2018-11-12, 15:54
Medlem
Kontextuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacefun
det handlar ju att fråga rätt ut men ändå linda in det lite oskyldigt , att fråga om någon är singel gör man väl inte den första mening man gör , men ändå är det en rätt enkelt sak att ta reda på .

är man inte för på utan bara allmänt trevligt när tillfälle ges , så ses man inte för ett creep
att stalka är inte ok
de flesta kvinnor är rätt lätta att få kontakt med i vardagen
Har du någon eller några bra inledare att bjussa på?
Citera
2018-11-12, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontextus
Ibland har jag sett makalöst fina tjejer i kassan på Willys eller på en krog och får en obetvinglig lust att gå fram och fråga om hon är singel. Men det skulle liksom kännas malplacerat att ställa en sådan fråga till någon som är i tjänst? Har ni gjort något liknande och hur blev responsen i så fall?

En följdfråga gäller tjejer man är på väg att passera på trottoaren. Är man pinsam om man tar kontakt med en helt främmande tjej i vanlig gatumiljö och säger något i stil med; "Ursäkta, jag heter Kalle och undrar om du är singel?" Om ni tycker att det är en dålig approach så får ni gärna tipsa om en bättre inledare. Jag ångrar mig nästan alltid i efterhand för att jag inte tog tillfället i akt.

Jag har frågat om en croupier ville ha en dejt en gång. Hon kunde liksom inte komma undan från där hon stod och jobbade. Blev inte bra. Kände mig klumpig efteråt. Men "Ursäkta, jag heter Kalle. Vill du ta en fika med mig nån dag? är väl ok.

Tjejer gillar komplimanger. Helst ska komplimangen inte gälla hennes utseende direkt första gången, utan nåt neutralt, typ snygg väska, frisyr eller nåt. Hon vet att du i själva verket ger henne, som tjej, en komplimang. Du fixar det! Var mjuk, glad och naturlig. Samt naturligtvis intresserad av henne. Försök att inte överrumpla. Blir det en liten pratstund så lyssna uppmärksamt, ställ frågor. Låt samtalet handla till 80 % om henne. Go for it!
Citera
2018-11-12, 16:21
Medlem
Kontextuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volta1745
Jag har frågat om en croupier ville ha en dejt en gång. Hon kunde liksom inte komma undan från där hon stod och jobbade. Blev inte bra. Kände mig klumpig efteråt. Men "Ursäkta, jag heter Kalle. Vill du ta en fika med mig nån dag? är väl ok.

Tjejer gillar komplimanger. Helst ska komplimangen inte gälla hennes utseende direkt första gången, utan nåt neutralt, typ snygg väska, frisyr eller nåt. Hon vet att du i själva verket ger henne, som tjej, en komplimang. Du fixar det! Var mjuk, glad och naturlig. Samt naturligtvis intresserad av henne. Försök att inte överrumpla. Blir det en liten pratstund så lyssna uppmärksamt, ställ frågor. Låt samtalet handla till 80 % om henne. Go for it!
Ja man bör nog inte ge en utseenderelaterad komplimang till en servitris eller kassörska som man ofta möter när man är ute och tar en öl eller handlar i affären. Då skulle hon ju anta att man förmodligen brukar betrakta henne från håll vilket skulle kunna kännas lite jobbigt. Men det här är väl ett typiskt svenskt sätt att resonera för i det här landet får man ju inte vara rak och direkt till tjejer. Jag har fått svåra hämningar av alla sociala koder.
Citera
2018-11-12, 16:28
Medlem
Varför skulle du fråga en främmande människa om den är singel? Du känner inte människan, du vet bara hur den ser ut, och baserat på det är du intresserad av ett förhållande. Hör du inte själv hur ytligt och desperat det låter?

Vill du inte skämma ut dig själv så gör det inte. Och skulle du nu göra det ändå så kan du ju räkna med att du inte är den första som frågat och att tjejen förmodligen är ganska less på att bli sedd på som något objekt.
Citera
2018-11-12, 16:47
Medlem
Gordon99s avatar
Det verkar som TS lider av extremt dåligt självförtroende och därför måste fråga om råd här på Flashback för att lära sig ragga på svenska tjejer?
Sluta upp med det! Gå till en terapeut istället, har du tur kanske hen är snygg..?
Citera
2018-11-12, 16:53
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Så vad du menar är alltså att jag inte bör ta kontakt ihuvudtaget för att jag inte redan har pratat med henne tidigare?

Nej, jag menar att det är bättre att du börjar med ett oskyldigt småprat för att stämma av hur hon reagerar istället för att inleda kontakten med att fråga om hon är singel.
Citera
2018-11-12, 17:15
Bannlyst
Är ett ypperligt bra tecken på att någon lider av autism. Det enda som slår den här graden av autism är när en man går fram till en kvinna på ett gym som har hörlurar och ska förklara för henne hur trevlig hon verkar.
Citera
2018-11-12, 17:36
Medlem
Citat:
Varför ska jag inte det då?
Därför att de med största sannolikhet inte vill lägga någon energi på dig.
Citera
2018-11-12, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon99
Det verkar som TS lider av extremt dåligt självförtroende och därför måste fråga om råd här på Flashback för att lära sig ragga på svenska tjejer?
Sluta upp med det! Gå till en terapeut istället, har du tur kanske hen är snygg..?

Ja här på Flashback frågar vi om tips och råd. Varför skulle TS sluta upp med det?
Citera
2018-11-12, 17:46
Medlem
Man ska våga, för det visar på självförtroende.

Dock behöver man inte alltid göra det till ett allmänt spektakel. Vänta till något tillfälle, då man är mer avskild ifrån andras insyn.
Citera
2018-11-12, 18:29
Medlem
stone_sleepers avatar
Man går bara inte fram till någon och inleder med "hej, är du singel".
Citera
2018-11-12, 18:31
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Man går bara inte fram till någon och inleder med "hej, är du singel".

Särskilt inte någon som är tvingad att besvara vänligt och inte kan gå därifrån eftersom det är någon i ett serviceyrke och du är kund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in