• 1
  • 2
2018-11-13, 12:28
Medlem
Hej, jag har det senaste året kommit till att störa mig mer och mer på denna inkvoterade kvinna i nyhetsmorgon. Hon är så djävulskt inkvoterad. Ett av kraven för att få arbeta inom TV produktioner som behandlar vardagliga händelser är att man passa i rutan, dvs vara snygg. Men denne Soraya är inte det. Inte någonstans. Efter en snabbgoogling så ser jag att hon inte tycker att hon är inkvoterad på grund av sitt ursprung. Det är precis vad hon är. Redaktionen såg en utländsk kvinna med potential men hon faller ju på sitt egna utseende. Det är ju där hon är inkvoterad. Alltså. Hon är ju fruktansvärt ful men samtidigt utlänning och då går det hem.

https://www.tv4.se/n%C3%A4tstark/art...a38f340f0000c2

diskutera: Varför är Sverige fullt av massa Beta hanar som går patriarkala krafter till mötes hela jävla tiden?
Hade Soraya fått arbeta med primetime nyheter på CNN? NEJ
Hade Soraya fått arbeta med primetime nyheter på BBC? NEJ
Hade Soraya fått arbeta med primetime nyheter på ABC News? NEJ
Hade Soraya fått arbeta med primetime nyheter på Fox News? NEJ

För där är chefer ordentliga och tar inte in folk pga att tillmötesgå nått jävla mainstreamjippo att alla människors lika värdegrund bajs dra åt helvete jävla kuk samhälle iv lever i.
Citera
2018-11-13, 12:31
Medlem
OldMKenseys avatar
Ful är hon väl inte. Dock väldigt bred.

Tycker inte hon verkar inkvoterad. Däremot är SVT mästare på detta så där är det bra att vara neger.
Citera
2018-11-13, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OldMKensey

Tycker inte hon verkar inkvoterad. Däremot är SVT mästare på detta så där är det bra att vara neger.
s
Jag klankar sällan ner på någons utseende det vinner jag inget på men kom för fan inte och säg att hon är vacker, hon är faktiskt ful https://f.cdn-expressen.se/images/73...6x9/314@60.jpg
Citera
2018-11-13, 12:50
Avstängd
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistfullofmetal
s
Jag klankar sällan ner på någons utseende det vinner jag inget på men kom för fan inte och säg att hon är vacker, hon är faktiskt ful https://f.cdn-expressen.se/images/73...6x9/314@60.jpg
Innan hon fick barn så såg hon hyfsat bra ut men nu så kanske hon skulle ta ett skrivbordsjobb istället.
Citera
2018-11-13, 12:52
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldMKensey

Hon blir fetare och fetare för varje vecka som går.. Inte mycket i huvudet heller och verkligen inte snygg.
Någonstans mellan ful och alldaglig för sin etnicitet snarare. Fetman gör det inte direkt bättre. Hon behöver

bli av med 30+ kilo för att se lite bättre ut.
Citera
2018-11-13, 13:02
Medlem
Behöver man poängtera att man inte är inkvoterad är man sannolikt det. Vi får nog komma på ett nytt begrepp här, typ: "initial-kvoterad" eftersom det är mer regel än undantag på svt/tv4 att man faktiskt blir inkvoterad.

Sen kan det ju med tiden visa sig att det inte stämmer (att man gör ett minst lika bra jobb som någon som inte behöver sitt kön/ursprung för att bli anställd) men initialt är dom allra flesta kvinnor/invandrare inkvoterade idag.
Citera
2018-11-13, 13:36
Medlem
Svea.Folks avatar
Vem fan tittar på TV4-Nyheterna? Är du betahane eller?

Men hon ser verkligen ut som att de tog in henne för att det var den första bäste invandrarkvinnan med någorlunda kompetens de kunde hitta. Jösses, står att kvinnan är 36 år på Wiki. Hon kunde lika gärna vara 50.
Citera
2018-11-13, 13:39
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Hej, jag har det senaste året kommit till att störa mig mer och mer på denna inkvoterade kvinna i nyhetsmorgon. Hon är så djävulskt inkvoterad. Ett av kraven för att få arbeta inom TV produktioner som behandlar vardagliga händelser är att man passa i rutan, dvs vara snygg. Men denne Soraya är inte det. Inte någonstans. Efter en snabbgoogling så ser jag att hon inte tycker att hon är inkvoterad på grund av sitt ursprung. Det är precis vad hon är. Redaktionen såg en utländsk kvinna med potential men hon faller ju på sitt egna utseende. Det är ju där hon är inkvoterad. Alltså. Hon är ju fruktansvärt ful men samtidigt utlänning och då går det hem.

diskutera: Varför är Sverige fullt av massa Beta hanar som går patriarkala krafter till mötes hela jävla tiden?

För där är chefer ordentliga och tar inte in folk pga att tillmötesgå nått jävla mainstreamjippo att alla människors lika värdegrund bajs dra åt helvete jävla kuk samhälle iv lever i.

? Jag fattar inte. varför glor du, eller de som ogillar, på detta program då? Det finns ju 100 andra alternativ, gillar ni att reta upp er?
Citera
2018-11-13, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
Vem fan tittar på TV4-Nyheterna? Är du betahane eller?

Men hon ser verkligen ut som att de tog in henne för att det var den första bäste invandrarkvinnan med någorlunda kompetens de kunde hitta. Jösses, står att kvinnan är 36 år på Wiki. Hon kunde lika gärna vara 50.
det jag menar
Citera
2018-11-13, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
? Jag fattar inte. varför glor du, eller de som ogillar, på detta program då? Det finns ju 100 andra alternativ, gillar ni att reta upp er?
Var ska man titta om man vill undvika pk?
Citera
2018-11-13, 14:22
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrykontro
Var ska man titta om man vill undvika pk?

SVT är ju relativt opartiska , morgon-tv vet jag inget om, tittar aldrig just på den dyngan.

Sen har vi ju BBC CNN Fox Sky, saknar man språkkunskap finns där ju mängder med svenska alternativ på nätet.
Citera
2018-11-13, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe

Passa i rutan, lika med att vara snygg! Viktigare är väl att man talar tydligt och har en bra diktion, och det har hon.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in