Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-13, 20:00
  #1
Medlem
jagfunderars avatar
Hej! Köpte en begagnad iPad 3. Tänkte ha den på 24/7 för att visa aktiepriser och liknande. Problemet är att det inte går att ladda ner några appar alls, bara få. Tradingview exempelvis kräver iOS 10 och mer, samma sak med Youtube och Spotify, dvs de vanligaste apparna att ha på en padda.

Jag kan tyvärr inte returnera den, så jag får hitta på någonting.

Vad har jag för möjligheter? Finns det t.ex andra appar som gör att jag kan komma åt Youtube och Spotify? Går det att lösa detta genom att jailbreaka den, exempelvis? För det gör jag gärna, om jag då kan komma åt Apple Store appar som kräver en nyare OS version.

Tack!
Citera
2018-11-13, 20:20
  #2
Medlem
MrKleins avatar
Jag tror inte att du kan uppgradera till ett nyare iOS genom att jailbreaka. Däremot kan du definitivt jailbreaka enheten (https://silzee.com <-- Öppna från paddan för att pwna enheten direkt från Safari) och så kanske du kan låsa upp möjligheten att köra apparna?

För aktier så rekommenderar jag annars Avanza i Safari och för kryptovalutor rekommenderar jag Binance/Yobit i Safari.
Citera
2018-11-13, 20:29
  #3
Medlem
jagfunderars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKlein
Jag tror inte att du kan uppgradera till ett nyare iOS genom att jailbreaka. Däremot kan du definitivt jailbreaka enheten (https://silzee.com <-- Öppna från paddan för att pwna enheten direkt från Safari) och så kanske du kan låsa upp möjligheten att köra apparna?

För aktier så rekommenderar jag annars Avanza i Safari och för kryptovalutor rekommenderar jag Binance/Yobit i Safari.
Fanns en hel del att välja mellan, jag har 9.3.5. Vilken rekommenderar du?

För kryptovalutor använder jag Tradingview.com genom Safari för tillfället. Det fungerar helt OK.

Det är mest Netflix, Youtube och Spotify som jag vill kunna ha på paddan.
Fungerar det genom att jailbreaka tror du? Om ja, vilken jailbreak för jag välja?
Citera
2018-11-13, 20:36
  #4
Medlem
MrKleins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagfunderar
Fanns en hel del att välja mellan, jag har 9.3.5. Vilken rekommenderar du?

För kryptovalutor använder jag Tradingview.com genom Safari för tillfället. Det fungerar helt OK.

Det är mest Netflix, Youtube och Spotify som jag vill kunna ha på paddan.
Fungerar det genom att jailbreaka tror du? Om ja, vilken jailbreak för jag välja?
Läste för snabbt, trodde att det var iOS 10 du hade

Jag har inte haft Apple-produkter på flera år så jag kan inte hjälpa dig. Efter en google-sökning så kan vi nog säkerställa att paddan inte är kompatibel med iOS10, så jailbreak är nog enda möjligheten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback