2018-11-09, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poolo
Vet att det är väldigt vanligt att folk som blir bestulna på sina kreditkort töms på detta sätt att folk spelar bort pengarna till sig själva på pokersidor. Kan bara anta att sidorna har något stopp för detta och låser ditt konto om de misstänker något.

Du får göra som alla andra förmögna i Sverige och öppna ett utlandskonto i något skatteparadis t.ex Malta och föra över pengarna dit. Vet inte om de har visa/mastercard där men något går säkert att köpa med dessa pengar.

Detta skall undersökas...
Citera
2018-11-10, 00:21
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guhrra
ifall man swishar ca 90k fördelat på 3 personer för att de sedan swishar tillbaka ca 120k utspritt 1-3 veckor senare och gör detta kontinuerligt med helt olika personer så kommer antagligen banken/skattmasen/polisen ställa frågor... Hur skall man undvika detta

Är inget olagligt men staten vill ju alltid ha ett finger i allt

Jag tänkte först att de 3 första kan swisha de nya personerna istället för tillbaka till mig och swisha de resterande 30k till mig, men det är ju också scetchy

Det du säger är ungefär:

Citat:
Ifall man går in på bankkontoret med kontanter och skriver under med namn och bostadsaddress samt telefonnummer ett antal gånger, mellan olika personer och sedan går man och hämtar ut dem från banken och skriver under med namn, bostadsaddress samt telefonnummer. Inte kan väl banken meddela skattmasen om överföringarna vi skrivit under med namn, bostadsaddress samt telefonnummer heller...?
Citera
2018-11-10, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taklampsfot
Vad kan man INTE använda kontanter till?
Allt under 100 papp brukar gå att lösa kontant för att slippa frågor.

Drar du fram sedelbunten så brukar det väl bli frågor om något i Sverige .
Citera
2018-11-10, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Det du säger är ungefär:

Mmh, får väll antagligen bli så att jag tar dom 30k i kontant
Citera
2018-11-10, 01:30
Medlem
Det är EU:s Anti Money Laundering direktiv som gör livet surt för alla och komplicerar till saker. Istället för att jaga bankerna som är de värsta skurkarna så jagar de svennebanan pga lite Swish-överföringar för att kunna redovisa nån pinne i statistiken. Idioter, både EU och Skatteverket.
Citera
2018-11-10, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Jag lever på det. Har varken bidrag eller statlig inkomst så det den enda inkomst jag har sedan ett antal år

Då ringer varningsklockorna rejält bara av detta faktum.

Kom ihåg att omvänd bevisbörda råder när skattemyndigheten hör av sig.

Dom berättar för dig hur dom ser på saken, sen är det upp till dig att bevisa att dom har fel annars är det deras linje som gäller till 200%
Citera
2018-11-10, 04:43
Medlem
Hade varit väldigt intressant att veta vad lagen säger angående att bonushora i annans namn. Själva spelvinsterna är ju skattefria såtillvida man inte är inne på bolag med Curacao-licens eller dylikt. Jag vet ingen som har åkt dit men vet heller ingen som helt sonika uppgett bonushoreri och fått klartecken vid fråga från skattemasen eller liknande. Det du/ni med garanti bryter mot är ju spelbolagens regler, att spelkonton är personliga är ju mer eller mindre regel nummer ett överallt.
Citera
2018-11-10, 04:44
Medlem
Gazons avatar
Dom har bra koll på sånt.
Citera
2018-11-10, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gazon
Dom har bra koll på sånt.

Du vet folk som åkt dit på just bonustrading eller hur ska man tolka det du skrev där? Vad hände i så fall? Skatt?
Citera
2018-11-10, 05:14
Medlem
rikastistorstans avatar
Som pokerspelare känner jag igen problemet. Man bryter ju mot spelbolagens regler förstås men samtidigt borde det inte vara något olagligt enligt lagen. Än så länge har jag inte vunnit såpass stora summor på någon annans konto att jag behövt bekymra mig dock.
Citera
2018-11-10, 06:42
Medlem
MyJustices avatar
Allt på internet
vad det än gäller
Inklusive Mail telefonsamtal transaktioner köp i butik eller swish kan ses utav företag och myndighet
Inget du gör via internet är privat ...
Pappersbrev och Kontanter är det enda som är kvar .
Citera
2018-11-10, 07:15
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guhrra
Okej jag ser hur det skulle gå ifall man inte betalar lån/ vill investera pengar. men om jag vill ha dessa pengar till kontantinsats / inne på ett isk konto blir det ju problematiskt...'

Är cash verkligen den ända utvägen? nära o kära som "målvakter"?
Helt omöjligt att säga det är en gåva av förvärvsiniomst och vara en stenvägg för vidare frågor? Det är nämligen bankens uppdrag att bevisa brott.

Såklart kan du sätta in en större engångssumma.

Förstår inte vad TS oroar sig för eller vad h*n vill få sagt, swish är inte skattepliktig inkomst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in