Citat:
Ursprungligen postat av Ghoststrokes
Att kräva är inte det samma som att vara otrevlig. Man kan på ett snyggt sätt påpeka att det vore bra om någon tog hand om sig själv lite bättre.
Jag tror faktiskt att de flesta skulle uppleva det som en omtanke och inte bli särskilt upprörda över det. Vad är det som är så konstigt med att man kräver att andra tar hand om sig? Vissa är så jävla rädda för att påpeka saker direkt och går hellre och pratar bakom ryggen om folk istället för att aktivt påverka saken istället. En person som inte bryr sig om sin hygien kanske egentligen mår ganska dåligt.Att visa att man tycker att det är viktigt för både mig och honom är att bry sig och inget annat. Problemet är ju att vi har för många passiva åskådare som tycker en massa saker men inte vågar säga detta för risken att själva bli illa omtyckta. Vissa av dessa tycks samlas på trådar som denna där dom kan ge sig på något lämpligt offer och spy sin uppsamlade galla på den personen istället.
Att påverka andra och att värna om sig själv är att också våga vara obekväm. Kallas för att ha integritet med ett snyggt ord. Något borttappat i "Jante landet" Sverige kanske?
Jag tror faktiskt att de flesta skulle uppleva det som en omtanke och inte bli särskilt upprörda över det. Vad är det som är så konstigt med att man kräver att andra tar hand om sig? Vissa är så jävla rädda för att påpeka saker direkt och går hellre och pratar bakom ryggen om folk istället för att aktivt påverka saken istället. En person som inte bryr sig om sin hygien kanske egentligen mår ganska dåligt.Att visa att man tycker att det är viktigt för både mig och honom är att bry sig och inget annat. Problemet är ju att vi har för många passiva åskådare som tycker en massa saker men inte vågar säga detta för risken att själva bli illa omtyckta. Vissa av dessa tycks samlas på trådar som denna där dom kan ge sig på något lämpligt offer och spy sin uppsamlade galla på den personen istället.
Att påverka andra och att värna om sig själv är att också våga vara obekväm. Kallas för att ha integritet med ett snyggt ord. Något borttappat i "Jante landet" Sverige kanske?
Det är okej att påpeka det för någon, men det är en helt annan sak att _kräva_ att någon ska tvätta sig/borsta tänderna och så vidare, självklart kan det tolkas otrevligt när någon kräver dig att göra detta! Jag bryr mig inte så mycket om just den punkten dock, jag vet inte om scientologer gör det själva heller, men det är en ganska lustig punkt tycker jag
.Jag skulle föresten vilja veta hur mycket en kurs i scientologi kostar? Den första är tydligen gratis, men sedan då? Ökar det i pris per kurs och hur dyrt är det i slutet? Man har ju hört att det ska vara väldigt mycket pengar, men äntligen kan man kanske få reda på sanningen, det är kanske inte så farligt som man har hört?
Sedan skulle jag också vilja veta om man kan vara scientolog och samtidigt tro på en Gud? Vad tycker scientologer om andra religioner?
Jag har läst hela tråden, och det är mycket intressant att kunna diskutera scientologin med riktiga scientologer!