2018-11-11, 13:53
Medlem
DoyDoyys avatar
Hej allesammans!

Flyttar strax till Grekland för arbete och som en snusare blir man lite orolig angående hur man ska lösa detta med sitt snusbruk utanför Sverige.

Vad jag vet så ska det inte vara några problem angående att ta med sig för eget bruk när jag väl flyger, tänkte ta med mig mellan 5-10 stockar (om det går, vet inte om det finns någon övre gräns för eget bruk att ta med).

Min fråga är egentligen om det är möjligt att få stockar ner skickade till Grekland från Sverige utan problem? Finns det begränsningar på hur mycket i så fall som kan skickas ner per gång?

Det bästa vore om det kunde skickas ner 5 stockar per gång för min del då jag dels går igenom ca en stock i månaden samt att jag inte vill be personer i Sverige att behöva besvära sig med att skicka ner 1 stock varje månad lixom.

Någon som har insikt angående detta? Skulle uppskattas starkt!

Mvh
Citera
2018-11-11, 13:57
Medlem
Tryckkokarens avatar
Borde inte vara några större bekymmer, en snabb googling gav:

https://www.snusdirect.com/sv

Sidan ser legit ut. Huruvida det är lagligt eller ej kan jag inte svara på, men snus borde räknas som livsmedel så det ska inte vara någon fara inom EU.
Citera
2018-11-11, 14:18
Medlem
DoyDoyys avatar
Tack för hjälpen, dock det ända jag fick fram var att ingen sida kan skicka det då det är olagligt att skicka snus inom just EU iaf från företag.

Undrar ifall någon annan varit i samma situation men ändå lyckas få det skickat till sig då från privatperson i Sverige till privatperson i Grekland eller annat EU land
Citera
2018-11-11, 15:08
Medlem
LugnarNerMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Borde inte vara några större bekymmer, en snabb googling gav:

https://www.snusdirect.com/sv

Sidan ser legit ut. Huruvida det är lagligt eller ej kan jag inte svara på, men snus borde räknas som livsmedel så det ska inte vara någon fara inom EU.

"Ingen fara"... Du har missat hela karusellen att EU vill förbjuda snus? Snus är totalt förbjudet att sälja inom EU. Även att skicka mer än 2 stockar på posten (till utomlands) är olagligt.

Citat:
Ursprungligen postat av DoyDoyy
Tack för hjälpen, dock det ända jag fick fram var att ingen sida kan skicka det då det är olagligt att skicka snus inom just EU iaf från företag.

Undrar ifall någon annan varit i samma situation men ändå lyckas få det skickat till sig då från privatperson i Sverige till privatperson i Grekland eller annat EU land

Att skicka 2 stockar per gång är väl det lagligaste sättet du kan göra det på.. privatpersoner mellan såklart...
Citera
2018-11-11, 15:25
Medlem
Bor på Malta och har dels använt Snusline samt haft vänner skickat Snus till mig månadsvis. Nackdelen med Snusline är att det tagit 2 veckor, samt är dyrt.

Rekommenderar att en vän skickar med Posten hemifrån, har hittills fått 10/10 paket på 2-3 dagar. Än så länge har inte Tullen nallat (ta på trä).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in