Citat:
Ursprungligen postat av D.Putter
Varför läser du då inte vad som gjordes av Scientologerna på plats efter Tsunamin, här står det mesta.
http://www.volunteerministers.org/eng/news/tsumani/050105.htm
Scientologerna var där på plats i Thailand, Sri Lanka, Indonesien med över 200pers som på frivillig basis jobbade tillsammans med politiker, läkare, kirurger andra hjälporganisationer etc, etc, och gjorde ett stort jobb. Thailändare har en oerhört stark tro i sin Buddism, vilket dom söker hjälp och styrka av. ALLA svenskar har verkligen vittnat om Thailändarnas otroliga styrka, vänlighet och villighet att hjälpa, trots att många av dom själva var drabbade av än större personliga förluster. Förringa inte deras egna styrka i sin buddistiska tro.
Nu får du ge dig. Det var citatet som kom från Vol.ministers egen hemsida tillsammans med total frånvaro av konkreta uppgifter förutom en massa handpåläggning och "mentalt" stöd som jag hittade och som gjorde mig upprörd. Ingen konkret hjälp med andra ord. Den länken du ger här går ju även den till en sida som talar om bara förhäver sig i
Citat:
There are now more than 200 VMs on location delivering Scientology Assists to survivors, relatives and anyone else in need and teaching others to also minister these assists.
och vad går nu denna Scientology Assists ut på? Jo, här kommer ju en förklaring
http://www.scientologyhandbook.org/sh6.htm.
Dessutom får du det att låta som om ni stod bakom Buddismens styrka. Vad jag är ute efter är konkreta siffror på vad Scientologin har uträttat i form av hjälparbete, inte hur man fått en chockad tant att le eller hur många foldrar som delats ut.
Då jag faktiskt länge, trots allt slingrande och svårigheter att få svar tidigare, var beredd på att försöka lyssna in på vad Scientologin gick ut på. Framför allt eftersom mycket som lagts fram har varit vettigt om än lite av sunt förnuft, så har du genom att lägga fram detta som jag endast kan se som en enda bluff ännu så länge, fått mig att bli otroligt misstänksam och avigt inställd till hela rörelsen.
Citat:
Du klankar ner hårt på Scientologernas ideella arbete på plats, en liten fråga bara. Vad var din egen insats i hjälpen vad gäller Tsunamin?
Vad det dig anbelangar så kan jag ha varit en av dem som var drabbade. Nu var jag inte det direkt utan bara indirekt, men det hade du ingen aning om och ändå drog du slutsatsen att jag inte gjort något. Jag har antagligen gjort minst lika mycket som du, om vi bortser från vad du anser att "din" organisation gjort.
Citat:
Nu var det ju inte därför Scientologerna var där för religiösa skäl i första hand, vilket du lätt hade kunnat se om du med intresse själv läst denna länk. Nånstans verkar det faktiskt inte som att du är villig att själv se och uppfatta fakta och klara bevis när det gäller Scientologin, svaren på dina frågor finns ju där framför dina ögon.
Vakna och känn doften av morgonkaffet! Att läsa en massa amerikaniserad propaganda, som inte säger någonting mer än hur dum världen är och hur god Scientologin är, är det den sanningen du menar? För att ens kunna skrapa på någon sanning i detta fallet verkar det som om man i första hand måste vara skeptisk.
Citat:
Tja varför har svenska fd statskyrkan 100-tals miljoner placerade i aktier på börsen, varför har dom en massa värdefulla reliker i bankvalv. Varför säljer inte kyrkan alla dessa reliker och får in en jävla massa miljoner som dom sen kan köpa mat för och skicka till nått fattigt land?
Dra inte in andra organisationer i detta, det är Scientologin som disskuteras. Även om jag håller med dig. Kyrkan och den traditionella religionen ligger bakom en hel del elände genom tiderna, sitter på osjäliga rikedomar, men dom är åtminstånde rakryggade nog att erkänna sina fel och brister, samt att dom kan påvisa hur dom hjälper folk i nöd.
Citat:
Varför skickar inte läkemedelsindustrin en del av sina mångmiljardvinster varje år till fattiga länder, så dom kan köpa mat?
Får Scientologikyrkan bygga en egen pool där dom kan simma?
Får dom köpa och bygga en egen tennisplan?
Får dom köpa ett eget pingisbord?
Var anser du gränsen går vad gäller deras rätt att äga?
Återigen, vad har läkemedelsindustrin med det här att göra? Visst, dom är kapitalistiska utsugare, som i första hand är ute efter att tjäna en dollar, men återigen så kan faktiskt påvisa att biverkningen av deras verksamhet (läkemedelen själva)

faktiskt i mångt och mycket är till gagn för folket. Dyrköpt, javisst, men det verkar eran hjälp vara även den.
Dessutom, jämföra en golfanläggning med en swimmingpool, kom igen....
Sorry att jag går på, men detta med hjälparbete och solidaritet ligger mig varmt om hjärtat och du har lyckats göra mig upprörd. (Ja, jag vet, om jag hade varit CLEAR, had ejag kunnat kontrollera mina känslor lika bra som du

)