2006-05-19, 09:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Lars Danielsson har enligt egen utsago alltså;

1/ Befunnit sig i hemmet
2/ Varit på jobbet
3/ Talat med Dahlgren per telefon

Vem vet, alla punkter kanske är hyfsat sanningsenliga, förutom det där med telefonsamtalen, det förnekas ju kategoriskt av Dahlgren. Han hade väl tom begärt ut samtalslistor som verifierade att de inte talats vid?

Har Danielsson numera en minnesbild av att han kanske var på jobbet eller är han helt säker på att han var på regeringskansliet?

Att han befann sig i hemmet på morgonkulan är säkert också sant.

Som redan påpekats slänger Danielsson ur sig halvsanningar och formulerar sig på ett sätt som medför att han har möjlighet att slingra sig i framtiden.Han har dock gjort det med framgång till dags dato..

Danielsson kämpar för sitt liv, kommer det fram att han idkade älskog med Eduards är hans karriär och flygresor med "Air Force One" över för alltid.

Så var är loggarna som tlar för att Lars Danielssons nu säger sanningen?

Någon slags bevis borde väl en så högt uppsatt man kunna ta fram.

Nej, Marita Varulv har lyckats bra med sin kampanj det märks inte minst här.

Citera
2006-05-19, 09:30
Bannlyst
Jag tror detta är en dimridå.
Jag tror sanningen är föjande :
Danielsson ringde Göran Persson som inte tyckte det var så farligt. Det var ju bara "2" döda och han kunde ta det lugnt.
Detta får inte komma fram därför skyddar Göran Persson Danielsson.
För skulle det komma fram att Göran Persson blivit informerad tidigare så skulle skulden hamna på GP och det är inte bra inför valet.
Vore jag Helen skulle jag gärna bli Danielssons älskarinna. tänk att resa och käka lyxmiddagar. Det är lite bättre än den mcdonalds hamburgare som man annars får av en kille idag efter en biofilm. Och som sagt man kan faktiskt ha sex med lampan släckt....hihi
Citera
2006-05-19, 09:38
Moderator
Strix m/94s avatar
Platsen blir kanske vakant snart...

Citat:
Ursprungligen postat av smurfafrodite
Det är lite bättre än den mcdonalds hamburgare som man annars får av en kille idag efter en biofilm. Och som sagt man kan faktiskt ha sex med lampan släckt....hihi

...så skicka in en intresseanmälan. Glöm inte att kräva släck lampa.
I övrigt kan Du mycket väl ha rätt. Eller vet Du?
Citera
2006-05-19, 09:48
Bannlyst
Vet vad? Jag vet att danielsson tycks äta bättre käk än dom killar jag träffar. Enligt notorna ialla fall som har publicerats i kvällspressen. Men jag tror inte platsen är ledig. Tror inte helen lämnar ifrån sig en "plats" som hon inte har enligt henne själv.
Känns lite Bill Clinton aktigt.
"Jag har inte legat med den kvinnan" var det inte Clinton som svor under ed på det. Tills monica kom viftande med en klänning med hans sperma på. Om vi har tur så kanske vi får se något liknande. Kanske Danielsson svär under ed på att han inte haft sex med "denna kvinna" och sedan... ja resten vet vi när det gäller Clinton iaf. haha.
Själv tror jag att jag håller mig till killar som bjuder på en sl remsa och hamburgare på mcdonalds.
Citera
2006-05-19, 10:19
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfafrodite
Jag tror detta är en dimridå.
Jag tror sanningen är föjande :
Danielsson ringde Göran Persson som inte tyckte det var så farligt. Det var ju bara "2" döda och han kunde ta det lugnt.
Detta får inte komma fram därför skyddar Göran Persson Danielsson.
För skulle det komma fram att Göran Persson blivit informerad tidigare så skulle skulden hamna på GP och det är inte bra inför valet.

Skulle kunna ha varit en intressant teori om det inte hade varit för så att regeringen redan har erkänt allt det där. De har redan redogjort för KU att de inte insett omfattningen och att de reagerade för sent. Så det tror jag faktiskt inte.

Citat:
Och som sagt man kan faktiskt ha sex med lampan släckt....hihi

Citera
2006-05-19, 10:21
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juan Muriente
Regeringskansliets gallringsföreskrifter?? Vad är detta för något som du hittat nu?

Vad är en gallringsföreskrift? Var vänlig och visa EXAKT var det framgår att regeringen har rätt att manipulera dokument som annars skall lagras som offentlighandlig.

Och att folk kan gå in och ut utan att de på något sätt skriv in i någon logg verkar ju mer än sjuk. Med en statsminister och en utrikesminister mördade så borde vi lärt oss något.
Regeringskansliet har med anledning av en skrivelse från KU daterad den 23 mars 2006 upprättat en promemoria i vilken man besvarar frågan om huruvida loggar för e-postmeddelanden finns kvar. I svaret meddelas bl a

”För samtliga loggar gäller, enligt Regeringskansliets gallringsföreskrifter, att de skall gallras när de inte behövs för verksamheten. I enlighet med dessa rutiner har loggarna gallrats för 2004 och för stor del av 2005.”

Betänkande 2005:06 KU8 – Regeringskansliets svar (s. 415):
http://www.riksdagen.se/Webbnav/inde...dok_id=GT01KU8

Övrigt:

http://lagen.nu/1990:782
http://lagen.nu/1991:446
http://lagen.nu/1992:157

http://www.terms.ks.se/beg119.htm
http://lagen.nu/1980:100

"Med en statsminister och en utrikesminister mördade så borde vi lärt oss något." - Ja, och bl a därför måste vissa handlingar sekretessbeläggas.
Citera
2006-05-19, 10:23
Bannlyst
Men okej, vad är det han döljer då? Vad är det som är så hemskt så att han måste köra massa halvlögner och tappa minnet hela tiden? Något stort måste det ju vara helt klart. Och det måste involvera många människor eftersom GP och Ulvskog och CO skyddar honom hela tiden.
Visst kan man skoja och skämta om Danielsson otrohet men sak samma, han får väl ha sex med vem han vill men vad är det han döljer egentligen, för inte sjutton kan det handla om att det är rikets säkerhet det beror på eftersom man inte kan lämna ut inpasseringslistorna. Dom kanske visar att ingen jobbade där i jul eller?
Citera
2006-05-19, 10:31
Medlem
letsdoits avatar
Redovisningsproblem

"...befann sig Danielsson tidvis i Rosenbad den 26 december 2004, vilket är i enlighet med hur statssekreteraren normalt arbetar under helger. Andra i jourorganisationen befann sig inte i Regeringskansliets lokaler den 26 december 2004. Den som ingår i jourorganisationen i Statsrådsberedningen skall om behov uppstår kunna inställa sig i Regeringskansliet med kort varsel. /…/ Det finns inga uppgifter om exakta inpasseringstider att redovisa. En av säkerhetsorganisationen känd person kan passera in och ut i Regeringskansliets lokaler utan att det dokumenteras." (PM 060206 från Regeringskansliet som svar på fråga från KU).
Citera
2006-05-19, 10:35
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ka kui
Har det undgått dig att hela debatten har handlat om GPs toppstyrda ledarstil där ingen vågar ta personligt ansvar och visa handlingskraft utan hans godkännande?

Ett dåligt argument - om man inte vill ha en blek ledargestalt och en statsminister som vänder kappan efter vinden.
Citera
2006-05-19, 10:49
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ett dåligt argument - om man inte vill ha en blek ledargestalt och en statsminister som vänder kappan efter vinden.

Det ska föreställa en demokrati , inte en diktatur.
En ledar kultur där folk inte vågar ta initiativ och ge kritik uppåt blir ineffektiv och handlingsförlamad.

Ta tex händelsen när en snubbe flög ett cessna och landa på röda torget under soviet tiden.
Citera
2006-05-19, 10:52
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

"Med en statsminister och en utrikesminister mördade så borde vi lärt oss något." - Ja, och bl a därför måste vissa handlingar sekretessbeläggas.

Och det ligger ju garanterat i rikets säkerhet att få fram sanningen om han var på jobbet eller inte
Citera
2006-05-19, 10:54
Medlem
whogivesafucks avatar
Var föresten inte hennes ursäkt äckligt likt den som en viss B Clinton hasplade ur sig??

Och alla i hela Sverige måste ju känna lukten som smyger fram. Luktar mer än en död hund begraven.
Men det är ju på detta sätt som (S)verige skall styras. Mygel och maktmissbruk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in