man inte ens har gjort eller kommer att göra.
Detta är INTE ett svenskt fenomen och det fattar varenda vettig människa som inte är en förblindad fascistisk sjw eller feminist.
Citera
2018-12-05, 09:34
  #15
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Frågan blir således, är brottsoffermyndigheten rasister?

Mot svenskar, möjligtvis.

Jag har blivit fullständigt bombarderad av den här kampanjen på Youtube. Då en av anledningarna till att Google drar in så mycket flis är att de till skillnad från gammelmedia kan erbjuda skräddarsydd, riktad reklam, känner jag mig faktiskt en smula utpekad. "Den här annonsen baseras på Googles uppskattning av dina intressen" säger Youtube när jag klickar för att få mer information, och Google känner de flesta bättre än sina egna mödrar. De vet åtminstone att jag är en fullvuxen, grånad svensk familjefar. Men trots det, eller kanske just på grund av det, så bedömer Brottsoffermyndigheten alltså att just jag är en presumtiv våldtäktsman som behöver en lektion i vad som är rätt och fel. Det är fan ta mig förolämpande!

Det är ett tecken på ett samhälle i upplösning när staten ägnar sig åt den här typen av kampanjer. För mig ter det sig lika absurt som att annonsera mot bakrån, hustrumisshandel eller bilstöld. Förr, på Anslagstavlan i SVTs dagar, kunde folkupplysning bestå av en filmsnutt om fördelarna av att använda reflex som fotgängare när det är mörkt ute. Paternalistiskt? Förnumstigt? Möjligen, men inte uppmaning av inte begå självklara (eller vad som borde vara självklara) lagbrott!

(För att förekomma ev. kommentarer: Jag har numera gjort inställningar i Youtube för att inte se reklamen igen. Vi får se hur det går.)
Citera
2018-12-06, 04:26
  #16
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Mot svenskar, möjligtvis.

Jag har blivit fullständigt bombarderad av den här kampanjen på Youtube. Då en av anledningarna till att Google drar in så mycket flis är att de till skillnad från gammelmedia kan erbjuda skräddarsydd, riktad reklam, känner jag mig faktiskt en smula utpekad. "Den här annonsen baseras på Googles uppskattning av dina intressen" säger Youtube när jag klickar för att få mer information, och Google känner de flesta bättre än sina egna mödrar. De vet åtminstone att jag är en fullvuxen, grånad svensk familjefar. Men trots det, eller kanske just på grund av det, så bedömer Brottsoffermyndigheten alltså att just jag är en presumtiv våldtäktsman som behöver en lektion i vad som är rätt och fel. Det är fan ta mig förolämpande!

Det är ett tecken på ett samhälle i upplösning när staten ägnar sig åt den här typen av kampanjer. För mig ter det sig lika absurt som att annonsera mot bakrån, hustrumisshandel eller bilstöld. Förr, på Anslagstavlan i SVTs dagar, kunde folkupplysning bestå av en filmsnutt om fördelarna av att använda reflex som fotgängare när det är mörkt ute. Paternalistiskt? Förnumstigt? Möjligen, men inte uppmaning av inte begå självklara (eller vad som borde vara självklara) lagbrott!

(För att förekomma ev. kommentarer: Jag har numera gjort inställningar i Youtube för att inte se reklamen igen. Vi får se hur det går.)

Det går inte. Provat att trycka "jag vill inte se denna annons" Har t.om ändrat i mina inställningar att jag inte vill få skräddarsydda annonser från mitt land. Trots det så är samma annons bokstavligt talat varje reklam jag får. Ingen annan reklam alls. Aldrig varit så här jävla irriterad på en annons. Brukar inte bry mig. Men nu är det något extremt. Nåja.. Om YouTube vägrar blockera den så får man skaffa adblock då. Dem själva som tappar annonsintäkter av att göra på detta vis.. Känns som att regeringen får lite fördelar och blir finbehandlad i sina annonser till skillnad från andra annonser från olika företag, med tanke på att det är omöjligt att undvika dem.
__________________
Senast redigerad av pansarbritta 2018-12-06 kl. 04:35.
Citera
2018-12-11, 23:54
  #17
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
Det går inte. Provat att trycka "jag vill inte se denna annons" Har t.om ändrat i mina inställningar att jag inte vill få skräddarsydda annonser från mitt land. Trots det så är samma annons bokstavligt talat varje reklam jag får.

Kan bekräfta idag att det inte gick att blockera annonsen, en reklamsnutt spelades upp automatiskt innan Youtube-klippet jag skulle titta på.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback