2006-05-18, 08:17
Medlem
ajerikssons avatar
För långsam...xavi8222 hann före...

Intressant dock att Inger Arenander fokuserar på ansvarsfrågan i sin sista paragraf.

Om Danielsson inte kan bevisa att och hur han försäkrat sig om att UD, som hade ansvaret, verkligen var igång, faller en större del av ansvaret på honom själv och närmar sig därmed statsministern.
Citera
2006-05-18, 08:18
Medlem
swecows avatar
http://www.expressen.se/ego/c_r_lo/e...y.jsp?a=588412

så var Marita Varulv tvungen att lägga sig i,
vore det inte bättre att hon städade inom sitt egen parti innan hon börjar kritisera andra?
Vad mer än en dementi från LD och HE är det som säger att "ryktet" inte är sant?
Har hon bevisat att var utomlands den 26:e? Nej
Har han fått en klarare minnesbild av vad han gjorde den 26:e? Nej

Nej detta är sossemygel på högnivå,
och som om inte det vore nog så läser man i tidningen att både kommunisterna och trädknullarna kräver ministerposter efter ev. valseger i höst,
När ska dårskaperna ta slut i detta land??
Citera
2006-05-18, 08:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Waldo.Lydecker
Eller så är "Monarkisten" någon helt annan, och Nylander och Ingerö antingen läste detta på fb eller fick tips om det, för att sedan sprida det vidare av politiska skäl.

Tvivlar på att Monarkisten är någon folkpartist eller ens någon politiker.

För mig förefaller han vara UD eller liknade och språket han använt i både inlägg och i PM till mig är inte alls samma som det som Nylander och Ingerö använder på sina bloggar.

Monarkisten verkar dessutom var en mycket äldre person utan särskild stor kunskap om internet och datasäkerhet.

Jag är rätt saker på att ryktet om LD och HE spreds utav personer nära kungen som "hämnd" för bland annat Bruneiaffären samt det faktum att Göran Persson vägrade informera kungen om tsunamin.

Jag har fått flera PM som bekräftar att detta stämmer med verkligheten och ävet datumet då "Monarkisten" skapades stämmer in i detta scenario.

Varför skulle folkpartiet sprida ett sådant här rykte??

Nej detta är S fina proppagnadamaskin som nu äntligen startat upp sina lojala lakejer inom media.

Marita Ulvskog: Leijonborg måste lägga alla kort på bordet

http://www.expressen.se/expressen/js...y.jsp?a=588412

Att Expressen ens tar in skiten.

Taktiken från S är nu, ATTACK och allt ljus bort från Göran Persson som måste skyddas till varje pris!

Dessutom som fanns ryktet FÖRST på flashback!!!.
Citera
2006-05-18, 08:36
Medlem
Waldo.Lydeckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juan Muriente

Nej detta är S fina proppagnadamaskin som nu äntligen startat upp sina lojala lakejer inom media.

I så fall är det hela havet stormar i mediavärlden.

Sossenära Aftonbladet driver drevet hårdast av alla, medan liberala Expressen riktar in sig på skjuta ner folkpartinära bloggar. Jag får inte ihop det.
Citera
2006-05-18, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swecow
Vad mer än en dementi från LD och HE är det som säger att "ryktet" inte är sant?
Har hon bevisat att var utomlands den 26:e? Nej
Har han fått en klarare minnesbild av vad han gjorde den 26:e? Nej

En dementi är ju inget värt utan bevis. Clinton dementerade sina förehavanden i Ovala rummet också.

Kom ihåg at LD också vägrade redovisa för vem som var med på "arbetsmiddagarna" då det dracks champagne och åts för många tusenlappar. Vem skyddar han och varför?

Ändå så har det hela tiden verkat som att sex är för futtigt för att motivera en sådan stor mörkläggning. Men vad skulle det i så fall kunna vara? Rimliga förslag?...
Citera
2006-05-18, 08:39
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waldo.Lydecker
I så fall är det hela havet stormar i mediavärlden.

Sossenära Aftonbladet driver drevet hårdast av alla, medan liberala Expressen riktar in sig på skjuta ner folkpartinära bloggar. Jag får inte ihop det.

Nej, det får inte jag heller, allt verkar ju helskumt
Citera
2006-05-18, 08:45
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Nej, det får inte jag heller, allt verkar helskumt
Någon slags prestiege redaktioner emellan?
Personligen tror jag det är sossehatare på AB (jo det finns sådana där också) som passar på att släppa ut lite ånga, och en reaktion kom från en sosse på Expressen, man ska komma ihåg att det är valår i år och att många journalister egentligen vill vara/har varit/är politiker och använder sin yrkesroll för att kanalisera politiska åsikter och propaganda.

Jag noterar att Aftonbladet inte nämnt HE:s indirekta erkännande av åtminstone ryktets existens, vilket ju är mycket nära att erkänna att de har ett förhållande.
Prestige här också? AB tjurar för att inte de fick vara först och är extra sura att dom inte slåppte bomben själva utan fegade?

Frågan blir dock, vem fattade det taktiska beslutet att dementera ryktet, och på så vis ge det nytt liv, vad var planen?
Citera
2006-05-18, 08:55
Medlem
Joe Bucks avatar
resan till Turkiet..

Enligt TT åkte Eduards till Turkiet på eftermiddagen på annandagen.

"Hon hade ingen kontakt med Danielsson under annandagen och träffade honom över huvud taget inte. På eftermiddagen reste hon till Turkiet."
Citera
2006-05-18, 09:06
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Buck
Enligt TT åkte Eduards till Turkiet på eftermiddagen på annandagen.

"Hon hade ingen kontakt med Danielsson under annandagen och träffade honom över huvud taget inte. På eftermiddagen reste hon till Turkiet."

Svt säger nu på morgonen att hon vill ha slut på all ryktesspridning om att hon är LD's älskarinna. Tv4 säger dock inget om det öht.
Citera
2006-05-18, 09:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
Frågan blir dock, vem fattade det taktiska beslutet att dementera ryktet, och på så vis ge det nytt liv, vad var planen?

Detta är ju väl regisserat utav Marita Ulvskog det lyser ju klart fram.

SVT och SR tar direkt in dementierna men det har f*n inte tagit in ryktet innan. Makten till statsstyrd media har jag inte sett bevis på länge.

Vi lever i en skendemokrati där gränsen med socialdemokratiska partiet och staten är helt utraderad.

Och jag som röstat på S lokalt....
Citera
2006-05-18, 09:17
Medlem
Nulles avatar
En intressant konspirationsteori ni kommer med, alltså att LD ljuger för att skydda GP. Kanske sossarna själva pytsade ut antydningar om en sexuell relation mellan LD och HE för att dra bort uppmärksamheten från de riktigt farliga hemligheterna.

Nej, det luktar skunk lång väg om Helen Eduards (ja, inte bokstavligen förstås). Den här dementin ger jag inte mycket för, i synnerhet inte med tanke på att hon faktiskt var i Sverige på annandagen och inte åkte till Turkiet förrän på eftermiddagen.

Man kan för övrigt notera Eduards' Anna Sjödin-retorik:
Citat:
"Jag tycker att det känns kränkande, det är olustigt för mig personligen, för min familj och för mina vänner. Jag tycker också, utifrån perspektivet att vara en kvinna på en mellanchefsnivå och bli omtalad på det här sättet, [att det] känns kränkande inte bara för mig utan för kvinnor i största allmänhet att jag skulle befinna mig på min nuvarande post av andra skäl än mina professionella meriter."
Exakt vad är det som är "kränkande för kvinnor i största allmänhet"? Kanske inte riktigt rätt läge att börja prata feminism? Och det är väl egentligen ingen som har anklagat henne för att vara en h*** som gått sängvägen till departementsrådsposten? Själv har jag hela tiden utgått från att hennes känslor för den stilige och världsvane Lars Danielsson är äkta och varma.
Citera
2006-05-18, 09:34
Medlem
Waldo.Lydeckers avatar
En fråga man kan ställa sig är ju:

Eftersom ryktet har varit i svang sedan februari, och det kan ju heller inte ha varit en hemlighet för sossarna att det har funnits rykten, så varför går man igång med dementimaskinen först nu? Hade man velat få stopp på ryktesspridningen och spekulationen kunde man ju ha dementerat det redan då, alternativt lagt lagt korten på bordet och varit så öppen som man bara kunde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in