2018-11-08, 23:16
Medlem
rex144s avatar
http://www.thenews.pl/1/9/Artykul/39...nted-in-Poland

Domaren ifråga är av judisk härkomst och svensk medborgare, han anklagas för brott mot mänskligheten under kommunisttiden i Polen.

Nazistiska och kommunistiska brott preskriberas ej i Polen
Citera
2018-11-08, 23:20
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
http://www.thenews.pl/1/9/Artykul/39...nted-in-Poland

Domaren ifråga är av judisk härkomst och svensk medborgare, han anklagas för brott mot mänskligheten under kommunisttiden i Polen.

Nazistiska och kommunistiska brott preskriberas ej i Polen
Vad har han gjort?
Har vi obligatorisk utlämning till Polen vid brott? Alla polska kvinnor som gjort abort, ska de också utlämnas?
Citera
2018-11-08, 23:24
Medlem
rex144s avatar
Sverige är med i EU och Interpol, dessutom finns bilaterala avtal mellan Polen och Sverige om utlämning av brottslingar.
Denne domare har blod på sina händer, det finns 33 grova brott dokumenterade
Citera
2018-11-09, 00:25
Medlem
Hoppas verkligen det går! Det svinet har hållit sig borta från rättvisan på tok för länge. Må han spendera sina sista dagar i en polsk misoleringscell.
Citera
2018-11-09, 09:11
Medlem
Japhys avatar
Det här blir intressant. Ska de liberala krafterna gå samman för att försvara sin judiske skyddsling? Polen är ju värre än nazisterna enligt många svenska journalister. Det finns en stark judisk rörelse i Sverige och jag tror inte Bonnierklanen kommer uppskatta ett eventuellt utlämnande.
Citera
2019-02-22, 19:45
Medlem
en ledare i dagens GP tar upp ämnet med undermening att domaren borde straffas för sina brott. GP är väl en liberal publikation. Dessutom är ledarskribenten själv en polsk jude. så du kan vara lugn Japhy
Citera
2019-02-22, 20:52
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poetryslam
en ledare i dagens GP tar upp ämnet med undermening att domaren borde straffas för sina brott. GP är väl en liberal publikation. Dessutom är ledarskribenten själv en polsk jude. så du kan vara lugn Japhy
Jag läste ledaren men vill inte heller länka den, då det mest var svammel.
Den här juden kan inte veta om hans rasfrände sonat sitt brott eller ej. Man kan sona sina brott på olika sätt. Att sedan blanda in en tredje mer känd jude, är bara anekdotiskt.

Nå, jag ser framför mig en militärdomstol. En panel med officerare. I mitten en överste, flankerad av två majorer, därefter några kaptener och löjtnanter på ömse sidor. Längst ut på någon kant sitter en finnig fänrik, 23 år och nyexaminerad jurist.
Jag kan tänka mig att grupptrycket är rätt så hårt och det kommer dessutom från överordnade.
Sedan flydde han ju själv kommunist-Polen när han blev lite äldre.
Nej, 89-åtingen ska inte utlämnas till skitregimen i Polen, bara för att han tillhörde en tidigare skitregim i sin ungdom.
Citera
2019-02-24, 01:10
Medlem
Clawdices avatar
Noterbart är att Polen nu samtidigt är i konflikt med Israel. Helt säkert har Polen vetat om att gubben bott i Sverige, men låtit det hela bero tills det att Israel nu bedriver häxjakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in