• 1
  • 2
2018-11-12, 12:53
Medlem
Kontextuss avatar
Ibland har jag sett makalöst fina tjejer i kassan på Willys eller på en krog och får en obetvinglig lust att gå fram och fråga om hon är singel. Men det skulle liksom kännas malplacerat att ställa en sådan fråga till någon som är i tjänst? Har ni gjort något liknande och hur blev responsen i så fall?

En följdfråga gäller tjejer man är på väg att passera på trottoaren. Är man pinsam om man tar kontakt med en helt främmande tjej i vanlig gatumiljö och säger något i stil med; "Ursäkta, jag heter Kalle och undrar om du är singel?" Om ni tycker att det är en dålig approach så får ni gärna tipsa om en bättre inledare. Jag ångrar mig nästan alltid i efterhand för att jag inte tog tillfället i akt.
Citera
2018-11-12, 12:56
Medlem
Gör inte sådär. Det är störande för dem. Tänk dig in i deras sits, hur skulle du gilla om dussintals kåta ointressanta killar visade att de ville knulla dig varje dag, dag ut och dag in? År ut och år in?

De som jobbar måste befinna sig på sin arbetsplats. De kan inte undvika folk. Då bör man visa hänsyn och låta dem kunna göra sitt jobb. Är de söta så njut av utsikten just då, njut av den härliga kundupplevelsen, som alla får inte bara du.

Du ska istället fråga tjejer något vardagligt, tex vad klockan är, om vägen hit eller dit, och då hålla utkik efter särskilda signaler på intresse. Får du sådana, först då kan du börja stöta på dem, förslagsvis mjukt genom att ge henne ditt telnr ifall hon vill prata mer (sällan de vill det).
Senast redigerad av Odiskadmugg 2018-11-12 kl. 13:02.
Citera
2018-11-12, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kontextus
Ibland har jag sett makalöst fina tjejer i kassan på Willys eller på en krog och får en obetvinglig lust att gå fram och fråga om hon är singel. Men det skulle liksom kännas malplacerat att ställa en sådan fråga till någon som är i tjänst? Har ni gjort något liknande och hur blev responsen i så fall?

En följdfråga gäller tjejer man är på väg att passera på trottoaren. Är man pinsam om man tar kontakt med en helt främmande tjej i vanlig gatumiljö och säger något i stil med; "Ursäkta, jag heter Kalle och undrar om du är singel?" Om ni tycker att det är en dålig approach så får ni gärna tipsa om en bättre inledare. Jag ångrar mig nästan alltid i efterhand för att jag inte tog tillfället i akt.

Hej nej du gör helt rätt att stanna den du tycker ser fin ut och tala med en stund, men matbutiker så tror jag inte att det passar pga cringe men visst om ni klickar snabbt fräfa henne när hon slutar. Men va beredd på cringe och creapy.

tack för att du läste
Citera
2018-11-12, 13:01
Medlem
Jag är kvinna och önskar att fler svenska män vågade ta kontakt i vanliga miljöer. Men du borde nog fundera lite på vad du ska säga och hur du kollar av situationen innan. Tror nog andra killar kan hjälpa dig bättre med det, men lyssna inte på dom negativa gnällspikarna som ofta dyker upp i såna här trådar.
Citera
2018-11-12, 13:01
Bannlyst
Vet du vad jag hade gjort istället för att fråga rakt ut?
Jag hade frågat om vägen till något jag vet att hon vet, och sen hade jag slängt in ett litet passande skämt och tolkat situationen, hur hon tittar på mig, positiv inställning eller verkar ha bråttom och ointresserad. Om hon är intresserad så kommer hon le och skratta.

Då kan du låtsas vara ny i kvarteret eller staden och fråga om hon har lust att ta en kaffe, om du får ett nej så är hon antingen inte intresserad eller så har hon en pojkvän.

Tips, var självsäker och glad!

Lycka till!!!
Citera
2018-11-12, 13:02
Medlem
swebarbs avatar
mycket creepy enligt mig att ragga på nån i jobbet, gör det fan inte det känns inte okej att göra.. fan man vågar ju inte ens göra det ute på stan eller i parken om man skulle se en liten fin oskyldig tjej sitta för sig själv.
Citera
2018-11-12, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
fan man vågar ju inte ens göra det ute på stan eller i parken om man skulle se en liten fin oskyldig tjej sitta för sig själv.

Nä då blir dem rädda och tror man är en pedofil typ ahhaha
Citera
2018-11-12, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Jag är kvinna och önskar att fler svenska män vågade ta kontakt i vanliga miljöer. Men du borde nog fundera lite på vad du ska säga och hur du kollar av situationen innan. Tror nog andra killar kan hjälpa dig bättre med det, men lyssna inte på dom negativa gnällspikarna som ofta dyker upp i såna här trådar.

Ja oattraktiva kvinnor resonerar som du gör. Även många män gör det...du föddes antagligen som man...

Attraktiva människor däremot gillar inte att hamna i knepiga situationer med kåta män. Har en snygg killkompis, inte ens han gillar det för situationen med kåta kvinnor som dyker upp överallt och pratar om skit bara för att få hans uppmärksamhet dränerar honom.
Citera
2018-11-12, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
mycket creepy enligt mig att ragga på nån i jobbet, gör det fan inte det känns inte okej att göra.. fan man vågar ju inte ens göra det ute på stan eller i parken om man skulle se en liten fin oskyldig tjej sitta för sig själv.

Du ska börja stångas med en annan hane framför henne, och spana efter vem av er hon föredrar. Eller tappa din tjocka plånboken framför henne, så hon ser alla sedlarna.

Ett samhälle där män uppmuntras att stöta på alla kvinnor utan sällskap leder till hur det är i muslimska avlopp som kallas länder, att kvinnor inte vågar gå ut, att de som gör det ändå anses vara luder, och att kvinnor ska täckas för att inte få kåtbockar efter sig.
Citera
2018-11-12, 13:11
Medlem
Katzyns avatar
Låt bli att trakassera folk på jobbet.
Citera
2018-11-12, 13:15
Bannlyst
att framföra att man tycker någon är snygg , söt eller stilig kommer aldrig att gå fel
testa så får ni se , om ni nu vågar
Citera
2018-11-12, 13:18
Medlem
Det bästa vore om du inte raggar överhuvudtaget. Prata inte med någon tjej, och framförallt inte offentligt.
I dagens tider är allt man gör trakasserier, så låt dom komma till dig i stället.
Dags för fruntimmren att anstränga sig lite. Speciellt nu när allt fler män inte vågar riskera att prata med tanke på hur sjukt samhället är idag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in