Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-10, 10:28
  #1
Medlem
Ja någon som har lust att komma med upplevelser och erfarenheter när det gäller den "gällande" riskutbildningen 2? Hur gick det till när ni klarade den? Eventuella svårigheter eller hinder? Allt tas emot tacksamt gällande den nuvarande praktiska riskutbildningen.
Citera
2018-11-10, 10:42
  #2
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbe4311
Ja någon som har lust att komma med upplevelser och erfarenheter när det gäller den "gällande" riskutbildningen 2? Hur gick det till när ni klarade den? Eventuella svårigheter eller hinder? Allt tas emot tacksamt gällande den nuvarande praktiska riskutbildningen.

halkbana kan du inte misslycka med, den är till för att få uppleva hur det känns att få sladd i en viss hastighet. Aldrig hört att nån skulle misslyckas med den. Om du inte kör av banan och krockar med ett träd 300m bort.
Citera
2018-11-10, 11:03
  #3
Medlem
Tog körkort i våras. Vi fick höra att man fick göra om halkan (dvs inte fick godkänt) om man fjantade runt och inte tog säkerheten på allvar, samt om man inte bromsade ordentligt på raksträckorna. (Främst tvärtnit på 70-sträckan)
I min grupp var det någon som körde över dockan med vilje för ”jag trodde vi skulle få uppleva hur det kändes att köra över någon” (på fullt allvar). Han fick godkänt. Men slirar man runt med vilje får man göra om.
Citera
2018-11-10, 11:42
  #4
Medlem
MaryGoores avatar
Jag valde att "maximera vad jag betalade för" och drog på och sladdade tills instruktören sa att nu fick jag fan ge mej. Var dock aldrig något tal att det skulle göras om, eller att jag ej skulle bli godkänd.
Citera
2018-11-10, 12:19
  #5
Medlem
Så vad skulle ni säga att det krävs för baskunskaper att göra denna riskutbildning del 2?
Citera
2018-11-10, 12:34
  #6
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbe4311
Så vad skulle ni säga att det krävs för baskunskaper att göra denna riskutbildning del 2?

Att kunna köra bil skapligt bra
Citera
2018-11-10, 12:39
  #7
Medlem
poxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbe4311
Så vad skulle ni säga att det krävs för baskunskaper att göra denna riskutbildning del 2?
Jag hade en brud som fick konstant kärringstopp, som värst säkert 10 gånger i rad och började storlipa så instruktörerna fick pausa och trösta, hon klarade sig. Det är inget direkt test utan man ska bara få känna på hur vissa situationer känns.

Nu var ju detta flera år sedan men tror knappast inställningen ändrats.
Citera
2018-11-10, 22:48
  #8
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaryGoore
Jag valde att "maximera vad jag betalade för" och drog på och sladdade tills instruktören sa att nu fick jag fan ge mej. Var dock aldrig något tal att det skulle göras om, eller att jag ej skulle bli godkänd.

Jag tänkte samma sak. Jag fick dela bil med en annan kille. Vi började naturligtvis prata och det visade sig att han tänkt precis likadant. Vi hade jätte roligt minns jag. Instruktören var lite irriterad på oss, men tack och lov var det en kille i en annan bil som var galnare än oss två som instruktören därför tvangs lägga sitt fokus på. Självklart blev vi alla godkända.

Citat:
Ursprungligen postat av poxer
Jag hade en brud som fick konstant kärringstopp, som värst säkert 10 gånger i rad och började storlipa så instruktörerna fick pausa och trösta, hon klarade sig. Det är inget direkt test utan man ska bara få känna på hur vissa situationer känns.

Nu var ju detta flera år sedan men tror knappast inställningen ändrats.

Det var en sådan tjej i vår grupp också. Hon var dessutom rädd att gasa på, ville köra max 20 km/h. Hon fick göra om övningarna flera gånger. Hon blev naturligtvis godkänd.

Citat:
Ursprungligen postat av Gabbe4311
Ja någon som har lust att komma med upplevelser och erfarenheter när det gäller den "gällande" riskutbildningen 2? Hur gick det till när ni klarade den? Eventuella svårigheter eller hinder? Allt tas emot tacksamt gällande den nuvarande praktiska riskutbildningen.

Du kan vara lugn, alla blir godkända. Vet du skillnaden på en ratt och en gaspedal, inte är berusad/hög, inte mordhotar handledaren och inte beter dig som en absolut fullständigt livsfarlig galning så blir du godkänd. Faktum är att du nog t.o.m. kan bli godkänd även om du gör något av ovanstående...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback