Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-02-16, 12:57
  #1
Medlem
jonas_d_s avatar
Hej

När man kollar på amazon.com så finns det en en ruta som heter "used & new" där det brukar finnas billagre böcker men hur fungerar det? är det något annar företag man köper ifrån? tillkommer det extra frakt?
Citera
2006-02-16, 13:17
  #2
Medlem
Stakbrötes avatar
Jo man köper från andra företag. Frakt ingår inte om inget annat anges.
Fungerar som tex: www.antikvariat.net
Vet dock ej om amason tjänar på affären
Citera
2006-02-16, 13:29
  #3
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Säljaren ifråga måste ha international shipping available, och är det för stora/tunga böcker kan man få en förfrågan av följande slag:

Due to the unexpected weight/size of your order, the initial amount required for shipping will not be enough. If you would like to have this book shipped to you we will require more funds to do so.

As of now, we can send your package one of two ways: Economy (Surface) Parcel Post 4 - 6 Weeks (original shipping method) -or- Airmail Parcel Post 4 - 10 Days

If you would like your package to go Economy Parcel Post, we will need an additional US$12.21 from you. If you would like it to go Airmail we will need to ask for an additional US$18.46.


Några gånger har det väl hänt att det verkar som att försäljaren tycker att det är för jobbigt/dyrt att skeppa en bok till Sverige och att de bara avskriver ordern med ett "item out of stock". Men de meddelar det omgående och då finns det ju oftast andra försäljare att försöka med. Jag har bara goda erfarenheter av dessa köp - vid ett tillfälle damp boken ned i lådan efter två dagar trots att jag bara betalt för ekonomiporto; en annan gång dröjde boken visserligen länge (ett par månader), men när jag hörde av mig bad säljaren om ursäkt, krediterade hela beloppet och bad mig bara behålla boken utan kostnad om den trots allt skulle dyka upp. Ett par dagar senare kom den.

Sök på marketplace sellers på Amazons sida så kan du läsa mer om hur det fungerar.
Citera
2006-02-16, 14:22
  #4
Medlem
jonas_d_s avatar
hmm fan då var det för bra för att vara sant jag hittade nämligen massa bäcker för 4-5$ st men när jag kollade så var alla frtån olika vilket skulle göra att det blev en jävla frakt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback