En intressant konspirationsteori ni kommer med, alltså att LD ljuger för att skydda GP. Kanske sossarna själva pytsade ut antydningar om en sexuell relation mellan LD och HE för att dra bort uppmärksamheten från de riktigt farliga hemligheterna.
Nej, det luktar skunk lång väg om Helen Eduards (ja, inte bokstavligen förstås). Den här dementin ger jag inte mycket för, i synnerhet inte med tanke på att hon faktiskt var i Sverige på annandagen och inte åkte till Turkiet förrän på eftermiddagen.
Man kan för övrigt notera Eduards' Anna Sjödin-retorik:
Citat:
"Jag tycker att det känns kränkande, det är olustigt för mig personligen, för min familj och för mina vänner. Jag tycker också, utifrån perspektivet att vara en kvinna på en mellanchefsnivå och bli omtalad på det här sättet, [att det] känns kränkande inte bara för mig utan för kvinnor i största allmänhet att jag skulle befinna mig på min nuvarande post av andra skäl än mina professionella meriter."
Exakt vad är det som är "kränkande för kvinnor i största allmänhet"? Kanske inte riktigt rätt läge att börja prata feminism? Och det är väl egentligen ingen som har anklagat henne för att vara en h*** som gått sängvägen till departementsrådsposten? Själv har jag hela tiden utgått från att hennes känslor för den stilige och världsvane Lars Danielsson är äkta och varma.