Citat:
Ursprungligen postat av
Kontextus
Ibland har jag sett makalöst fina tjejer i kassan på Willys eller på en krog och får en obetvinglig lust att gå fram och fråga om hon är singel. Men det skulle liksom kännas malplacerat att ställa en sådan fråga till någon som är i tjänst? Har ni gjort något liknande och hur blev responsen i så fall?
En följdfråga gäller tjejer man är på väg att passera på trottoaren. Är man pinsam om man tar kontakt med en helt främmande tjej i vanlig gatumiljö och säger något i stil med; "Ursäkta, jag heter Kalle och undrar om du är singel?" Om ni tycker att det är en dålig approach så får ni gärna tipsa om en bättre inledare. Jag ångrar mig nästan alltid i efterhand för att jag inte tog tillfället i akt.
Jag har frågat om en croupier ville ha en dejt en gång. Hon kunde liksom inte komma undan från där hon stod och jobbade. Blev inte bra. Kände mig klumpig efteråt. Men "Ursäkta, jag heter Kalle. Vill du ta en fika med mig nån dag? är väl ok.
Tjejer gillar komplimanger. Helst ska komplimangen inte gälla hennes utseende direkt första gången, utan nåt neutralt, typ snygg väska, frisyr eller nåt. Hon vet att du i själva verket ger henne, som tjej, en komplimang. Du fixar det! Var mjuk, glad och naturlig. Samt naturligtvis intresserad av henne. Försök att inte överrumpla. Blir det en liten pratstund så lyssna uppmärksamt, ställ frågor. Låt samtalet handla till 80 % om henne. Go for it!