• 1
  • 2
2006-02-16, 15:16
Medlem
Hur mycket ligger en dödlig dos på ca?
Obs tänker inte göra det.
2006-02-16, 15:38
Medlem
wootens avatar
Har ingen aning... men Den dödliga dosen är individuell... Ju mer du väger ju mer behöver du...
2006-02-16, 16:22
Medlem
Säg att man väger runt 85 kg.
2006-02-16, 17:13
Medlem
-Dr-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The wise guy
Hur mycket ligger en dödlig dos på ca?
Obs tänker inte göra det.

Det beror ju på om du har diabetes och vilken styrka det är på insulinet.
Om du sprutar i Sc eller Iv. Är det retard insulin eller vanligt.
2006-02-16, 20:58
Medlem
trooploopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Dr-
Det beror ju på om du har diabetes och vilken styrka det är på insulinet.
Om du sprutar i Sc eller Iv. Är det retard insulin eller vanligt.

om du frågar så...
Anta att personen ej har diabetes, väger 85 kilo, vanligt insulin och sprutar i bukfettet, sc. Vad är då den dödliga dosen?
2006-02-16, 21:45
Medlem
ÄlskaMigs avatar
en ampull innehåller 3 ml (säg humalog som är ett snabb verkande insulin. för att vara på den säkra sidan varför inte ta hela ampullen, dvs 300 enheter.
2009-01-14, 18:45
Medlem
SafleBouges avatar
Så alltså behövs 3 ml insulin för att en peson som väger 85 kg ska dö? Hur snabbverkande är insulinet? Kan det hettas upp och döljas i mat eller dryck? Kan man köpa insulin lätt? Är det samma insulin som diabetiker använder sig av?
2009-01-14, 19:09
Medlem
EmmaKlaras avatar
"Döljas i mat eller dryck"?

Låter skumt.

Planerar du ett mord?

Citat:
Ursprungligen postat av SafleBouge
Så alltså behövs 3 ml insulin för att en peson som väger 85 kg ska dö? Hur snabbverkande är insulinet? Kan det hettas upp och döljas i mat eller dryck? Kan man köpa insulin lätt? Är det samma insulin som diabetiker använder sig av?
2009-01-14, 19:23
Medlem
Man kan inte ta insulin oralt, så att lägga i mat kan du ju glömma. Och visst låter det ANINGEN misstänkt...
2009-01-14, 19:25
Medlem
SafleBouges avatar
Nejdå, rent hypotetiskt. Sen är det kul att veta hur man ska gå tillväga vid ett mord.

Blev inspirerad av denna tråd : https://www.flashback.org/showthread.php?t=824112

Grattis till inlägget.
2009-01-14, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SafleBouge

skulle jag inte tro.. jag höll på att tuppa av på 8 enheter har ej diabetes använde det i träningen! och jag väger 100pannor.
2009-01-14, 19:36
Medlem
SafleBouges avatar
Vad är enheter som ni snackar om?

Jag finner nöje i att planera mord när jag sitter och stånkar på toaletten. Blev tipsad i ovan nämnda tråd att mord med insulin är rätt svårt att upptäcka, därav frågan.

Måste man hitta en blodåder eller är det bara att sticka med en spruta i magen?

Hur många ml är dödligt? Hur mycket insulin tillverkas i kroppen dagligen? Är det synligt förutom ett nålstick?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in